Cum funcționează POS Restaurant și la ce te ajută

 

Atunci când v-am spus că PYNBOOKING este instrumentul complet, total pentru managementul hotelier, nu am exagerat. PYNBOOKING te ajută să-ți gestionezi nu doar partea de cazare, ci și restaurantul, barul sau terasa. Modulul POS Restaurant se adresează tuturor proprietarilor de terase, restaurante, baruri, cluburi, pizzerii, cofetării etc, atât celor din cadrul hotelurilor, cât și celor independente.

 

Softul nostru acoperă trei funcții fundamentale în administrarea unui restaurant: gestiunea, vânzarea și comunicarea între ospătari și barman/bucătar, funcție pe care am denumit-o live monitor.

Nu se instalează, nu ai nevoie de training pentru a-l folosi, nu se downloadează. Cei care au acces la soft accesează un link și se loghează cu username și parolă, la fel de simplu cum s-ar loga pe facebook.

Permiteți-mă să vă invit într-un tur virtual pentru a înțelege mai bine cum funcționează softul.

Domnul Ionescu se ocupă cu aprovizionarea restaurantului. Merge la en-gross pentru a cumpăra materiile prime necesare. Întors cu ele la restaurant, face notele de intrare, introducând în soft toate produsele achiziționate, cu cantitățile aferente. TVA-ul se calculează automat. După ce-a creat NIR-urile, urmează crearea categoriilor.

Crearea categoriilor redă ca într-o oglindă sortimentele de produse pe care le avem în meniurile de pe mese. Dacă meniul nostru cuprinde ciorbe, antreuri, feluri principale, deserturi, acestea se vor regăsi în soft cu denumiri identice.

A treia operațiune constă în crearea rețetelor. Rețetele redau produsele în parte (ciorbă de burtă, ciorbă de pui, supă cremă de ciuperci, paste carbonara etc), așa cum apar ele în meniu și cantitățile de ingrediente necesare preparării unui produs. Astfel, dacă vom vinde 5 ciorbe și pentru fiecare ciorbă am introdus în rețetă că folosim 100 de grame de carne și 20 de grame de morcovi, automat, din gestiune se vor scădea 500 de grame de carne și 100 de grame de morcovi.

Operațiunile de transfer între gestiuni (când avem și terasă, de pildă, și restaurant, deci, gestiuni multiple) sau bonurile de consum, alimentele care au expirat, toae acestea duc și ele la scăderi în gestiune.

Continuăm turul cu partea de vânzări.

Ospătarul deține un telefon sau o tabletă de pe care se loghează la soft. Când preia comenzile, marchează produsele solicitate în soft. Bucătarul și barmanul sunt anunțați prin semnal sonor și vizual, pe propriile dispozitive. Ospătarul rămâne să se ocupe de clienți, printre clienți, nemaifiind nevoit să facă drumuri la bucătărie sau să transmită comanda prin imprimanta de secție. Clienții sunt serviți mai repede, vânzările cresc (aveți idee câți clienți renunță la a mai solicita un produs doar pentru că nu-i niciun angajat în raza lor vizuală?), se economisesc timp și bani (nu mai e nevoie de hârtii, de cabluri, de imprimante de secție). Da, clienții moderni caută confort și rapiditate și e sarcina ta să te adaptezi.

Iar dacă restaurantul are și piccolo – varianta preferată și recomandată – acesta e cel care e anunțat că poate ridica produsele și le poate livra la mese. Dacă nu, ospătarul primește alerta pe telefon, la fel ca bucătarul sau barmanul. Tot de pe telefon, accesează imprimarea bonului fiscal atunci când se solicită nota de plată.

Așa cum celelalte componente ale soluției complete PYNBOOKING îți arătau în orice clipă ce se întâmplă în hotel, ce disponibilitate ai, ce rezervări, cât ai de încasat, POS Restaurant îți arată stocuri în timp real, cât durează execuția unei comenzi, livrarea ei, ce face fiecare angajat în parte. Îți oferă informații în timp real și permite și exportul de date în softuri de contabilitate, precum SAGA.

A apus epoca în care comenzile se luau pe carnețel și în care bucătăriile erau pline de hârtiuțe ce se murdăreau sau se rătăceau. Trăim în epoca touch-screen. Retehnologizează-te.

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult