21 Jun

Una dintre provocările cele mai mari ale industriei hoteliere este competiția cu platformele de rezervări online (OTA). Practic, ajungi să concurezi cu propriul tău inventar listat la intermediari. Dacă tarifele pe site-ul propriu sunt mai mari decât pe platformele online, șansele sunt ca turistul să rezerve de la ei. Paritatea prețurilor depinde și de modul în care taxele locale pe o piață anume sunt prezentate consumatorului drept componentă a tarifului sau de modul în care platformele folosesc cursul valutar. Revânzătorii pot și ei afecta paritatea, la fel și diverse probleme tehnice.

Hotelierii se plâng de faptul că implementarea unei strategii SEO e costisitoare, peste posibilitățile lor tehnice și umane. Consumatorii care fac rezervări prin platforme sunt răsfățați cu opțiuni variate. Lanțurile mari, internaționale încearcă să ofere o distribuție cât mai largă, diversificată pe regiuni, tipuri de proprietate, nivel de prețuri și stil de design, sperând că opțiunile multiple oferite pot compensa varietatea de pe OTA.

Hotelierii mici, independenți susțin însă că nu au bugetele care să le permită să genereze rezervări directe în masă și că sunt total dependenți de OTA. Cei care au nume bune din punctul de vedere al cuvintelor-cheie în căutări, deși ies în primele rezultate, tot spun că e greu să-și facă site-ul vizibil.

Dar până la a crește vizibilitatea unui site, trebuie să-l ai. Și să se vadă bine pe mobil, să se încarce rapid, să aibă descrieri relevante și poze atrăgătoare și, neapărat, buton de ”rezervă acum”. Să te vinzi singur, în propriul magazin, nu doar la ”mall”, prin intermediar, să ai un booking engine nu e profitabil doar din perspectiva comisioanelor pe care nu le mai achiți. Ci și datorită faptului că ai șansa să-ți fidelizezi oaspeții, să le oferi up-grade-uri, să le populezi ”punctele de contact” cu serviciile adiționale pe care le mai oferi (spa, masă, plimbări etc.), crescându-ți astfel veniturile,

O altă chestiune referitoare la provocarea pe care o pun platformele online este resursa umană implicată. Un hotel nu are personalul necesar, care să se ocupe de marketing online și să stăpânească lucruri precum costul per click sau costul pe mia de afișări și cum poate jongla cât mai eficient cu ele.

Dar sunt lucruri pe care le poate face fără bugete fabuloase: să ofere mic-dejun gratuit membrilor fideli. Sau transfer la aeroport. Bonusurile de acest tip nu vor depăși valoarea comisioanelor. Să trimită emailuri clienților cu promoțiile și ofertele speciale.

Hotelierii au în avantajul lor contactul direct cu clienții. Orice fel de legătură pe care o pot crea trebuie urmărită, dezvoltată. Atenția, ochii să fie mereu îndreptați spre client. 
Iar în materialele următoare, vă vom învăța cum. Nu uitați să vă abonați la newsletterul nostru.

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. read more

10 May

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. read more

08 Feb

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. read more

06 Mar

De ce mentalitatea ”Să muncească, de-aia-l plătesc!” e una falimentară

Ce resorturi psihologice îl fac pe angajator să-și dorească un angajat care muncește inutil? Ce mecanisme, ce strategii îl fac să prefere să nu-și doteze angajații cu instrumente care le-ar mări productivitatea, care i-ar aduce și lui profit, care le-ar eficientiza activitatea? .. read more

30 Jan

5 trenduri la care hotelierii trebuie să fie atenți

Prezența ta pe FB cum este? Ai un facebook engine? Clienții tăi sunt încurajați să ofere feedback? De câte ori este pagina ta tăguită în postările de vacanță ale oaspeților tăi? Dar ale celor care vin la conferințe? Cu conținutul cum stai? .. read more

27 Apr

Vreau să dea check-in în hotelul meu. Ce am de făcut? (II)

Continuăm seria de articole în care îți arătăm care este procesul prin care trece un turist de la dorința de a călători până și la check in și cum te poți insera în demersul unei călătorii, de la apariția ideii până la execuția ei. .. read more

23 Nov

9 sfaturi pentru cei din industria hotelieră de la Anthony Melchiorri, gazda Hotel Impossible

Tehnologia e minunată, dar ideea serviciilor personalizate pe care le oferă e și mai minunată. Asta înseamnă industria ospitalității. Cunoașteți-vă oaspeții, aflați că e ziua lor, oferiți-le un mic cadou, un discount de Crăciun, fidelizați-i. Folosiți tehnologia ca să .. read more

12 Sep

Hotelieri, hotelul trebuie să fie ca un ceas: nu se oprește când voi dormiți

Pentru că PYNBOOKING nu se instalează. PYNBOOKING se accesează. Ca un website. Ca emailul. Ca site-ul tău porno preferat. .. read more

09 Mar

Ce efect va avea GDPR asupra domeniului hotelier?

Ca hotelier, primești informații ale clienților prin intermediul mai multor canale (telefon, fax, email, site propriu, booking.com etc). Informațiile sunt găzduite în locuri diferite. Software-ul tău îți poate oferi o centralizare a acestor informații? Știi unde sunt ele și cum .. read more

24 Apr