Am vorbit într-un material anterior despre ce presupune RPA (robotic process automation) în domeniul hotelier. În cel prezent, vom continua să arătăm modul în care îi ajută pe hotelieri concret și în care acest ajutor poate fi cuantificat. Vorbim despre acces rapid la date, reducerea costurilor cu munca, rapiditate în operațiuni, economii la cheltuielile pentru hardware, lipsa erorilor și disponibilitatea pentru proiecte care aduc profit odată ce te-ai eliberat de munca manuală, ce nu aduce plusvaloare.

 

Pentru a măsura beneficiile RPA, ca hotelier, trebuie să-ți stabilești obiective concrete și să le măsori utilizând parametri comuni. Doar așa, vei vedea cum funcționează automatizarea și ce impact are pentru a putea decide noi pași și decizii și pentru a-ți urmări investiția.

 

Iată alte 6 astfel de criterii (pe primele 5 vi le-am prezentat aici):

 


6. Acces la date

Când vrei să evaluezi situația hotelului tău, ai nevoie de rapoarte, de date financiare. Rapoartele cer ca angajații să se uite prin fișiere anterioare și să verifice detalii importante. Multe dintre aceste verificări presupun muncă manuală. Vestea bună e că, și în acest caz, se poate automatiza într-o proporție semnificativă.

 

Un soft ca Pynbooking știe cine, unde s-a logat, ce-a facturat, câte comenzi a preluat etc. Știe să importe contabilitatea din softul de contabilitate și oferă în permanență date actuale, în timp real. La un click distanță. Contabilul tău nu va mai munci ore ca să-ți ofere răspuns la întrebări.

 

 

7. Fără erori

Reduci riscul de erori. Știi ce-nseamnă să introduci rezervări manual. Cu datele de identificare ale clientului, cu datele de card (atâtea cifre!), cu datele de check-in și check-out etc. Pynbooking le preia automat și le introduce singur în sistem. Fără cifre greșite, fără corecturi. 

 

Încearcă să vezi care e frecvența erorilor fără un sistem automatizat și cât timp durează corijarea lor într-o anumită perioadă de timp.
 


8. Disponibilitate pentru proiecte noi și pentru clienți

Luându-ți de pe umeri povara sarcinilor manuale, automatizând fie și parțial munca angajaților tăi, aceștia vor fi disponibili pentru alte sarcini. Mai creative, mai aducătoare de profit.
 

Nu câștigi bani din faptul că recepționerul tău introduce manual date pe care deja le ai. Nu câștigi nimic din faptul că managerul de rezervări introduce datele rezervării. Dar câștigi dacă ei se ocupă de clienți. Dacă le vând ceva în plus, dacă răspund dorințelor și nevoilor cu promptitudine, nu peste o oră când termină de completat fișele de cazare. Câștigi dacă angajații tăi vin cu idei de promovare. Cu idei de îmbunătățire a serviciilor. 

 

Din asta câștigă afacerea ta, nu din acțiuni… robotice. De acelea se poate ocupa un program ca… Pynbooking. Analizează cu câte idei veneau înainte și după. Cât apucau să se ocupe efectiv de client.

 

 

9. Rapiditate

Aici, e chiar simplu. În cât timp introduce un angajat 100 de rezervări în PM? Nici nu mai contează din moment ce Pynbooking o face instantaneu.
 

În cât timp creează un angajat un raport? Același răspuns.
Cât îi ia recepționerului să trimită invitație la check-in online? Dar invitație la plată? Dar să confirme rezervarea? Tuturor celor care s-au cazat în hotelul tău într-o lună? Lui Pynbooking îi ia 0 secunde. Zero.
 

Când calculezi, ține cont de faptul că Pynbooking lucrează 24 din 24. Ceea ce angajații tăi nu fac.

 

 

10. Costuri cu munca

Orice automatizare duce la scăderea costurilor cu munca. Ai nevoie de mai puțini angajați, de mai puține salarii, de mai puțin training. Dacă hotelul tău e unul care depinde de sezonalitate, înseamnă că ai perioade în care cererea e mare, numărul de turiști e mare, deci, și numărul de angajați trebuie să fie mai mare.

 

România are un mare deficit de forță de muncă în domeniul turistic. În ultimii ani, hotelierii întâmpină dificultăți tot mai mari în a găsi angajați. Munca unui program, a unui software e scalabilă. Vezi cât timp ocupă operațiunile repetitive, manuale, în sezon, compară cu perioadele când gradul de ocupare e mai scăzut și fă o medie.


 

11. Economii la instrumente soft și hard

Softurile vechi, tip legacy, cele pe care le instalezi, nu le accesezi, cele care depind de un server, de un calculator situat în hotel și care nu pot fi folosite decât din interiorul hotelului, presupun și investiții în hardware (un calculator, anumite case fiscale, imprimante de secție etc.). De asemenea, pe lângă softul de management hotelier, ai nevoie și de soft de contabilitate, soft de chei, soft de housekeeping etc. Aceste softuri funcționează independent, nu sunt conectate.

Cu Pynbooking ai un panou de comandă central, prin care toate departamentele sunt interconectate și sincronizate. Vei face economii, vei îmbunătăți vizibil, cuantificabil procesele de lucru, vei câștiga timp, angajații vor fi la dispoziția clienților, softul la dispoziția tuturor, iar angajații nu vor mai fi sclavii template-urilor care trebuie modificate manual.

Solicită un consultant Pynbooking aici și cere-i opinia în legătură cu modul în care îți poți automatiza munca.

Dacă-ți plac materialele noastre și le consideri utile, nu uita să ne dai like/follow pe pagina noastră de Facebook.

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.