Tu încă funcționezi pe manual? În 3 minute îți vei schimbă părerea


Te-ai săturat să te ocolească oaspeții? Vecinul tău are un hotel cu mai puține facilități, dar are totuși oaspeți mai mulți? Află acum ce face diferit. Noi am stat de vorbă cu fiecare hotelier de succes și am aflat care sunt tendințele. Cum nici modă nu mai e ce-a fost, nici serviciile HoReCa nu mai sunt că acum 30 de ani. 

Timpuri noi cer măsuri noi


Când scriu acest articol, mă gândesc la anii pierduți cu foaia și cu pixul în mână, cu notițe aruncate peste tot și cozi interminabile de clienți obosiți după drum și nervoși că nu mă mișc mai repede. Până într-o zi când am intrat pe Internet și am văzut că se poate și altfel. 

Nu credeam vreodată că mă pot compară cu un hotel mare din străinătate despre care doar citeam în reviste de specialitate. Credeam că dacă am baie în cameră și un TV pentru oaspeți e de ajuns. Pentru cei cu dare de mână, băgam o ofertă cu mic-dejun inclus și gata. Pentru mine era deja fițos. Dar nu mai e cazul. 

Oameni buni, prieteni dragi, industria s-a schimbat. Cliențîi voștri au acasă internet, au acasă Netflix sau alte canale de divertisment, voi trebuie să veniți cu ceva în plus. 

Cum am revoluționat hotelul?


Am stat ore întregi gândindu-mă ce să fac să fie diferit. Ce le pot oferi eu, mai mult decât ceea ce au. Că pentru poziționare, vorba aceea, mai am vreo 2-3 hoteluri lângă mine. Și atunci am aflat. Oamenii vor să fie flexibili. Vor să primească totul rapid, și dacă se poate din intimitatea camerei, fără beaucoup de bla-bla. Și se poate! 

Eu am spus DA pilotului automat. Mi-am digitalizat hotelul până în cele mai mici detalii. A durat fix 90 de minute! Mai repede decât o comandă de pizza. Acum clienții mei își fac rezervările online, pe site-ul meu sau pe alte site-uri, plătesc online, primesc automat prin SMS un "Magic Link" cu acces la Guest APP,  unde, din doar 3 click-uri sunt în camere.

1. Click "Magic Link"

2. Click "My Room"

3. Click "Open Room"

Gata, asta a fost tot, oaspeții sunt în cameră.

De pe smartphone comandă și mâncare și băutura preferată, curățenia în cameră și multe altele. Oaspeți fericiți = afacere prosperă. Eu nu mai am treabă cu nimic.

PMS-ul se ocupă de toată povestea, sincronizează automat disponibilitatea și tarifele pe toate platformele de rezervari, preia rezervările automat, generează automat coduri de acces in cameră, trimite natural comenzile de room service la bucatărie pe Live Monitor, salvează automat notele pe cameră, generează automat link de plată online,  facturează automat, și, la final, exportă totul in contabilitate.
L-am pus pe omul meu de încredere să se ocupe. El e mai obișnuit cu tehnologiile astea și îi place. Pot să îl urmăresc să văd ce face oricând, dar în mare parte, am timp să mă pregătesc pentru alte idei de îmbunătățire, sau de ce nu, să mă extind. 

De ce să alegi pilot automat?

Câștigi timp și resurse. Este fals mitul că tehnologia ridică probleme. Asta se întâmplă doar dacă faci compromisuri, dar dacă alegi ceva de calitate, te-ai scos. Avem de-a face cu consumatori din ce în ce mai tehnologizați. Oamenii nu mai merg în vacanță fără măcar un dispozitiv de orice natură ar fi el. Dacă ei sunt conectați tot timpul, așa trebuie să fim și noi. 

Cei care încă mai trăiesc în trecut sau sunt sceptici, să scoată capul din cutie și să vădă că suntem înconjurați de consumatori obsedați de tehnologie și confortul de a primi totul la o atingere de smartphone. Ai mei mi-au spus clar: Venim cu drag la ține pentru că nu stăm la coadă, nici la recepție, nici la restaurant. Și am multe exemple. Le-am aflat pe toate având mai mult timp cu ei în timp ce aplicația își rula povestea pe fundal. Apoi, ei oricum primesc o notificare pe e-mail să dea un review și nu mare mi-a fost mirarea să văd numai lucruri faine. 

Încă ți-e frică?

Uită-te în jur. Toți se panichează, oamenii vor vacanțe, dar merg cu teamă de a interacționa prea mult. Oferă-le tu oază de relaxare, fără prea mult contact uman, cu o aplicație simplă, pe care nici nu trebuie să o instaleze și servicii la botul smartphone-ului. Când ei deschid browser-ul să vădă opțiunile de cazare sunt bombardați de sute de locații, mii de opțiuni de cazare, asigură-te că tu eșți în topul acestora și dă-le șansa la un sejur perfect. 

Trăim în lumea inteligenței artificiale, a roboților. Păstrează farmecul hotelului tău, implementând soluții ale viitorului, dar păstrând aspecte ale unei vacanțe ideale, departe de agitația cotidiană și în acord cu liniștea și relaxarea. 

Așadar, cum e să îți tragi puțîn sufletul?

Stilul de viață marcat tehnologic e clar că va atrage o digitalizare completă și a industriei hoteliere. Odată ce descoperi avantajele automatizării nu te vei mai putea întoarce la metodele învechite. 

Investește acum pentru viitor, pentru mai mult timp dedicat ție și afacerii tale. Trage-ți puțîn sufletul și eliberează-ți programul încărcat. Astfel vei putea să te ocupi și de alte lucruri care contează. Vreau să citesc despre hotelul tău în toate revistele de specialitate. Știu că poți ajunge acolo!
 

Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult