Mulți hotelieri au ajuns la concluzia că bătălia în online e pierdută. Sunt convinși că nu au nicio șansă să obțină rezervări directe, pe site-ul propriu, fără bugete consistente de SEO (search engine optimization). Noi îi sfătuim să nu se lase descurajați și să nu arunce mănușa înainte de a fi dus lupta. Există încă metode prin care își pot mări numărul de rezervări directe, chiar și cu un buget mic. Afacerile mici au și ele posibilitatea de a atrage mai mulți vizitatori și de a se dezvolta.

Industria ospitalității se bazează pe o dorință a consumatorilor care nu va dispărea niciodată: aceea de a vedea lumea. Procesul parcurs de un un vizitator până la rezervare este unul complex, dar trece mereu prin niște ”intersecții” în care tu, ca hotelier, trebuie să fii prezent. Iată 3 modalități prin care o porți face.

  1. Cuvinte-cheie
    În timp ce companiile mari creează pagini de top pentru volume mari de călători, hotelierii mici trebuie să privească spre detalii. Imaginează-ți drumul utilizatorului de când începe să facă research pentru călătoria lui și acoperă zonele în care acesta ar putea căuta. De pildă: cele mai bune locuri de vizitat în septembrie, vacanță românească, cel mai bun oraș pentru vacanță în familie, lucruri de făcut în Covasna, lucruri de făcut la mare cu copiii, Piața Kogălniceanu, restaurante de familie în Constanța, hotel de lux în centrul Iașiului. Dacă restul site-ului își face și el datoria, dacă ai conținut atrăgător, poze de calitate, descrieri concludente, atunci, vizitatorul va fi convertit în client.

 

  1. Conținut targetat corect
    Adu ceva nou pe site și în hotel. Să zicem că ești într-o zonă viticolă. Organizezi o degustare de vinuri. Sau chiar faci un obicei din asta. ”Vinul de la ora 5”. Scrie despre asta pe site, oferă detalii, informează oamenii într-un mod plăcut. Vorbește-te despre calitățile vinurilor expuse la degustare, despre note și arome, despre felurile de mâncare ideale cu care s-ar potrivi. Ai un spa sau un salon în hotel? Vorbește despre beneficiile aromaterapiei. Astfel, vei putea atrage vizitatori care caută aceste servicii.

Paginile pe care îți promovezi serviciile trebuie să fie bine structurate și să ofere ocazia vizitatorilor de a ajunge rapid și confortabil la informație. Un meniu simplu și ușor de folosit, un header bine structurat, pagini mobile-friendly – sunt condiții absolut necesare. Și evident, butonul de ”rezervă acum”.

 

  1. Profită de traficul altora
    Ai conținut, ai trafic, dar tot vrei să iei o bucățică din tortul ăla mare al cuvintelor cheie importante în nișa ta. Ce e de făcut? Barnacle SEO. Pe românește, să profiți de rankingul altora. Dacă propriul tău domeniu nu are puterea de a se clasa printre rezultatele returnate la cei mai competitivi termeni din domeniu, trebuie să te orientezi spre site-uri cu număr mare de vizitatori aduși de acei termeni. Cea mai bună opțiune este un blog de travel cu reputație și trafic. Găsește unul relevant pentru publicul tău (hotel de lux, hotel care vinde mai mult în zona corporate, hotel pentru cei care fac drumeții etc.) și care stă bine pe cuvinte-cheie competitive. Adresează-te bloggerului și concretizați colaborarea printr-un material amplu, bine documentat, targetat pe cuvintele-cheie (sau sintagmele) dorite. Include în acest material și un ”call to action”. Nu uita să monitorizezi apoi rezultatele căutărilor pe acele cuvinte-cheie (”hotel din Cluj-Napoca în centru”, de exemplu) și să vezi cum se clasează articolul cu pricina. Dacă începe să-ți livreze trafic, e fantastic. Poți continua astfel, targetând și alte cuvinte-cheie. Dacă nu, orientează-te spre alt site-blog.

 

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.