După aproape 50 de ani de comunism în România, e normal ca unii din noi să fie încă limitați în gândire. Încrederea în forțele proprii este încă scăzută și asta e consecința numărului mic de antreprenori curajoși în domeniul hotelier. Singurul lucru care stă între tine, hotelierule, și evadarea din mentalitatea asta învechită care te ține pe loc... ești chiar tu.

 

Am zis-o și o s-o mai zicem de nenumărate ori: hotelierilor le e frică de automatizare. Mulți dintre ei sunt maeștri la găsirea scuzelor pentru care să rămână veșnic la vechile tehnologii care adună praf sub rafturile de la recepție: registrele și fișele de cazare, hârtia și pixul, softurile vechi instalate pe un server local.

 

Scuze precum:

Am deja un soft de acum de 10 ani, mă descurc.

Nu sunt un om tehnic.

Nu sunt expert în IT.

Nu am timp să învăț ceva nou.

Nu am timp de automatizări.

Nu am alți bani să investesc...

Sunt prea bătrân să fac asta.

Am deja destui clienți, mă descurc.

 

Serios, oameni buni?

 

Nu trebuie să fii om tehnic sau expert în IT să-ți conduci hotelul. Indiferent de vârstă sau de timpul disponibil, suntem convinși că ai măcar 5 minute să iei o decizie. Apoi tu nu trebuie să faci nimic. Tocmai asta e ideea! Lași tehnologia să lucreze pentru tine.

 

Folosind un sistem de automatizare pentru hotel (PMS), e ca și cum ai folosi un pix care scrie singur lista celor care își rezervă o cameră în hotelul tău, fac check-in, se bucură de serviciile oferite și apoi fac check-out. În plus, orice solicitare au cei care apelează la hotelul tău, o pot face fără să interacționeze cu un angajat.

 

Referitor la costuri, în calitate de administrator de hotel sau om de afaceri, cu siguranță știi că o afacere din domeniul hotelier presupune costuri lunare. Cheltuieli cu personalul, întreținerea, curentul, încălzirea, cablu, internet... tu le știi mai bine. Totuși, ca orice afacere, trebuie să investești constant ca să oferi experiențe plăcute pentru care clienții sunt dispuși să plătească. Apoi, cu siguranță, vor reveni peste un timp, fie ei sau alții la recomandarea lor, dacă au avut parte de o experiență plăcută. Și vei face alți bani. O parte rămân la tine, o parte îi reinvestești, pentru că așa funcționează afacerile.

 

Dar tu știai asta deja. Nu mai trebuie să îți repetăm. Însă, mai e o scuză amintită mai sus, care stă la baza unei mentalități învechite: nu am bani (de investit) (când e vorba de tehnologie).

 

Nu îți va cere nimeni să investești o avere în tehnologie. Automatizarea se poate face treptat, cu pași mici, iar investiția este ca un abonament în plus la Netflix pe care trebuie să-l plătești.
 

Dragă hotelierule, dacă lași scuzele să te domine, înseamnă că vei fi înghițit, cu tot cu afacerea ta, de criza asta din prezent în care te-ai aruncat singur.

 

Lasă că merge așa... de aproape 50 de ani

 

La Pyn, lucrăm cu hoteluri de renume, care au funcționat foarte bine chiar și pe vremea comunismului. Însă, dacă le-a mers așa, cu „tehnologia” de atunci, nu înseamnă că renumele le va salva afacerile în ziua de azi.

 

Oaspeții se modernizează... ar trebui să o faci și tu. Încep să apară din ce în ce mai mulți născuți după `90, tineri care deja sunt adulți, crescuți cu calculatorul în brațe și care nu pot face nimic fără smartphone. Ce te faci când ei vor să facă rezervarea online la hotelul tău și nu merge sistemul de rezervări, pentru că nu ai vrut să investești într-un  Booking Engine mai de Doamne ajută?

 

Iată ce așteptări are un client obișnuit al unui hotel în anul 2020:

Să aibă posibilitatea să facă rezervarea online;

Să găsească toate detaliile de care au nevoie pe internet despre locul tău de cazare și împrejurimi, dar mai ales recenzii de la foști oaspeți;

Să își personalizeze experiența la hotel dinainte să plece de acasă (alegere cameră, număr de paturi, servicii extra etc);

Să nu mai stea la coadă la check-in ca să completeze fișa de cazare, să o aibă deja pe telefon;

Să se conecteze cu ușurință la WiFi-ul hotelului și să aibă viteză bună la internet (chiar și pentru conferințe digitale);

Să comande de pe telefon (din câteva apăsări pe ecran, fără să vorbească cu nimeni) room service, minibar, curățenie în cameră, alte servicii ale hotelului;

Să plătească online de pe telefon serviciile hotelului și restaurantului;

Să aibă motive să recomande pe internet spațiul tău de cazare sau chiar să revină, când mai are nevoie;

În perioada post Covid-19, să interacționeze cu cât mai puține persoane posibil.

 

Hotelul tău pe câte dintre acestea le bifează?

 

Nu îți cerem să investești în ospătari roboți sau automatizări ale clădirii. Nu îți cerem să îți regândești afacerea. Îți cerem doar să investești un abonament lunar modic pentru un sistem software ce va automatiza experiența clienților tăi, de la rezervarea online la check-in și check-out. Iar vechile tehnologii pe care le foloseai le poți duce la casat, ca să nu mai te încurce.

 

După aproape 50 de ani de comunism și 30 de ani de bâjbâială capitalistă, e normal să fii în continuare cu un picior în trecut. Însă, viitorul e inevitabil. Ca să îl faci mai sigur pentru tine și afacerea ta din domeniul hotelier, noi îți spunem să faci Pasul in Cloud.

 

De ce să te lași călcat în picioare de alții care folosesc deja tehnologia în hotelul lor și atrag turiștii ca un magnet? Rupe odată tiparele alea învechite și pune la îndoială tehnologiile de odinioară. E singura scăpare ce nu te va lăsa să te afunzi mai tare în criza asta pe care o trăim cu toții în prezent.

 

Dacă ești gata să faci pasul și să treci la automatizare, contactează-ne și hai să stăm de vorbă. Nu-i așa complicat precum pare.

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult