Nivelul de popularitate pe care l-au atins platforme precum Facebook, Twitter, LinkedIn și Instagram arată că marketingul prin aceste canale este mai important ca niciodată și că ar fi păcat să nu profiți de oportunitățile pe care le oferă.

 

 

Mai întâi de toate, ce înseamnă marketing prin social media?

Înseamnă un proces în urma căruia câștigi atenție și expunere pentru hotelul tău (sau brandul, în general) prin intermediul platformelor social media. Promovarea prin ele poate lua multe forme, de la postări și distribuit de fotografii și clipuri, la linkuri către site-uri și conținut extern sau chiar reclame plătite. Social media reprezintă un instrument foarte util pentru industria ospitalității, reprezentând modalitatea ideală de a interacționa cu clienții vechi și noi. 

 

Bine de știut este și că platformele au instrumente analitice integrate, permițând hotelierilor să monitorizeze interacțiunea. În plus, includ și componente valoroase precum review-urile lăsate de clienți și posibilitatea de a invita utilizatorii la evenimentele organizate.

Iată lista noastră de ”tipsuri”.
 


1. Conturează-ți o strategie

Primul pas ar fi să-ți stabilești obiectivele. Gândește-te la profilul clienților tăi, gândește-te cui te adresezi, cine sunt și ce-i interesează. Apoi, decide ce platformă social media vei folosi și cum. În timp acestei etape, ar fi folositor să setezi împreună cu angajații un ghid pentru a vă asigura că sunteți pe aceeași lungime de undă. De asemenea, poți identifica obiective potențiale în ceea ce privește profilul demografic al celor cărora te adresezi și influenceri pe care ai vrea să-i atragi în promovarea hotelului.

 

 

2. Stabilește obiective concrete, măsurabile

Odată ce ți-ai creionat o strategie generală, stabilește-ți obiectivele care trebuie să fie mereu realiste și cuantificabile. Nu-ți propune ținte generale precum ”să cresc numărul de followerși”, ci scopuri precise precum ”să cresc numărul de rezervări via social media cu 20 la sută” și măsoară-ți permanent evoluția.

 

 

3. Optimizează-ți paginile din social media

Asta înseamnă să te asiguri că, pe pagina hotelului, există informația relevantă, că este vizibilă vizitatorilor și organizată prietenos. De asemenea, un buton de ”rezervă acum” pe pagina Fb este imperios necesar. (cu motorul de rezervare de la Pynbooking, obții unul atât pentru pagina de fb, cât și pentru site.

 

Întreabă un consultant despre implementarea lui aici.). Pe lângă aceste chestiuni de bază, ar trebui să ai un logo de calitate, să uploadezi fotografii de calitate (am scris despre cum să le obții aici) și să incluzi linkuri către site-ul hotelului și celelalte pagini social media.

 

 

4. Fii consecvent

Utilizatorilor le place constanța și le displace uzul ocazional al platformelor pentru promovarea conținutului. Pentru cei din industria hotelieră, este important să posteze regulat conținuț, zilnic și nu să lase să treacă săptămâni fără să posteze nimic, apoi, să vină cu trei statusuri și să aștepte reacții. 

 

Creează-ți un program de postat regulat și încearcă să îl respecți. Când publicul tău îți va ”deprinde” obiceiul, șansele să intre să îți viziteze pagina sporesc.

 

 

5. Profită de postările sponsorizate

Avantajul postărilor sponsorizate constă în instrumentele de retargetare, în abilitatea de a ținti anumite grupuri demografice și-n enormul potențial de reach, datorat numărului imens de utilizatori.

 

 

6. Răspunde, implică-te

Acordă timp să răspunzi comentariilor, întrebărilor. Fă-te util. Interacționează. Folosește hashtaguri ca să menții conversațiile despre anumite subiecte într-un singur loc și ca să ții evidența mai ușor. Hashtagurile au și avantajul de a-ți face conținutul mai ușor de găsit de către utilizatori.

 

 

7. Nu exagera

Rezistă tentației de a posta prea des. E important să nu exagerezi. Oamenii tind să nu fie prea generoși cu paginile business care postează conținut întruna. 

 

Studiile arată că numărul optim de postări pe pagina de FB a unei afaceri este de șapte pe săptămână și nu mai mult de două postări pe zi. Poți răspunde însă comentariilor și întrebărilor nelimitat, dar excesul de postări se traduce în spam.

Dacă-ți plac materialele noastre, nu uite să ne dai like/follow pe pagina de FB.

 

 

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.