09 Dec
Să aruncăm o privire în urmă. Acum 21 de ani, o mică divizie de la Microsoft lansa un site tip ”do-it-yourself” numit Expedia pentru cei care voiau să-și facă singuri rezervările. Atunci am intrat în epoca modernă a rezervărilor. Rezervările hoteliere și aeriene online presupuneau că un client își poate rezerva singur camera sau zborul, fără să mai recurgă la ajutorul unui agent de turism, ca până atunci. Ca să ajungem în timpurile noastre, când mai mult de 50% dintre rezervările hoteliere se fac online.
În 20 de ani, online-ul a ajuns o parte esențială a oricărei afaceri în domeniu. Acestea fiind spuse, este absolut uimitor că mai există hoteluri care folosesc tehnologie de acum 20 de ani.

În ultimul deceniu, am asistat la o adevărată explozie a software-ului dedicat clienților în timp ce, în domeniul hotelier, lucrurile au stagnat bizar. Clienții se pot geolocaliza și pot rezerva o cameră de pe telefonul lor, dar aceste rezervări adesea urmează un canal vechi de distribuție dacă software-ul de management hotelier nu este actualizat. Și cu cât infrastructura este mai veche, cu atât este mai greu și mai costisitor de menținut.

Așadar, ce poate face un hotelier? Cum se poate conduce o afacere în economia de azi folosind tehnologia de alaltăieri? Cum se pot înlocui sistemele legacy, îmbătrânite, din operațiunile de zi cu zi?

Acum 20 de ani, probabil a existat aceeași reticență legată de vânzările de camere online. Interacțiunea cu clientul începe la rezervare și se termină la check-out, ar fi spus un hotelier în 1998. Iar azi, nouă ni se spune des, când le vorbim clienților noștri despre self-service că distribuitorii sunt responsabili de cerere și că interacțiunea cu oaspetele începe de la check-in și se încheie la check-out. Carevasăzică, zero implicare pe parcursul rezervării. 

Istoric, software-urile hoteliere nu au schimbat standardele de calitate sau experiența concretă a oaspeților. Singura modificare suferită a fost cea care ținea de livrarea serviciului respectiv. Hotelurile care ofereau pachete interesante pe site au continuat s-o facă. Oaspeții care vor să rezerve prin recepție încă pot pune mâna pe telefon și o pot face. Rezervările online au fost alternativa. Nu singura variantă. În mod similar, self check-in-ul pe care un PMS ca PYNBOOKING îl pune la dispoziția clienților săi nu va afecta negativ experiența oaspeților. Căci un management adecvat le va oferi oaspeților posibilitatea alegerii. Opțiunea care li se potrivește. 

În eventualitatea unei rezervări online, cu un software legacy, hotelierul trebuie să trimită inventarul camerelor la toți terții care vând, pe căi separate, să introducă detaliile rezervării în PMS și peste tot unde e nevoie. Cu cât a crescut numărul de canale de vânzare, cu atât a crescut și numărul rezervărilor online și, în consecință, cel al operațiunilor care se impun la fiecare rezervare. Hotelierii trebuie să jongleze cu mai multe inventare pentru mai multe surse și introducerea manuală a datelor a devenit o corvoadă. 

Nu și cu un sistem integrat, care corelează PMS-ul cu canalele de vânzare și care updatează automat disponibilitatea pe toate. Și introduce, tot automat, datele în PMS. Inclusiv fișa de cazare pe care clientul și-o completează de pe telefonul sau tableta lui, stând comod în taxi sau tren, și nu în fața recepției, cu foaie și pix. Am depășit acea epocă, da?

Dar check-in-ul este aparența operațiunii pe care o presupune o rezervare. El presupune, în fundal, chestiuni mult mai complexe, precum interacțiunea directă cu clientul și un flux continuu de informații între recepție, housekeeping și oaspete. Dacă departamentul de curățenie nu este parte integrată a PMS-ului, pot interveni tot felul de neajunsuri, statusul unei camere devine incert, procesul de marcare a ei ca disponibilă suferă întârzieri, deci, vânzările stagnează. De aceea, este nevoie de o soluție care să integreze toate aceste aspecte: Booking Engine, Channel Manager, PMS și housekeeping. 

Solicită AICI un consultant PYNBOOKING și află ce poți face pentru a influența pozitiv experiența oaspeților tăi!
 

Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. read more

19 Jan

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. read more

10 May

Management hotelier

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează? Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. read more

03 Oct

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. read more

08 Feb

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. read more

06 Mar

Ce face un soft bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. read more

05 Dec

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. read more

26 Jul

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. read more

30 Aug

Industria hotelieră, muribundă din punct de vedere tehnologic.

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. read more

23 Feb