Continuăm materialul de aici cu idei privind pregătirea unui hotel când, în proximitate, are loc un eveniment de amploare, precum anunțatul Campionat European de Fotbal din 2020, un festival precum George Enescu, un summit etc.

Specific perioadelor cu flux mare de turiști este și procentul crescut de no-show sau de anulări ale rezervărilor. Pentru a minimaliza impactul anulărilor în ultimul moment, hotelierii ar trebui să ia în calcul schimbarea temporară a politicii de rezervare. De pildă, perioada de anulare ar putea fi extinsă, oaspeții fiind obligați să anunțe cu mai mult timp înainte decât de obicei faptul că nu vor onora rezervarea. Hotelierii ar putea, de asemenea, solicita plata integral în avans pentru a recupera eventuale pierderi prin neprezentare.

O practică discutabilă, din cauză că hotelierii se simt depășiți și cred că nu pot gestiona singuri cererea crescută, este cedarea camerelor către agenții și alți terți. Uneori, se ajunge ca 90% dintre camere să fie cedate deși există riscul ca agenția să nu-și respecte angajamentul. Sfatul nostru este ca hotelierii să nu ofere agențiilor un procent atât de mare și să încerce să le vândă singuri. Pot oferi stimulente, nu este greu să promovezi camere în timpul evenimentelor mari. De asemenea, pot impune o durată minimă de ședere pentru a încuraja rezervările pe termen mai lung și pentru a îmbunătăți gradul de ocupare. Iar pentru gestionarea mai ușoară, un channel manager ajută, pentru că resursei umane îi va fi cu siguranță dificil să jongleze în timp real cu atâtea rezervări, modificări, anulări. Iar un booking engine îți crește procentul de rezervări directe.

 

Restricțiile trebuie însă gestionate cu prudență. Dacă sunt excesive, îi pot descuraja pe clienți. De exemplu, unii hotelieri încearcă să impună, atunci când au loc evenimente importante care se extind pe o anumită perioadă, ca durată minima să fie de șapte nopți. Dar ar greși dacă nu iau mereu în considerare specificul evenimentului. În cazul Campionatului European de Fotbal, meciurile programate la București vor avea loc pe 14, 18, 22 și 29 iunie. Mai bine ar fi să implementeze filtre automatizate, dinamice, iar restricțiile să varieze în funcție de cerere. Astfel, și-ar asigura flexibilitatea și ar face ajustările necesare în funcție de cum fluctuează piața. Desigur, ai nevoie de un soft adecvat, pentru că ar fi un calvar să modifici disponibilitatea și tarifele manual pe toate canalele de vânzare. Întreabă aici un consultant PYN despre channel managerul nostru.

Ce mai poți face?

O analiză a segmentului de piață căruia te adresezi, pentru a identifica grupul pe care să-l prioritizezi și, în funcție de asta, să cauți metode de a accelera veniturile din servicii extra. Studiul la care am făcut referire în materialul trecut, cu privire la evoluția veniturilor în hotelurile londoneze în timpul Jocurilor Olimpice, a arătat că hotelurile premium au avut venituri cu 92% mai mari la sectorul mâncare/băutură în timpul evenimentului, iar post eveniment, creșterea a fost de 33% comparat cu aceeași perioadă a anului anterior.

Hotelierii au ocazia să creeze pachete de cazare cu pensiune și să-și mărească astfel încasările. Încercați să oferiți produse/mese/băuturi tematice, în ton cu evenimentul.

Este o bună ocazie nu doar de a atrage oaspeți noi, ci și de a-i fideliza. De aceea, este vital să oferi servicii de calitate, clienții să fie mulțumiți. Asigură-te că cei din recepție stăpânesc o limbă de circulație și că pot consilia oaspeții privind mijloacele de transport, obiectivele turistice, opțiuni de luat masa etc. Chiar dacă nu îi vei mai vedea niciodată, nu uita de importanța lui ”word of mouth”. Ei vor povesti cunoscuților, vor posta în social media, vor face review-uri hotelului tău.

Nu uita însă nici de oaspeții ”uzuali”. Hotelierii nu trebuie să neglijeze faptul că relațiile pe termen lung primează. Niciun hotelier nu vrea să riște să dea un client fidel pe un nou-venit.

Un aspect care nu trebuie neglijat este relația cu canalele de distribuție și intermediarii. Trebuie să te asiguri că toată lumea are de câștigat de pe urma colaborării în timpul evenimentelor importante. Poate ar trebui să analizezi parametrii stabiliți în programul de gestionare a rezervărilor, să operezi schimbări necesare la tarife, restricții și targetare.

Înainte de orice, încearcă să ai răspunsuri clare următoarelor întrebări:

  • Cât ține evenimentul?
  • Câte zile ale săptămânii sunt afectate și cum estimezi că va fi cererea față de o perioadă obișnuită în care ai un grad de ocupare pe care l-ai defini ca bun?
  • Care este localizarea hotelului în raport cu evenimentele?
  • Cu cât timp în avans ai de gând să blochezi camere de la rezervare? Vei fixa un preț minim pe durata evenimentului?
  • Poți caza grupuri din partea echipelor, organizatorilor, presei, suporterilor etc.? Sau te bazezi doar pe cazări individuale?
  • Cum e vremea în general în perioada evenimentului și cum poți profita de asta?
  • Cât de mare este popularitatea evenimentului în termeni de număr al vizitatorilor? Unde s-a ținut ediția precedentă? A fost o destinație mai populară decât București sau nu?

În funcție de răspunsuri, creionează-ți strategia. Pe scurt, rezumând ce am afirmat în acest material și în precedentul, ai de abordat următoarele capitole:

  1. Echilibrul între cele două grupuri: vizitatori ocazionali și vizitatori regulari
  2. Politica de prețuri: analizează piața pentru a înțelege cererea și oferta în timpul evenimentului
  • Stabilește tarife dinamice în funcție de durata șederii, tipul de cameră etc.
  • Monitorează-ți ritmul rezervărilor
  1. Inventarul disponibilității
  • Joacă-te cu restricții în funcție de zilele importante, când cererea e mare, și zilele mai puțin importante, când ea scade.
  1. Channel Manager
  • Procură-ți un channel manager care să-ți permită implementarea și distribuirea concomitentă, pe toate canalele de vânzare, a oricăror modificări ale planurilor tarifare și a disponibilității. Ai nevoie de instrumente adecvate.
  • Respectă relația cu platformele de rezervări online și cu agențiile.
  1. Evenimente
  • Acordă importanță grupurilor și oferă-le petreceri/evenimente tematice, cu tarifare flexibilă
  1. Restaurant/catering/bar
  • Creează feluri de mâncare, produse, băuturi etc. tematice, legate de Campionatul de fotbal.
  • Reorganizează meniurile, concentrându-te pe optimizarea veniturilor per loc la masă/bar și oferă feluri de mâncare care să se adreseze oaspeților din diverse țări.
Dacă îți plac materialele noastre și le consideri utile, nu uita să dai like/follow paginii noastre de Facebook.

Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult