Continuăm seria de articole în care îți arătăm care este procesul prin care trece un turist de la dorința de a călători până și la check in și cum te poți insera în demersul unei călătorii, de la apariția ideii până la execuția ei.
În articolul trecut, am vorbit despre cum hotelul tău devine un element de luat în calcul în faza incipientă.
Turistul a conștientizat dorința, acum urmează planul călătoriei.

II. Planul. Unde stau? Cum ajung acolo? Ce fac acolo?

Majoritatea călătorilor de azi folosesc site-uri de rezervări online.
Mai există cineva care n-a folosit booking.com, hotelsbeds.com sau expedia.com?
Mai există hotelieri care nu au hotelul listat acolo?
Dacă supraviețuiesc în branșă, e un miracol. Câteva cifre care te vor conecta la realitate, în cazul în care nu erai deja conștient de asta:
- În medie, un turist va vizita 38 de site-uri până când va face o rezervare.
- 9 din 10 turiști fac research înainte de a rezerva
- Doar 1% dintre turiști spun că nu folosesc internetul când își plănuiesc vacanța

Cum pot profita de site-urile de rezervări?
Site-urile de rezervări online sunt modalitatea potrivită pentru a-ți face cunoscut hotelul. Au un buget fabulos pentru promovare. Dar trebuie să știi cum anume să folosești acest instrument. Care sunt alegerile potrivite? Care îți vor genera profit?
PYNBOOKING este sincronizat cu booking.com, expedia.com, hotels.com, directbooking.ro, hotelbeds.com, tourneo.ro, helloromania.eu, icalendar etc. Iar asta te ajută să-ți sincronizezi disponibilitatea, să nu furnizezi informații neactualizate și să ușurezi procesul de rezervare.

În momentul în care turistul caută să vadă unde va sta, parcurge mai multe etape:
1. Folosește OTA ca un motor de căutări pentru a afla ce posibilități de cazare sunt într-un anumit loc.
2. Se duce pe site-uri de review-uri și în social media să vadă ce spun alții despre tine în cazul în care hotelul tău respectă criteriile lui.
3. Vine pe site-ul tău pentru mai multe informații (prețuri, fotografii mai mari).
4. Face rezervarea prin motorul tău de rezervări, pe site-ul tau sau pe pagina ta de facebook. 

Cum faci să fii cel ales din multitudinea de hoteluri de pe site-urile OTA?

Dacă lanțurile mari se pot baza pe renume, hotelurile mici sau necunoscute trebuie să-și asigure review-uri pozitive și un ranking bun. Hotelurile fără review-uri au rezervări mai puține. Un minimum de 50 de testimoniale ar fi ideal.
OTA plasează în poziții superioare hotelurile cu profiluri complete, deci, contul hotelului tău trebuie să fie gata cât mai repede posibil. Potrivit Expedia, descrierile complete ale camerelor și hotelului cresc șansele de rezervare cu 5 la sută. Când dublezi numărul de fotografii, acestea mai cresc cu 4,5 la sută.
Deci, nu te zgârci la fotografii cu rezoluții mari!

Nu uita să incluzi filtrele potrivite precum ”wi-fi gratuit” sau ”parcare gratuită”. Asta te asigură că turiștii vor găsi hotelul tău în rezultatele căutărilor respective. Facilitățile sunt importante pentru turiști. Despre cât de important este website-ul hotelului, ți-am mai povestit și data trecută. Acum vom detalia.
Cum trebuie să arate site-ul tău în așa fel încât ei să rămână pe pagină?

1. Imagini spectaculoase
Te avertizăm că, fără imagini spectaculoase, nu poți obține rezervări online. Imagini cu rezoluție mare.  
2. Buton de rezervare vizibil
Dacă vizitatorilor le ia mai mult de 3 secunde să găsească butonul de Rezervare, atunci avem o problemă mare. Pune butonul de rezervare în cel mai vizibil punct. Ușurează procedura. Vizitatorii sunt grăbiți. 
3. Branding evident
Paleta de culori să fie și ea plăcută, lipsită de stridențe și care să nu distragă solicitând inutil privirea. Logo-ul să fie vizibil. Structura trebuie să fie funcțională, cu date de contact vizibile.Google susține că site-urile complexe vizual sunt ineficiente, iar designurile simple vând mai bine. Încercați să folosiți un meniu fix de navigare, nu unul drop down.
4. Actualizat periodic
Site-ul trebuie să fie updatat regulat. Fie prin fotografii, fie prin review-uri. Ori de câte ori apare ceva nou, Google este alertat cu privire la noutate și verifică. În fond, de ce ți-ar trimite vizitatori dacă nu ai nimic nou să le arăți? Pe lângă informațiile strict referitoare la hotel, include și date privind zona, restaurantele din apropiere sau atracții, detalii culturale, istorice și obiective.
5. User-friendly
Vizitatorii trebuie să găsească rapid datele legate de disponibilitate și să își asigure rezervarea. Motorul tău de rezervare trebuie să asigure și plata online în termeni de siguranță, precum și protecția datelor.
Google susține că site-urile complexe vizual sunt ineficiente, iar designurile simple vând mai bine. Încercați să folosiți un meniu fix de navigare, nu unul drop down.
6. Responsiv
Un site responsiv, optimizat e un element non-negociabil. Hotelierii americani se așteaptă ca 62 la sută dintre turiști să rezerve camere prin telefon anul acesta. Google a raportat deja că mobilele au surclasat PC-urile anul trecut.
7. Rezervări ușoare și sigure
Vizitatorii trebuie să poată verifica disponibilitatea camerelor în orice moment, iar rezervarea să se poată face instantaneu. Motorul de rezervări trebuie să poată procesa plăți online, să asigure confidențialitatea datelor și siguranța metodei de plată. De asemenea, confirmările rezervărilor și plăților trebuie generate imediat.
Un soft bun sincronizează disponibilitatea,tarifele si restrictiile pe toate canalele pe care te vinzi.

Ce am de făcut? (III). Rezervarea


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult