Una dintre provocările cele mai mari ale industriei hoteliere este competiția cu platformele de rezervări online (OTA). Practic, ajungi să concurezi cu propriul tău inventar listat la intermediari. Dacă tarifele pe site-ul propriu sunt mai mari decât pe platformele online, șansele sunt ca turistul să rezerve de la ei. Paritatea prețurilor depinde și de modul în care taxele locale pe o piață anume sunt prezentate consumatorului drept componentă a tarifului sau de modul în care platformele folosesc cursul valutar. Revânzătorii pot și ei afecta paritatea, la fel și diverse probleme tehnice.

Hotelierii se plâng de faptul că implementarea unei strategii SEO e costisitoare, peste posibilitățile lor tehnice și umane. Consumatorii care fac rezervări prin platforme sunt răsfățați cu opțiuni variate. Lanțurile mari, internaționale încearcă să ofere o distribuție cât mai largă, diversificată pe regiuni, tipuri de proprietate, nivel de prețuri și stil de design, sperând că opțiunile multiple oferite pot compensa varietatea de pe OTA.

Hotelierii mici, independenți susțin însă că nu au bugetele care să le permită să genereze rezervări directe în masă și că sunt total dependenți de OTA. Cei care au nume bune din punctul de vedere al cuvintelor-cheie în căutări, deși ies în primele rezultate, tot spun că e greu să-și facă site-ul vizibil.

Dar până la a crește vizibilitatea unui site, trebuie să-l ai. Și să se vadă bine pe mobil, să se încarce rapid, să aibă descrieri relevante și poze atrăgătoare și, neapărat, buton de ”rezervă acum”. Să te vinzi singur, în propriul magazin, nu doar la ”mall”, prin intermediar, să ai un booking engine nu e profitabil doar din perspectiva comisioanelor pe care nu le mai achiți. Ci și datorită faptului că ai șansa să-ți fidelizezi oaspeții, să le oferi up-grade-uri, să le populezi ”punctele de contact” cu serviciile adiționale pe care le mai oferi (spa, masă, plimbări etc.), crescându-ți astfel veniturile,

O altă chestiune referitoare la provocarea pe care o pun platformele online este resursa umană implicată. Un hotel nu are personalul necesar, care să se ocupe de marketing online și să stăpânească lucruri precum costul per click sau costul pe mia de afișări și cum poate jongla cât mai eficient cu ele.

Dar sunt lucruri pe care le poate face fără bugete fabuloase: să ofere mic-dejun gratuit membrilor fideli. Sau transfer la aeroport. Bonusurile de acest tip nu vor depăși valoarea comisioanelor. Să trimită emailuri clienților cu promoțiile și ofertele speciale.

Hotelierii au în avantajul lor contactul direct cu clienții. Orice fel de legătură pe care o pot crea trebuie urmărită, dezvoltată. Atenția, ochii să fie mereu îndreptați spre client. 
Iar în materialele următoare, vă vom învăța cum. Nu uitați să vă abonați la newsletterul nostru.
 

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.