Știi vorba aia, „la toți ni-i greu, dar nu la toți la fel”? Ei bine, 2020 a fost o lovitură-n plex pentru HoReCa, dar și alte industrii, care a făcut ca multe business-uri să-și reconfigureze traseul pentru a supraviețui.

„Care profit? Reinvestim ce avem, reducem cheltuielile și schimbăm, dacă e cazul, modelul de business.” Așa au gândit managerii precauți, a căror singură așteptare de la 2021 este să nu fie nevoiți să închidă. Așa că, dragi hotelieri și nu numai, am pregătit astăzi niște tactici de marketing care să vă revigoreze afacerile ca să-și revină după criza cauzată de pandemie. 

Înainte de toate, începem cu un mesaj pentru voi: gândește optimist! Ai nevoie de clienți ca să supraviețuiești, dar și clienții au nevoie să se deplaseze, este imposibil să rămână mereu în casele lor. Iar, pentru a se deplasa, au nevoie de cazare și mâncare. Dacă tu oferi cel puțin unul din aceste servicii... gândește optimist! Nu ai cum să închizi afacerea, cât timp adopți un set de măsuri și te digitalizezi.

Așa că hai să vedem tacticile de marketing pentru HoReCa!

#1 Promovează-te național și local

Am început cu acest sfat pentru că, odată cu restricțiile impuse de alte țări, românilor li s-a „redeschis” apetitul de călătorit în propria țară. Chiar și pentru o noapte petrecută în alt oraș, ei vor căuta în zona lor cazare și mâncare. Fie pe platformele de booking folosite și înainte (booking.com, airbnb, expedia, trivago ș.a.) sau pur și simplu Google și Facebook. 

Fii prezent pe aceste platforme cu un conținut în limba engleză, însă asigură-te că ai o prezență și în română. Crede-mă, vei fi surprins în 2021 câți români îți vor trece pragul, cât timp ai o prezență online de calitate.

Alocă-ți bugetul de campanii PPC pentru a-ți asigura mereu vizibilitatea în județul tău. Vei vedea că astfel reduci costurile. Asigură-te că website-ul unității tale de cazare este optimizat pentru motoarele de căutare, că are prezență în social media și are integrat un booking engine, pentru a fi găsit mai ușor de turiștii străini. Însă, concentrează-ți eforturile pe turiștii români, de data asta.

#2 Digitalizează-ți meniul

Conform unui studiu Deloitte, comenzile de mâncare la pachet au crescut cu 14% de la izbucnirea pandemiei Covid-19. Studiul a fost desfășurat în rândul consumatorilor care comandă mâncare o dată pe lună, în SUA. Deși nu a avut loc un astfel de studiu în România, gândește-te numai așa: de câte ori ai comandat tu mâncare online sau cunoștințele tale, în pandemie? Și nu doar mâncare, ci produse pe care până atunci le cumpărai din magazin, precum detergent și pâine. 

Două din cele mai căutate joburi în pandemie au fost: livrator la domiciliu și dezvoltator de aplicații mobile. Nu-i așa că îți dă de gândit încotro se îndreaptă lumea?

Digitalizează-ți meniul, dacă deții un restaurant. Iar dacă deții un bar sau o cafenea, introdu în meniu și preparate culinare. Sau doar deserturi. Știm că necesită o investiție în plus, dar te ajutăm cu un sfat: nu trebuie să investești și în aplicații mobile sau platforme proprii. Alege modulul de meniu digital pentru restaurante de la Pynbooking și, în același timp, fii prezent și pe principalele aplicații de livrare la domiciliu.

#3 Interacționează online cu potențialii clienți

Iată o tactică omenească de marketing pentru HoReCa! Ea face diferența între o afacere care folosește mediul online ca să prospere și una care îl folosește doar ca să fie găsită.
 
Tu din ce categorie faci parte?

Pandemia Covid-19 a crescut așteptările clienților față de restaurantele pe care le frecventau. Clienții vor să interacționeze online cu aceste restaurante, chiar dacă pandemia nu le mai permite să le viziteze. Vor să le comande acasă preparatele, vor să găsească meniul online, vor să afle noutăți de la aceste restaurante pe paginile lor de Facebook, pe conturile de Instagram, pe blogurile sau vlogurile lor. Vor să le „simtă” aproape și empatizează dacă au probleme. Prin urmare, sunt dispuși să plătească cu până la 14% mai mult, la comenzile cu livrare (conform aceluiași studiu menționat mai sus).

Așa că, pune-le la dispoziție clienților tăi:

- meniu digital, disponibil pe telefon și laptop,
- livrare la domiciliu - cu modulul delivery,
- prezența în aplicațiile mobile cele mai folosite,
- noutăți pe conturile de social media,
- noutăți pe website-ul propriu sau pe blog,
- metode de plată online, rapide, contactless,
- noutăți în meniu - de exemplu, pachete de preparate pentru diferite ocazii,
- creșteri de preț moderate, de până la cel mult 15%,
- condiții de servire a mesei nu foarte diferite de cele de dinainte de pandemie,
- posibilitatea clienților de a citi recenzii mai vechi și de a scrie propriile recenzii,
- un cont de Google MyBusiness actualizat constant,
- posibilitatea de a adresa întrebări și primi răspuns rapid (în social media, pe email),
- informații despre normele de igienă și siguranță adoptate, vizibile pe site,
- concursuri sau activări de brand în online: oferă ceva gratis, spre exemplu un voucher de cazare sau pentru masă, conținut video și tururi 360 cu spațiul tău, pentru a ține clienții aproape, chiar dacă te „vizitează” doar online.

#4 Digitalizează procesele interne

O experiență contactless pentru oaspeții unității tale de cazare este mult mai apreciată față de o experiență clasică, mai ales în vremurile noastre. De fapt, viitorii oaspeți caută acele locuri de cazare care s-au adaptat condițiilor impuse de pandemie și le vor căuta mult timp de acum înainte. 

Asta înseamnă că dacă înlocuiești munca personalului cu fiecare check-in, check-out, plată, comandă de servicii, oaspetele va rămâne plăcut impresionat și va recomanda locul respectiv.

Adaptează-te și ține cont, de fapt, de tot ce am vorbit până acum pe blogul Pynbooking: economisești timp, bani și alte resurse importante cum ar fi sănătatea personalului tău.

Ce înseamnă digitalizarea proceselor interne? De la software de management al proprietății la sistemele de acces automat și întâmpinarea oaspeților, totul să fie coordonat de un ecosistem de module online, concepute special pentru unități de cazare de către Pynbooking.

Îți suntem alături cu adevărat nu doar cu sfaturi, ci și cu soluții practice, ancorate în realitatea anului 2021. Solicită un demo gratuit și vezi cum poți începe chiar acum să aplici aceste tactici de marketing pentru HoReCa.

Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Știm cât de important este pentru hotelul tău să ofere clienților cea mai bună experiență la rezervare. Soluțiile integrate sunt cele mai eficiente și prietenoase, atât cu managementul hotelului, cât și cu oaspeții. Nu-i așa că sună bine? Uite cum te putem ajuta să .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Știm cât de important este pentru tine să ai totul bine pus la punct, așa că ne-am gândit că ți-ar prinde bine un property management system (sau simplu, spus PMS) modern.  Iată cum trebuie să fie PMS-ul perfect. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Iată o perspectivă absolut promițătoare, sintetizată într-o serie de facilități care pot mulțumi orice oaspete: motoare de rezervări optimizate, check-in online, recepție fără recepționer, acces în cameră prin intermediul telefonului, aplicație self service pentru oaspeți .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

În sistemul de management al proprietății hotelurilor, intuitiv, securizat și ușor de folosit, toate rezervările din mediul online se încarcă automat, fără erori. Imaginează-ți cum ar fi să ai acces la profilul complet al unui client doar din câteva clickuri. Să lași .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem că ar .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Acum e momentul. Trebuie să avem un glas puternic. Industria noastră, deși e cea mai afectată de pandemie, are încă o problemă care ne costă enorm: e muribundă din punct de vedere tehnologic. E cu mult în urma timpurilor, așa că nu are decât o șansă: readaptare .. citește mai mult