Am vorbit într-un material anterior despre ce presupune RPA (robotic process automation) în domeniul hotelier. În cel prezent, ne vom concentra pe modul în care îi ajută pe hotelieri în mod concret și pe modul în care acest ajutor poate fi cuantificat. Vorbim despre productivitate, despre mii de oră de muncă, despre eliminarea greșelilor inerente factorului uman, despre angajați care nu mai sunt obligați să execute sarcini repetitive, despre automatizare.
 

Pentru a măsura beneficiile RPA, ca hotelier, trebuie să-ți stabilești obiective concrete și să le măsori utilizând parametri comuni. Doar așa, vei vedea cum funcționează automatizarea și ce impact are pentru a putea decide noi pași și decizii și pentru a-ți urmări investiția.
Iată primele 5 astfel de criterii:

  1. Acuratețe

Munca repetitivă, manuală este inerent generatoare de erori. Plictiseala angajatului, oboseala sau dificultatea sarcinii, menținerea atenției când faci același lucru, de sute de ori, toate acestea își vor spune cuvântul în erori. Eroarea umană este un cost operational acceptabil până acum, erori care necesită uneori reluarea completă a sarcinii respective.

Cu un soft ca PYNBOOKING, elimini eroarea.
Ca să te convingi, încearcă să măsori cantitatea de muncă ce trebuie refăcută din pricina erorilor. Apoi, fă același lucru după ce-ai accesat serviciile PYN și ai început să folosești aplicația.

  1. ”Uzarea”

Roboții nu obosesc și nu trebuie să se odihnească, să mănânce, să se plimbe ca noi, oamenii. Ei sunt capabili să muncească 24 din 24. Deși lucrăm constant la îmbunătățirea produselor noastre, asta nu înseamnă că accesul la servicii va fi întrerupt pe perioada upgrade-urilor. Nici măcar atunci, roboții noștri nu vor lua pauze.
Observă un proces de lucru și află cât timp de ”odihnă” necesită angajații pentru a completa procesul. Apoi, fă același lucru pentru aplicația de management hotelier.

 

  1. Cheltuielile cu personalul

Joburile care presupun activități de rutină sunt și printre cele mai costisitoare. În sensul că angajații pleacă des, trebuie să iei alții și să-i ”antrenezi”. Gândește-te la contabilul tău, de pildă. Are un flux continuu de ”hârțogăraie” de care trebuie să se ocupe și, în același timp, este presat s-o facă exact, fără greșeli. PYNBOOKING îi preia cu lejeritate o bună parte din sarcinile repetitive.
Gândește-te la câți angajați ai schimbat în ultimii ani și din ce motive. Concentrează-te pe măsurarea ”fidelității” lor. Include în analiza ta acele departamente unde modul de operare s-a modificat cel mai mult. Reține că acest criteriu necesită mult timp pentru a vedea rezultate și a face o comparație realistă. Deși tu poți elimina o sarcină printr-o apăsare de buton, e posibil ca angajații tăi să aibă nevoie de mai mult timp ca să reacționeze. S-ar putea ca-n primele etape să nu observi mare lucru, angajații să fie la fel de deciși să renunțe la locul de muncă.

  1. Gradul de mulțumire a angajaților

Pentru a măsura modul în care a crescut implicarea angajaților pe termen scurt, trebuie să le afli gradul de satisfacție. Fă un sondaj de opinie intern și află dacă angajații sunt mulțumiți de sarcinile și volumul de muncă înainte și după automatizare. Concentrează-te pe departamentele unde schimbarea a fost substanțială. De pildă, la recepție sau la managerul de rezervări.

Acesta este criteriul care se bazează cel mai mult pe modul în care vei ști să comunici decizia angajaților. Pe unii îi va îngrijora ideea că-și vor pierde din sarcini în favoarea roboților, gândindu-se că vor fi plătiți mai puțin, așa că cel mai bine este să te asiguri că angajații înțeleg modul în care se va schimba munca lor odată cu folosirea unui sistem automatizat, precum PYN. Dacă vei ști să le demonstrezi că RPA va avea un efect pozitiv asupra calității muncii lor, că nu-i va face ușor de înlocuit, ci-i va orienta spre clienți, lupta va fi câștigată.
 

  1. Gradul de satisfacție a clienților

Nu doar afacerea și angajații au de profitat de pe urma implementării RPA. Ci și clienții. Vor avea un grad sporit de autonomie, acces mai ușor la servicii și informații. Cu PYN, pot face self check-in, își pot comanda singuri din contul de clienți serviciile pe care hotelul tău le pune la dispoziție, primesc invitație automată la plăți online și la review-uri, pot solicita când să se facă curățenie în cameră etc.

Solicită un consultant PYN aici și întreabă-l despre automatizarea proceselor de muncă. 

Dacă-ți plac materialele noastre, nu uita să ne dai like/follow pe facebook.  


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult