Trăim într-o lume profund vizuală. Monkey sees, monkey wants – sună amuzant, dar asta nu face dictonul mai puțin real. Vrei turiști care să vadă fotografii din hotelul tău și să apese instantaneu pe butonul ”rezervă acum”? Trebuie să te pregătești pentru cea mai eficientă tactică de marketing pe care-o poți aplica. Și cu resurse minime. Gândește-te la multitudinea de ”vitrine” (practic, toate sursele tale de rezervări) cu care turiștii intră-n contact când caută hotelul ideal pentru vacanța lor. Booking.com, site-ul hotelului, expedia, facebook, Instagram, Pinterest etc. În aceste imense malluri digitale, își fac cumpărăturile potențialii tăi clienți. De aceea, este important să fii prezent online cu fotografii care să inspire, care să nască sentimentul acela de ”Doamne, ce-aș vrea să merg acolo”.

Un studiu publicat de Școala Cornell de Administrare Hotelieră a urmărit consumatorii în timpul celor două faze ale luării decizii de achiziție. În timpul fazei de ”browsing”, atunci când consumatorii ”frunzăresc” rapid opțiunile pe care le au la dispoziție, ochii erau fixați pe numele hotelului și preț, neacordând atenție altui aspect. Când încep însă ”deliberarea”, când fac departajarea, așadar, comportamentul se schimbă: consumatorii se concentrează pe imagini și descrieri. Iar imaginile publicate de hotel sunt mai căutate decât cele postate de utilizatori.

Dacă ai luat în considerare să angajezi un fotograf pentru o serie de fotografii de calitate cu hotelul tău, aplaudăm decizia și-ți oferim câteva sfaturi cu privire la cum să te pregătești și ce să-i ceri înainte de ziua ședinței foto. Dar și dacă nu-ți permiți un fotograf profesionist, tot credem că aceste sfaturi pot fi utile.

 

Pregătește o listă de ”puncte de interes”
Înainte să vină fotograful, gândește-te ce ți-ar plăcea să vadă lumea din hotelul pe care-l administrezi. Gândește-te cărui tip de vizitatori te adresezi și ce le-ar capta atenția. Notează toate acestea. Va fi mai ușor și pentru fotograf să planifice ședința, să vizualizeze și să plănuiască rezultatul fiecărui cadru. Indicat e să-ți dorești fotografii cu ”de toate”, nu doar cu paturile din cameră, cu video-proiectorul din sala de conferințe sau cu băile, ci și cu panorama, un apus de soare spectaculos, detalii de arhitectură interesante, detalii de lifestyle, feluri apetisante de mâncare din restaurant etc.. Reține că vei folosi aceste fotografii nu doar pentru site, ci și în social media. Și amintește-ți câte like-uri primesc de ani de zile banalele fotografii cu inimioare în spuma de lapte din cappuccino.

Prezintă-i fotografului brandul hotelului
Fotograful trebuie să știe cine sunteți, cui vă adresați, ce fel de valori practicați. Poziția brandului trebuie clar definită. Dacă hotelul tău promovează un stil rustic, valori tradiționale, ar fi confuz și lipsit de profitabilitate ca în fotografii să fie prezentat ca o destinație urbană, de weekend, cu lumini ca-n Las Vegas.

Fixați o zi sau două pentru ”cercetare la fața locului”
Fotograful trebuie să vină cu o zi sau două înainte de ședința foto pentru a se familiariza cu împrejurimile și cu hotelul. Doar așa își va da seama când are, de pildă, cea mai bună lumină și în ce unghiuri. O ședință foto poate dura de la câteva ore la câteva zile, depinde de ce v-ați propus și de buget.


Pregătirea camerelor

E important să ai fotografii cu cel puțin o cameră din fiecare tip dintre cele pe care le puneți la dispoziția clienților. Aceste fotografii vor fi folosite pe site-ul hotelului, în pagina de booking engine sau pe paginile partenerilor ca booking.com. Încercați să optați pentru camere care beneficiază de o bună lumină naturală și de o priveliște frumoasă, dacă e posibil.
Camerele trebuie pregătite cu o zi înainte, perdelele să fie spălate și călcate, lenjeria să fie imaculată, covoarele aspirate și totul trebuie să pară cât mai pufos și primitor. Coșurile de gunoi, uscătoarele de păr, filtrele de cafea sau orice poate incomoda sau nu arată tocmai îmbietor trebuie îndepărtat.
De asemenea, atenție la detalii: elemente care într-o zi, o jumătate de an sau un an ar putea fi considerate ca fiind demodate trebuie eliminate. Astfel, se vor scoate ziarele, revistele, aparatele radio etc. Excepția ar putea consta în săpunul, șamponul etc., micile consumabile cu brandul hotelului. Dacă oferiți produse-cadou sau aveți produse premium în minibar, acestea pot fi incluse în fotografii. Umpleți vazele cu flori, aduceți coșuri cu fructe, detaliile fac diferența.

Un sfat subiectiv: în numele zeului turismului, nu mai modelați lebede din cearșafuri!

Pregătirea altor spații
Rețineți că nu vindeți doar cazare, ci experiențe. Nu vă limitați la camere, includeți fiecare spațiu din hotel: sala de gimnastică, recepția, lobby-ul, sala de conferințe, barul, restaurantul, servicii de room service, spa-ul, piscina etc. De asemenea, puteți include și obiective din apropierea hotelului mai ales dacă, pe site-ul hotelului, aveți și un blog unde vă țineți la curent oaspeții cu privire la atracțiile și evenimentele din zonă.

La PYN, îți oferim o astfel de ”galerie” în care să-ți expui fotografiile: un site propriu, ”plăcut ochiului”, mobile-friendly - magazinul tău online și un motor de rezervări pentru site-ul propriu și pagina de Facebook a hotelului, dotat cu buton de ”rezervă acum”. Solicită un consultant aici și întreabă-l despre toate acestea. 

Sursă foto: Raven's Nest, partener PYNBOOKING și un exemplu de urmat în ceea ce privește fotografiile și nu numai.