În ultimul an, UiPath a devenit un nume din ce în ce mai popular în paginile publicațiilor economice. Recent, a reușit să detroneze OMV-Petrom, anunțând atragerea unei finanțări de 568 de milioane de dolari, atingând astfel o evaluare de 7 miliarde de dolari. Cu doar un an și câteva luni înainte, UiPath mai bifase o premieră: devenise primul unicorn din România (unicorn este o companie din domeniul tehnologiei evaluată la peste un milliard de dolari).

Este uimitor cu atât mai mult cu cât toată lumea a auzit de Petrom, dar prea puțini de UiPath. Vor afla însă mulți și nu peste mult timp: automatizarea va deveni o prezență cel puțin la fel de constantă în viața noastră precum combustibilii fosili (ba chiar aceștia s-ar putea să dispară treptat), iar a apela la procese automatizate va fi un act la fel de banal precum alimentatul la pompă, numai că mult mai puțin conștientizat, devenind… automatism. Căci UiPath asta produce: soluții de automatizare a activităților repetitive. Soluții care preiau rutina și degrevează angajații companiilor de munca necreativă. Iar popularitatea în creștere a companiei va duce și la promovarea conceptului de servicii RPA în general în piață.


Revenind la domeniul nostru, ca orice altă ramură în care interacționezi cu foarte mulți oameni, vei primi zilnic întrebări care au mai fost puse și vei executa zilnic numeroase sarcini pe care le-ai mai executat. Ce înseamnă asta? Înseamnă repetitivitate. Înseamnă aceleași operațiuni realizate zilnic de zeci de ori. Înseamnă muncă robotică executată de factor uman.

Să luăm cazul unui recepționer care e angajat în hotelul tău timp de un an. Va face mii de fișe de cazare. Câte ore de muncă, câte zile înseamnă asta? Cât din cele 8 ore ale programului zilnic de muncă?
De mii de ori, va fi întrebat dacă există camere libere. Dacă serviți micul dejun. Dacă există uscător de păr în cameră. Dacă există frigider.
Toate acestea uzează un angajat. Îl fac să se plafoneze.
Va introduce manual mii de rezervări. Va tasta manual mii de nume, de adrese, de cnp-uri, de date de card, date de facturare etc. Va verifica fișele personalului de la curățenie cu numărul de camere curate/murdare în fiecare zi.

Toate acestea uzează un angajat. Îl fac să se plafoneze. Îl rețin de la sarcinile care chiar contează. Îl fac indisponibil pentru clienți.
Am mai spus-o cu altă ocazie: mașina de spălat a eliberat femeia. Nu era nimic creativ, nici stimulant în a freca niște țesături în lighean sau în cadă. Era doar o muncă abrutizantă, care consuma mult timp, dar care, din păcate, nu putea fi evitată.
La fel ca-n cazul recepționerului nostru. Rezervările vin, datele trebuie introduse în sistem, oaspeții se cazează, fișele trebuie completate pentru că asta impune legislația. Numai că NU mai trebuie făcute ”la mână”. Nu de când a apărut RPA: robotic process automation. Automatizarea proceselor cu ajutorul roboților. Unde roboții sunt programe, aplicații software cu care operezi.

Pynbooking eliberează angajatul. Îl scapă de pix, de copy paste, de tastat cifre, iar și iar. Zilnic. Lunar, anual.
Automatizarea muncii aduce imense servicii domeniului hotelier. Reduce timpii de așteptare, reduce cozile la recepție, crește gradul de satisfacție al clienților și al angajaților. Câștigă timp și, implicit, crește veniturile. Rezervările intră automat în software-ul de management, nu mai trebuie să cauți date, să copiezi date, să aduni date: le ai la dispoziția ta printr-un click. În fiecare lună, hotelierii plătesc un număr mai mic sau mai mare de angajați – depinzând de mărimea proprietății – să emită facturi, să introducă rezervări, să completeze fișe de cazare, să răspundă unor solicitări cărora clienții le pot afla răspuns simplu, printr-o interfață care-i ghidează de la rezervare la check-out.

Care-i deosebirea între munca efectuată prin RPA și cea efectuată de resursa umană?

Este mai rapidă, mai exactă (riscul erorilor nu există), mai ieftină și acoperă tot: de la rezervări la recepție, de la solicitări de room service la facturare, de la check-in la housekeeping. Partea și mai interesantă e că, prin RPA, toate aceste departamente sunt conectate și sincronizate.


Ai o cameră care urmează să fie eliberată azi?
Să creionăm cele două scenarii: cu RPA și fără RPA.

Fără RPA: clientul coboară la recepție. Cere factura. Recepționerul e momentan ocupat cu cazarea unor oaspeți nou-veniți. Trebuie să le copieze datele de rezervare în fișa de cazare. Oaspetele care vrea să facă check-out așteaptă. Recepționerul emite factura după un timp, solicitându-i și completând toate datele necesare. Clientul achită la recepție. Recepționerul anunță departamentul de curățenie. Cameristele merg să facă ordine. Cameristele îl anunță pe recepționerul/managerul de rezervări că și-au îndeplinit sarcina. Recepționerul/managerul de rezervări scoate camera la vânzare. Intră, succesiv, pe toate cele 7 OTA pe care se vinde hotelul. Apoi, intră pe site-ul hotelului. Modifică disponibilitatea peste tot. Trece minimum o oră în care camera nu este scoasă la vânzare. 

Cu RPA: clientul a primit deja pe email invitația la plată online. Tot automat, a primit și invitația la a lăsa un review pe site-ul hotelului. Un detaliu important de care recepționerul, ocupat cu completarea acelarași date și câmpuri, s-ar putea să uite. Channel Managerul a modificat automat disponibilitatea peste tot în mediul online, camera e scoasă la vânzare. Departamentul housekeeping a fost notificat automat.

Check-in și check-out automate, managementul automatizat al disponibilității, comenzi room service direct din contul clientului, gestionarea programelor de loialitate și a ofertelor, reduceri și promoții personalizate, administrarea anulărilor, alerte de housekeeping, toate acestea sunt toate servicii automate de care vă puteți bucura. Veți economisi timp, bani, veți crește calitatea muncii angajaților voștri, satisfacția clienților și îi veți fideliza. Iar noi lucrăm în permanență la extinderea proceselor de muncă automatizate din domeniul Horeca. Solicită un consultant PYN aici și întreabă-l. Testează-ne. 

Dacă-ți plac materialele noastre, nu uita să ne dai like/follow pe pagina de facebook

Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult