În ultimul an, UiPath a devenit un nume din ce în ce mai popular în paginile publicațiilor economice. Recent, a reușit să detroneze OMV-Petrom, anunțând atragerea unei finanțări de 568 de milioane de dolari, atingând astfel o evaluare de 7 miliarde de dolari. Cu doar un an și câteva luni înainte, UiPath mai bifase o premieră: devenise primul unicorn din România (unicorn este o companie din domeniul tehnologiei evaluată la peste un milliard de dolari).

Este uimitor cu atât mai mult cu cât toată lumea a auzit de Petrom, dar prea puțini de UiPath. Vor afla însă mulți și nu peste mult timp: automatizarea va deveni o prezență cel puțin la fel de constantă în viața noastră precum combustibilii fosili (ba chiar aceștia s-ar putea să dispară treptat), iar a apela la procese automatizate va fi un act la fel de banal precum alimentatul la pompă, numai că mult mai puțin conștientizat, devenind… automatism. Căci UiPath asta produce: soluții de automatizare a activităților repetitive. Soluții care preiau rutina și degrevează angajații companiilor de munca necreativă. Iar popularitatea în creștere a companiei va duce și la promovarea conceptului de servicii RPA în general în piață.


Revenind la domeniul nostru, ca orice altă ramură în care interacționezi cu foarte mulți oameni, vei primi zilnic întrebări care au mai fost puse și vei executa zilnic numeroase sarcini pe care le-ai mai executat. Ce înseamnă asta? Înseamnă repetitivitate. Înseamnă aceleași operațiuni realizate zilnic de zeci de ori. Înseamnă muncă robotică executată de factor uman.

Să luăm cazul unui recepționer care e angajat în hotelul tău timp de un an. Va face mii de fișe de cazare. Câte ore de muncă, câte zile înseamnă asta? Cât din cele 8 ore ale programului zilnic de muncă?
De mii de ori, va fi întrebat dacă există camere libere. Dacă serviți micul dejun. Dacă există uscător de păr în cameră. Dacă există frigider.
Toate acestea uzează un angajat. Îl fac să se plafoneze.
Va introduce manual mii de rezervări. Va tasta manual mii de nume, de adrese, de cnp-uri, de date de card, date de facturare etc. Va verifica fișele personalului de la curățenie cu numărul de camere curate/murdare în fiecare zi.

Toate acestea uzează un angajat. Îl fac să se plafoneze. Îl rețin de la sarcinile care chiar contează. Îl fac indisponibil pentru clienți.
Am mai spus-o cu altă ocazie: mașina de spălat a eliberat femeia. Nu era nimic creativ, nici stimulant în a freca niște țesături în lighean sau în cadă. Era doar o muncă abrutizantă, care consuma mult timp, dar care, din păcate, nu putea fi evitată.
La fel ca-n cazul recepționerului nostru. Rezervările vin, datele trebuie introduse în sistem, oaspeții se cazează, fișele trebuie completate pentru că asta impune legislația. Numai că NU mai trebuie făcute ”la mână”. Nu de când a apărut RPA: robotic process automation. Automatizarea proceselor cu ajutorul roboților. Unde roboții sunt programe, aplicații software cu care operezi.

Pynbooking eliberează angajatul. Îl scapă de pix, de copy paste, de tastat cifre, iar și iar. Zilnic. Lunar, anual.
Automatizarea muncii aduce imense servicii domeniului hotelier. Reduce timpii de așteptare, reduce cozile la recepție, crește gradul de satisfacție al clienților și al angajaților. Câștigă timp și, implicit, crește veniturile. Rezervările intră automat în software-ul de management, nu mai trebuie să cauți date, să copiezi date, să aduni date: le ai la dispoziția ta printr-un click. În fiecare lună, hotelierii plătesc un număr mai mic sau mai mare de angajați – depinzând de mărimea proprietății – să emită facturi, să introducă rezervări, să completeze fișe de cazare, să răspundă unor solicitări cărora clienții le pot afla răspuns simplu, printr-o interfață care-i ghidează de la rezervare la check-out.

Care-i deosebirea între munca efectuată prin RPA și cea efectuată de resursa umană?

Este mai rapidă, mai exactă (riscul erorilor nu există), mai ieftină și acoperă tot: de la rezervări la recepție, de la solicitări de room service la facturare, de la check-in la housekeeping. Partea și mai interesantă e că, prin RPA, toate aceste departamente sunt conectate și sincronizate.


Ai o cameră care urmează să fie eliberată azi?
Să creionăm cele două scenarii: cu RPA și fără RPA.

Fără RPA: clientul coboară la recepție. Cere factura. Recepționerul e momentan ocupat cu cazarea unor oaspeți nou-veniți. Trebuie să le copieze datele de rezervare în fișa de cazare. Oaspetele care vrea să facă check-out așteaptă. Recepționerul emite factura după un timp, solicitându-i și completând toate datele necesare. Clientul achită la recepție. Recepționerul anunță departamentul de curățenie. Cameristele merg să facă ordine. Cameristele îl anunță pe recepționerul/managerul de rezervări că și-au îndeplinit sarcina. Recepționerul/managerul de rezervări scoate camera la vânzare. Intră, succesiv, pe toate cele 7 OTA pe care se vinde hotelul. Apoi, intră pe site-ul hotelului. Modifică disponibilitatea peste tot. Trece minimum o oră în care camera nu este scoasă la vânzare. 

Cu RPA: clientul a primit deja pe email invitația la plată online. Tot automat, a primit și invitația la a lăsa un review pe site-ul hotelului. Un detaliu important de care recepționerul, ocupat cu completarea acelarași date și câmpuri, s-ar putea să uite. Channel Managerul a modificat automat disponibilitatea peste tot în mediul online, camera e scoasă la vânzare. Departamentul housekeeping a fost notificat automat.

Check-in și check-out automate, managementul automatizat al disponibilității, comenzi room service direct din contul clientului, gestionarea programelor de loialitate și a ofertelor, reduceri și promoții personalizate, administrarea anulărilor, alerte de housekeeping, toate acestea sunt toate servicii automate de care vă puteți bucura. Veți economisi timp, bani, veți crește calitatea muncii angajaților voștri, satisfacția clienților și îi veți fideliza. Iar noi lucrăm în permanență la extinderea proceselor de muncă automatizate din domeniul Horeca. Solicită un consultant PYN aici și întreabă-l. Testează-ne. 

Dacă-ți plac materialele noastre, nu uita să ne dai like/follow pe pagina de facebook