Salutare! Bine te-am regăsit! 

Știu că situația actuală legată de coronavirus îți dă bătăi de cap. Odată ce s-au impus restricții privind circulația și, mai ales, circulația internațională, se ridică o întrebare simplă: cum ne putem gestiona afacerile?

Ei bine, nu-i totul pierdut. Trebuie să ne adaptăm. Știu că e o situație dificilă pentru noi, hotelierii, însă, folosind o soluție online inteligentă, putem trece peste situația actuală și să diminuăm, cât putem de mult, pierderile. 

Vestea bună este că și în hotelărie se poate lucra de la distanță. Nu e nevoie ca angajații tăi să fie mereu la recepție, mai ales având în vedere numărul mai mic de rezervări. Însă, iată câteva lucruri pe care ți le recomand, pentru siguranța ta și a angajaților tăi.

1.    Controlează-ți rezervările de la distanță 
Un PMS inteligent și accesibil de la distanță este un program de gestiune hotelieră care poate fi folosit în totalitate (înregistrezi, operezi și facturezi rezervări, etc.) de pe orice dispozitiv mobil cu o sursă de internet, oricând și de oriunde.

2.     Pune-ți la punct sistemul de plăți online 
Acesta (Euplatesc, Authorize, Netopia, etc.) asigură operarea plăților fără cash - se elimină riscul de infecție al personalului tău în urma atingerii bancnotelor. Valabil inclusiv pentru plata facturilor proforme de avans, dacă este cazul.

3.     Folosește un sistem de Check-in Online
Astfel se limitează interacțiunea dintre oameni și se evită formarea cozilor la recepție, pentru check-in.

Oaspetele își oferă datele personale online (în cazul în care hotelul tău nu are recepție) sau într-un sistem de e-signature (dacă nu poți renunța la recepție) – adică o tabletă instalată în holul hotelului sau pe biroul de recepție. 
Pe aceasta, oaspetele își poate completa și semna digital fișa de cazare.

Totul fără un contact direct cu recepționerul și într-un mod rapid și eficient, astfel încât să nu se creeze coadă/aglomerație la recepție.
 
4.    Acces facil în cameră (fără contact cu vreun angajat al hotelului):

a.    Yale inteligente
De exemplu yalele care funcționează pe bază de cod, precum TTLock, de la Romdaf.

PMS-ul, în urma rezervării, trimite codul de acces în contul de client self service. Aici, oaspetele poate intra oricând pentru a vedea/revedea codul, pentru a-și plăti serviciile/consumația, chiar și pentru a-și comanda mâncare de la restaurantul hotelului în cameră.

Astfel, evită aglomerația din sala de mese. Este bine de știut că același cod poate fi folosit dacă e cazul și pe yala de la accesul în curtea proprietății, garaj, ușa de la intrarea în proprietate/hotel și ușa de la cameră).
 
b.    Cutie inteligentă (cu cifru/cod, în care oaspetele găsește cheia fizică pentru acces în cameră)

Cum funcționează: după check-out, housekeeping-ul (care deține un cod unic, pentru a deschide cutia) observă în raportul Camere Murdare, actualizat în timp real, că se eliberează azi camera X. Așadar, la ora de check-out merge în cameră pentru a face curat. Ulterior, încuie ușa și pune cheia în cutia montată lângă ușă și setează un nou cod pe cifrul cutiei. Apoi se loghează în PMS, unde introduce acel cod pe cameră. Ulterior, când în PMS apare o rezervare, sistemul trimite automat acel cod clientului, pe mail, în contul de client self service.

Așadar la următoarea rezervare pe camera X, procesul se reia. Simplu, nu-i așa?

5.  Gestiunea restaurantului în Cloud 
Practic, pentru a evita aglomerația în sala de mese, poți trece restaurantul pe “modul online”: Oaspetele va comanda masa în cameră, din contul de client self service. Aici va avea la dispoziție meniul (sau un meniu adaptat, dacă este cazul).

În cazul în care decizi să închizi restaurantul o perioadă, iar hotelul tău se află într-o zonă metropolitană, unde se practică servicii de livrare mâncare gen Uber, Glovo etc., îți poți sfătui clienții să apeleze la astfel de servicii. 

De curând, Uber a introdus între opțiunile de livrare și opțiunea de a lăsa comanda la usă. Practic, în comandă poți include note de livrare precum “Lăsați comanda la ușă”.

Așadar, ai soluții pentru orice situație. 

Eu sunt aici să te ajut dacă ai nelămuriri. Întreabă-mă orice și împreună vom trece peste toate încercările. 
 

Recomandările de astăzi sunt pentru ca tu să reduci cheltuielile, să poți avea mai puțin personal la hotel, respectiv la recepție și să le arăți angajaților că, în primul rând, ții cont de siguranța lor.

E o perioadă dificilă pentru noi toți, însă ce trebuie să facem e să gândim rațional, să ne salvăm afacerile adaptând soluții online integrate de gestionare a lor și să nu ne panicăm.

Așadar, dacă conduci un hotel:

-    Pune afișe prin hotel cu îndemnul "spală-te pe mâini". Va avea efect :)

-    Indică tuturor oamenilor ce intră la tine în hotel să se dezinfecteze instant.

-    Echipează fiecare cameră / baie, bucătărie, loc public, etc., cu dezinfectant lichid.

-    Echipează-ți personalul housekeeping cu măști, mănuși, halate / combinezoane de unică folosință.

-    Știu că multe hoteluri / pensiuni vor avea probleme de forță majoră, dar încearcă să nu blochezi activitatea financiară pe cât posibil. Banul trebuie să circule - acesta este antidotul crizei financiare.

-    Indică oamenilor din echipa ta ca în această perioadă, atunci când nu se află în hotel, în timpul programului de lucru, să nu meargă în locuri aglomerate și în funcție de organizare, să aleagă mai mult statul în casă / izolare.

-    Oricine dă semne de răceală, trimite-l instant acasă.

Este un moment care necesită multă responsabilitate din partea fiecăruia!

Doar așa putem spera că totul va trece, iar clienții își vor relua fluxul în hotelurile noastre. :)

Mult succes și sănătate!

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.