Am vorbit într-un material anterior despre ce presupune RPA (robotic process automation) în domeniul hotelier. În cel prezent, ne vom concentra pe modul în care îi ajută pe hotelieri în mod concret și pe modul în care acest ajutor poate fi cuantificat. Vorbim despre productivitate, despre mii de oră de muncă, despre eliminarea greșelilor inerente factorului uman, despre angajați care nu mai sunt obligați să execute sarcini repetitive, despre automatizare.
 

Pentru a măsura beneficiile RPA, ca hotelier, trebuie să-ți stabilești obiective concrete și să le măsori utilizând parametri comuni. Doar așa, vei vedea cum funcționează automatizarea și ce impact are pentru a putea decide noi pași și decizii și pentru a-ți urmări investiția.
Iată primele 5 astfel de criterii:

  1. Acuratețe

Munca repetitivă, manuală este inerent generatoare de erori. Plictiseala angajatului, oboseala sau dificultatea sarcinii, menținerea atenției când faci același lucru, de sute de ori, toate acestea își vor spune cuvântul în erori. Eroarea umană este un cost operational acceptabil până acum, erori care necesită uneori reluarea completă a sarcinii respective.

Cu un soft ca PYNBOOKING, elimini eroarea.
Ca să te convingi, încearcă să măsori cantitatea de muncă ce trebuie refăcută din pricina erorilor. Apoi, fă același lucru după ce-ai accesat serviciile PYN și ai început să folosești aplicația.

  1. ”Uzarea”

Roboții nu obosesc și nu trebuie să se odihnească, să mănânce, să se plimbe ca noi, oamenii. Ei sunt capabili să muncească 24 din 24. Deși lucrăm constant la îmbunătățirea produselor noastre, asta nu înseamnă că accesul la servicii va fi întrerupt pe perioada upgrade-urilor. Nici măcar atunci, roboții noștri nu vor lua pauze.
Observă un proces de lucru și află cât timp de ”odihnă” necesită angajații pentru a completa procesul. Apoi, fă același lucru pentru aplicația de management hotelier.

 

  1. Cheltuielile cu personalul

Joburile care presupun activități de rutină sunt și printre cele mai costisitoare. În sensul că angajații pleacă des, trebuie să iei alții și să-i ”antrenezi”. Gândește-te la contabilul tău, de pildă. Are un flux continuu de ”hârțogăraie” de care trebuie să se ocupe și, în același timp, este presat s-o facă exact, fără greșeli. PYNBOOKING îi preia cu lejeritate o bună parte din sarcinile repetitive.
Gândește-te la câți angajați ai schimbat în ultimii ani și din ce motive. Concentrează-te pe măsurarea ”fidelității” lor. Include în analiza ta acele departamente unde modul de operare s-a modificat cel mai mult. Reține că acest criteriu necesită mult timp pentru a vedea rezultate și a face o comparație realistă. Deși tu poți elimina o sarcină printr-o apăsare de buton, e posibil ca angajații tăi să aibă nevoie de mai mult timp ca să reacționeze. S-ar putea ca-n primele etape să nu observi mare lucru, angajații să fie la fel de deciși să renunțe la locul de muncă.

  1. Gradul de mulțumire a angajaților

Pentru a măsura modul în care a crescut implicarea angajaților pe termen scurt, trebuie să le afli gradul de satisfacție. Fă un sondaj de opinie intern și află dacă angajații sunt mulțumiți de sarcinile și volumul de muncă înainte și după automatizare. Concentrează-te pe departamentele unde schimbarea a fost substanțială. De pildă, la recepție sau la managerul de rezervări.

Acesta este criteriul care se bazează cel mai mult pe modul în care vei ști să comunici decizia angajaților. Pe unii îi va îngrijora ideea că-și vor pierde din sarcini în favoarea roboților, gândindu-se că vor fi plătiți mai puțin, așa că cel mai bine este să te asiguri că angajații înțeleg modul în care se va schimba munca lor odată cu folosirea unui sistem automatizat, precum PYN. Dacă vei ști să le demonstrezi că RPA va avea un efect pozitiv asupra calității muncii lor, că nu-i va face ușor de înlocuit, ci-i va orienta spre clienți, lupta va fi câștigată.
 

  1. Gradul de satisfacție a clienților

Nu doar afacerea și angajații au de profitat de pe urma implementării RPA. Ci și clienții. Vor avea un grad sporit de autonomie, acces mai ușor la servicii și informații. Cu PYN, pot face self check-in, își pot comanda singuri din contul de clienți serviciile pe care hotelul tău le pune la dispoziție, primesc invitație automată la plăți online și la review-uri, pot solicita când să se facă curățenie în cameră etc.

Solicită un consultant PYN aici și întreabă-l despre automatizarea proceselor de muncă. 

Dacă-ți plac materialele noastre, nu uita să ne dai like/follow pe facebook.