Teama sau inovația: pe tine ce te motivează să faci o schimbare?

Machiavelli spunea că există două motive care conving oamenii să acționeze: teama și inovația. După un an atât de plin de încercări, hotelierule, e normal ca acum să simți teamă. Însă, nu uita că activezi într-una din cele mai longevive industrii din lume. Așa că lasă naibii teama și adoptă inovația. Schimbarea te ajunge din urmă, fie că ți-e frică de ea sau nu.
 

Dacă cineva ar „călători” în timp din 2017 până în ziua de azi, cu siguranță n-ar mai recunoaște lumea în care trăim. O fi sau n-o fi bine? Tot ce contează e că tu și hotelul tău încă sunteți aici, pe câmpul de bătălie.
 

Fie ești la pământ, așteptând o mână salvatoare care să te ridice, fie ești în picioare, dar nesigur de ce va urma.
 

Teama de schimbare apare atunci când nu știi ce rezultat va avea o posibilă acțiune a ta. Totuși, se spune că a nu face nimic e mult mai rău decât a face ceva. Pentru că dacă nu faci nimic, nu vei avea parte de nimic.
 

Schimbarea înseamnă creștere. Maturizare. Ea vine cu trecerea timpului, prin urmare s-ar spune că toți suntem mai „înțelepți” pe măsură ce trec anii, nu-i așa?
 

Dacă te lași guvernat de frică atunci când faci o schimbare, dacă ești sceptic și conservator și preferi să nu faci nimic... atunci îți pierzi din vedere potențialul.
 

Pentru că noi știm, dragă hotelierule, ce potențial mare poți avea tu și afacerea ta. Industria hotelieră e una din cele mai vechi din toate timpurile. Și nu va pieri, fii fără griji.
 

Oamenii vor avea mereu nevoie de cazare, de o masă caldă, de o față zâmbitoare să-i întâmpine. Dar, mai ales, vor avea din ce în ce mai mare nevoie de un culcuș, de un acoperiș deasupra capului, de WiFi ca să se conecteze cu apropiații lor.
 

Hotelul este un refugiu, o oază de siguranță atunci când ești departe de casă. Știi și tu, știu și clienții tăi. De-asta o să aveți mereu nevoie unii de alții.
 

Totuși, urmează să-ți spun ceva...

Hotelierii se tem de schimbare mai mult decât oaspeții lor
 

Nu este un studiu la nivel național pe tema asta. Însă, de fiecare dată când discutăm cu un hotelier care încă operează folosind metodele vechi, care nu a acceptat digitalizarea, auzim același lucru.
 

Le e teamă să iasă din zona de confort. Să spargă globul de cristal în care au crescut. Să renunte la tehnologiile vechi pe care încă le mai folosesc.
 

Pe de altă parte, oaspeții lor folosesc smartphone-uri. Plătesc online. Au cont de Facebook, au cont de Uber și chiar vin cu laptopul seara la hotel să se uite pe Netflix. Vor să comande ceva online, poate o pizza prin room service.
 

Oaspeții s-au adaptat. Ei au acceptat schimbarea ca fiind parte din viața lor, ei s-au digitalizat. Au investit în asta, evident, nimic bun nu e gratis.
 

Ei plătesc abonamente lunare la servicii de internet, plus altele. Au uneori cu ei dispozitive care costă mii de euro, mai ales dacă vorbim de oaspeții internaționali. Nu ar fi păcat să îi pui să sune pentru rezervare, să îi pui să platească cu OP, să-i faci să stea la coadă la recepție, să le încurci rezervarea sau să îi pui să completeze o fișă de cazare de mână, cu pixul?
 

Așa că nu te mai mira când oaspeții tăi acceptă schimbarea mai repede decât tine.

Ce înseamnă schimbarea pentru un hotelier?
 

Aha. Iată-ne ajunși și la acest punct. Și rezistă cu noi, vom mai atinge câteva puncte interesante până la final.
 

Schimbarea, în domeniul hotelier, înseamnă renunțarea la vechile tehnologii. Dar și la vechile gândiri.
 

A nu accepta tehnologia nouă, digitalizarea, poate avea drept cauze - și crede-mă, le-am tot auzit:
 

  • „Nu înțeleg treaba asta cu digitalizarea.”


De aici pornește nesiguranța ta. Dacă e ceva ce nu înțelegi, e clar că nu vei prioritiza. Fie ești un hotelier în vârstă, obișnuit cu un anumit tip de oaspete. Fie pur și simplu nu înțelegi cum funcționează mediul online. Dă-mi voie să te luminez: Tu nu trebuie să înțelegi. Trebuie doar să conștientizezi că, dacă nu-ți adaptezi afacerea, ai numai de pierdut. Așa că deleagă pe cineva dacă nu înțelegi tehnologia și apoi bucură-te că afacerea ta a fost salvată de la faliment. Adresează-ne întrebări precum „Ce trebuie să schimb mai exact?”,„Câte procese pot automatiza?” „Pot automatiza totul?” „Cât va costa?”, „Câti bani economisesc?”,„Cât timp scutesc?”, „Cât va dura schimbarea?”. Comunică, nu sta pe margine. Doar așa poți accepta mai ușor schimbarea.
 

  • „Nu-mi place treaba asta cu digitalizarea.”


Mulți hotelieri nu acceptă digitalizarea din motive emoționale. Apare nesiguranța cu privire la obținerea unui rezultat concret. „În criza asta care a venit, nu-mi vine să inovez”. „Nu-mi place digitalizarea că nu o pot controla, doar voi o controlați”. „Prefer să investesc în oameni, nu roboți”. Credem că problema cea mai mare aici este teama de a pierde – fie bani, fie angajați, fie întreaga afacere. Lasă-mă să-ți demontez un mit: nu ai nimic de pierdut dacă vorbești pe limba oaspeților tăi. Dacă ei comunică digital, comunică și tu la fel. Dacă nu încerci să-i înțelegi, te vor evita. Și atunci ai de pierdut. Nu din cauza digitalizării, ci din lipsa ei.

  • „Nu-mi place de voi.”


Aici apare, de fapt, lipsa de informare. Nu ai cum să spui din start că nu-ți place de cineva dacă nu știi nimic despre persoana respectivă. Probabil nu-ți place de noi pentru că nu ne înțelegi sau nu ne cunoști. Dar poți încerca măcar să ne cunoști, să vezi ce avem de oferit? Oricum, nu trebuie să îți placă de noi, trebuie să îți placă produsul nostru, care este unic pe piața din România, pentru că este cel mai simplu de utilizat și cel mai complet sistem de gestiune informatică pentru hoteluri. Suntem aici să ne contactezi dacă vrei să ne înțelegi mai bine, însă lasă-ne să te scăpăm de anumite temeri înainte de a lua orice decizie.


Implementarea sistemului Pynbooking:
 

  • nu presupune nevoia de a face disponibilizări de personal, ci mai degrabă eficientizarea muncii angajaților actuali și viitori;
  • nu implică achiziții de hardware sau instalarea unor anumite programe pe computerul tău;
  • nu presupune costuri ascunse sau alte costuri în plus față de cele menționate deja pe pagina de tarife;
  • nu te obligă să folosești acest sistem pentru un anumit număr de luni / ani, ci îl folosești cât timp vrei;
  • nu implică deplasarea unei echipe de tehnicieni la hotelul tău și nici ținerea unui angajat ocupat cu traininguri tehnice;
  • simplifică munca tuturor angajaților din hotelul tău, în special a ta în calitate de manager / proprietar;
  • te ajută să comunici mai ușor cu angajații tăi și ajută oaspeții să comunice mai ușor cu personalul din hotel;
  • te scapă de overbooking, de cozi la recepție și te ajută chiar și în promovarea pe mai multe canale.


Sunt doar câteva avantaje. Hotelierii smart văd oportunitatea în schimbare, nu riscul de a pierde.


Tu ce fel de hotelier ești?


Programează-ți mintea să accepte schimbarea


La fel cum în alte industrii, tehnologia primează, așa ar trebui și în cea hotelieră. Din păcate, însă, e o chestiune de timp. Iar în România, probabil, o chestiune de mai mult timp. Nu-mi place să zic asta, dar depinde de tine, cel care citești acest articol. Depinde cât de rapid adopți tu schimbarea.


Nevoia consumatorilor a făcut să apară aplicații precum Uber. Mașini cu software instalat. Mașini care se conduc singure. Producători auto fac parteneriate cu firme mari de IT sau, invers, firme mari de IT deschid divizii auto.


Oare cât mai e până să aflăm de hoteluri care se conduc singure?


Repetă după mine:


Schimbarea e bună. Schimbarea e benefică.


Schimbarea e bună. Schimbarea e benefică.


Schimbarea e bună. Schimbarea e benefică.


Succesul afacerii tale nu e scris de alții! Scrie-ți-l chiar tu:


Capitolul 1: Începe cu schimbarea mentalității.

Începe

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.