Am tot vorbit despre importanța rezervărilor directe (de exemplu: aici, aici și aici). Site-ul propriu și pagina de Facebook sunt pentru hotelier ceea ce este pentru un maestru-cofetar cofetăria. Sunt magazinele lui, spațiile unde vinde cazare direct cumpărătorilor. Dacă aceste spații nu au o vitrină atrăgătoare, dacă turistul nu ajunge ușor la butonul de ”rezervă acum”, părăsește localul rapid și se orientează spre alte vitrine, mai ”catchy”. În acest material, îți voi prezenta o serie de sugestii, extrem de concrete, pentru ca vizitatorul tău să nu plece ”cu mâna goală”.

Pe lângă necesitatea unui motor de rezervare – instrumentul prin care turistul cumpără cazare direct de la hotelier – și a unui buton de ”rezervă acum” care trebuie să fie vizibil și pe site, și pe pagina de FB, hotelierul trebuie să mențină o legătură activă cu potențialii clienți. Ca ei să cumpere, trebuie să fie conștienți de existența hotelului tău. Să te aibă în vedere, să știe că exiști.

Mi se întâmplă des să intru pe pagini de fb ale hotelurilor care arată ca niște vitrine părăsite, prăfuite și cu decorațiuni de hârtie creponată, demodate, ușa scârțâie ca-n westernuri și m-aștept să văd niște ciulini răzleți purtați de vânt. Produse noi nu există, vânzătoarele sunt undeva în spate, la intrare nu mă întâmpină nimeni să mă-ntrebe ce doresc. Ies repede, căci nimic nu mă tentează, nimic nu-mi fură privirile. Postările sunt vechi de acum câteva luni, interacțiune zero, peisajul este anost și dezolant. Să nu profiți de social media, un instrument gratuit, cu un spațiu de manevră fantastic și un public potențial de milioane de oameni este o risipă de neînțeles.

Cu un strop de organizare și disciplină, hotelul tău poate câștiga vizibilitate, poți genera trafic pe site și, implicit, crește numărul de clienți. Avem printre partenerii PYN hotelieri care au crescut enorm prin faptul că au acordat atenție modului în care se prezintă pe propriul site și pe pagina de fb. E nevoie de perseverență și stimularea căilor de interacțiune. Nu e suficient să ai un site dacă nu adaugi permanent conținut nou. Iată câteva idei.

Compune în prealabil câteva postări-text în așa fel încât să ai toată săptămâna acoperită. Pregătește și câteva fotografii cu ce există tentant în hotel și împrejurimi: un peisaj frumos, un mic-dejun îmbietor, o cameră decorată spectaculos, o perdea ușoară prin care trece soarele. Știi genul acela de postări de Instagram care strâng instantaneu sute de likes deși nu arată nimic nou? Deja celebrele cești de cappuccino cu inimioare și frunze din spumă? Nu trebuie să fii fotograf profesionist ca să postezi regulat astfel de „tentații” din hotel sau restaurantul hotelului.

După ce ți-ai pregătit un ”stoc”, postează zilnic ceva după cum urmează (schema de mai jos este una cu titlu de exemplu, pentru creionarea unui cadru care să ducă la dezvoltarea unei rutine):

1. Luni, un scurt material pe blogul asociat site-ului hotelului. Poți relata ceva referitor la evenimente care urmează să aibă loc peste săptămână, poți vorbi despre un obiectiv turistic din zonă, poți prezenta o promoție nouă în hotel, o poveste de succes a hotelului tău, un fel de mâncare recent introdus în meniu, cu fotografii care să facă pe oricine să-i fie foame, chiar dacă abia s-a ridicat de la masă sau, cu un dram de talent, un incident amuzant, o mică istorie cu haz legată de hotel. Oamenii apreciază conținutul personalizat, amprenta ”umană”. Orice ar fi de interes pentru potențiali vizitatori. Atenție la ortografie.

2. Marți, miercuri, joi, vineri, sâmbătă, duminică: alternativ câte o postare/fotografie pe fiecare dintre rețelele social media unde ai cont. Marți pe Facebook, miercuri pe Instagram, joi iar pe Facebook și așa mai departe.

3. În absolut fiecare zi a săptămânii, răspunde comentariilor în social media, review-urilor (în social media și pe site), indiferent de tonul lor și cât de prompt posibil. Întreține conversația cu turiștii. E ca atunci când, aflat în căutarea unui restaurant într-un loc nou, îl vei alege pe cel unde vezi că e agitație, că se întâmplă lucruri, nu pe cel unde e gol. Referitor la review-uri, ca turistă, când rezerv, le citesc mereu și sunt plăcut surprinsă de cazurile în care hotelierii răspund criticilor pe un ton matur, politicos, nu doar pur formal.

Parafrazând o replică celebră, vitrina care nu spune o poveste nu vinde.
Iar vitrina care nu se vede, evident, se uită. Fii prezent și spune povești zilnic.