Teama sau inovația: pe tine ce te motivează să faci o schimbare?

Machiavelli spunea că există două motive care conving oamenii să acționeze: teama și inovația. După un an atât de plin de încercări, hotelierule, e normal ca acum să simți teamă. Însă, nu uita că activezi într-una din cele mai longevive industrii din lume. Așa că lasă naibii teama și adoptă inovația. Schimbarea te ajunge din urmă, fie că ți-e frică de ea sau nu.
 

Dacă cineva ar „călători” în timp din 2017 până în ziua de azi, cu siguranță n-ar mai recunoaște lumea în care trăim. O fi sau n-o fi bine? Tot ce contează e că tu și hotelul tău încă sunteți aici, pe câmpul de bătălie.
 

Fie ești la pământ, așteptând o mână salvatoare care să te ridice, fie ești în picioare, dar nesigur de ce va urma.
 

Teama de schimbare apare atunci când nu știi ce rezultat va avea o posibilă acțiune a ta. Totuși, se spune că a nu face nimic e mult mai rău decât a face ceva. Pentru că dacă nu faci nimic, nu vei avea parte de nimic.
 

Schimbarea înseamnă creștere. Maturizare. Ea vine cu trecerea timpului, prin urmare s-ar spune că toți suntem mai „înțelepți” pe măsură ce trec anii, nu-i așa?
 

Dacă te lași guvernat de frică atunci când faci o schimbare, dacă ești sceptic și conservator și preferi să nu faci nimic... atunci îți pierzi din vedere potențialul.
 

Pentru că noi știm, dragă hotelierule, ce potențial mare poți avea tu și afacerea ta. Industria hotelieră e una din cele mai vechi din toate timpurile. Și nu va pieri, fii fără griji.
 

Oamenii vor avea mereu nevoie de cazare, de o masă caldă, de o față zâmbitoare să-i întâmpine. Dar, mai ales, vor avea din ce în ce mai mare nevoie de un culcuș, de un acoperiș deasupra capului, de WiFi ca să se conecteze cu apropiații lor.
 

Hotelul este un refugiu, o oază de siguranță atunci când ești departe de casă. Știi și tu, știu și clienții tăi. De-asta o să aveți mereu nevoie unii de alții.
 

Totuși, urmează să-ți spun ceva...

Hotelierii se tem de schimbare mai mult decât oaspeții lor
 

Nu este un studiu la nivel național pe tema asta. Însă, de fiecare dată când discutăm cu un hotelier care încă operează folosind metodele vechi, care nu a acceptat digitalizarea, auzim același lucru.
 

Le e teamă să iasă din zona de confort. Să spargă globul de cristal în care au crescut. Să renunte la tehnologiile vechi pe care încă le mai folosesc.
 

Pe de altă parte, oaspeții lor folosesc smartphone-uri. Plătesc online. Au cont de Facebook, au cont de Uber și chiar vin cu laptopul seara la hotel să se uite pe Netflix. Vor să comande ceva online, poate o pizza prin room service.
 

Oaspeții s-au adaptat. Ei au acceptat schimbarea ca fiind parte din viața lor, ei s-au digitalizat. Au investit în asta, evident, nimic bun nu e gratis.
 

Ei plătesc abonamente lunare la servicii de internet, plus altele. Au uneori cu ei dispozitive care costă mii de euro, mai ales dacă vorbim de oaspeții internaționali. Nu ar fi păcat să îi pui să sune pentru rezervare, să îi pui să platească cu OP, să-i faci să stea la coadă la recepție, să le încurci rezervarea sau să îi pui să completeze o fișă de cazare de mână, cu pixul?
 

Așa că nu te mai mira când oaspeții tăi acceptă schimbarea mai repede decât tine.

Ce înseamnă schimbarea pentru un hotelier?
 

Aha. Iată-ne ajunși și la acest punct. Și rezistă cu noi, vom mai atinge câteva puncte interesante până la final.
 

Schimbarea, în domeniul hotelier, înseamnă renunțarea la vechile tehnologii. Dar și la vechile gândiri.
 

A nu accepta tehnologia nouă, digitalizarea, poate avea drept cauze - și crede-mă, le-am tot auzit:
 

  • „Nu înțeleg treaba asta cu digitalizarea.”


De aici pornește nesiguranța ta. Dacă e ceva ce nu înțelegi, e clar că nu vei prioritiza. Fie ești un hotelier în vârstă, obișnuit cu un anumit tip de oaspete. Fie pur și simplu nu înțelegi cum funcționează mediul online. Dă-mi voie să te luminez: Tu nu trebuie să înțelegi. Trebuie doar să conștientizezi că, dacă nu-ți adaptezi afacerea, ai numai de pierdut. Așa că deleagă pe cineva dacă nu înțelegi tehnologia și apoi bucură-te că afacerea ta a fost salvată de la faliment. Adresează-ne întrebări precum „Ce trebuie să schimb mai exact?”,„Câte procese pot automatiza?” „Pot automatiza totul?” „Cât va costa?”, „Câti bani economisesc?”,„Cât timp scutesc?”, „Cât va dura schimbarea?”. Comunică, nu sta pe margine. Doar așa poți accepta mai ușor schimbarea.
 

  • „Nu-mi place treaba asta cu digitalizarea.”


Mulți hotelieri nu acceptă digitalizarea din motive emoționale. Apare nesiguranța cu privire la obținerea unui rezultat concret. „În criza asta care a venit, nu-mi vine să inovez”. „Nu-mi place digitalizarea că nu o pot controla, doar voi o controlați”. „Prefer să investesc în oameni, nu roboți”. Credem că problema cea mai mare aici este teama de a pierde – fie bani, fie angajați, fie întreaga afacere. Lasă-mă să-ți demontez un mit: nu ai nimic de pierdut dacă vorbești pe limba oaspeților tăi. Dacă ei comunică digital, comunică și tu la fel. Dacă nu încerci să-i înțelegi, te vor evita. Și atunci ai de pierdut. Nu din cauza digitalizării, ci din lipsa ei.

  • „Nu-mi place de voi.”


Aici apare, de fapt, lipsa de informare. Nu ai cum să spui din start că nu-ți place de cineva dacă nu știi nimic despre persoana respectivă. Probabil nu-ți place de noi pentru că nu ne înțelegi sau nu ne cunoști. Dar poți încerca măcar să ne cunoști, să vezi ce avem de oferit? Oricum, nu trebuie să îți placă de noi, trebuie să îți placă produsul nostru, care este unic pe piața din România, pentru că este cel mai simplu de utilizat și cel mai complet sistem de gestiune informatică pentru hoteluri. Suntem aici să ne contactezi dacă vrei să ne înțelegi mai bine, însă lasă-ne să te scăpăm de anumite temeri înainte de a lua orice decizie.


Implementarea sistemului Pynbooking:
 

  • nu presupune nevoia de a face disponibilizări de personal, ci mai degrabă eficientizarea muncii angajaților actuali și viitori;
  • nu implică achiziții de hardware sau instalarea unor anumite programe pe computerul tău;
  • nu presupune costuri ascunse sau alte costuri în plus față de cele menționate deja pe pagina de tarife;
  • nu te obligă să folosești acest sistem pentru un anumit număr de luni / ani, ci îl folosești cât timp vrei;
  • nu implică deplasarea unei echipe de tehnicieni la hotelul tău și nici ținerea unui angajat ocupat cu traininguri tehnice;
  • simplifică munca tuturor angajaților din hotelul tău, în special a ta în calitate de manager / proprietar;
  • te ajută să comunici mai ușor cu angajații tăi și ajută oaspeții să comunice mai ușor cu personalul din hotel;
  • te scapă de overbooking, de cozi la recepție și te ajută chiar și în promovarea pe mai multe canale.


Sunt doar câteva avantaje. Hotelierii smart văd oportunitatea în schimbare, nu riscul de a pierde.


Tu ce fel de hotelier ești?


Programează-ți mintea să accepte schimbarea


La fel cum în alte industrii, tehnologia primează, așa ar trebui și în cea hotelieră. Din păcate, însă, e o chestiune de timp. Iar în România, probabil, o chestiune de mai mult timp. Nu-mi place să zic asta, dar depinde de tine, cel care citești acest articol. Depinde cât de rapid adopți tu schimbarea.


Nevoia consumatorilor a făcut să apară aplicații precum Uber. Mașini cu software instalat. Mașini care se conduc singure. Producători auto fac parteneriate cu firme mari de IT sau, invers, firme mari de IT deschid divizii auto.


Oare cât mai e până să aflăm de hoteluri care se conduc singure?


Repetă după mine:


Schimbarea e bună. Schimbarea e benefică.


Schimbarea e bună. Schimbarea e benefică.


Schimbarea e bună. Schimbarea e benefică.


Succesul afacerii tale nu e scris de alții! Scrie-ți-l chiar tu:


Capitolul 1: Începe cu schimbarea mentalității.

Începe


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult