09 Dec
Să aruncăm o privire în urmă. Acum 21 de ani, o mică divizie de la Microsoft lansa un site tip ”do-it-yourself” numit Expedia pentru cei care voiau să-și facă singuri rezervările. Atunci am intrat în epoca modernă a rezervărilor. Rezervările hoteliere și aeriene online presupuneau că un client își poate rezerva singur camera sau zborul, fără să mai recurgă la ajutorul unui agent de turism, ca până atunci. Ca să ajungem în timpurile noastre, când mai mult de 50% dintre rezervările hoteliere se fac online.
În 20 de ani, online-ul a ajuns o parte esențială a oricărei afaceri în domeniu. Acestea fiind spuse, este absolut uimitor că mai există hoteluri care folosesc tehnologie de acum 20 de ani.

În ultimul deceniu, am asistat la o adevărată explozie a software-ului dedicat clienților în timp ce, în domeniul hotelier, lucrurile au stagnat bizar. Clienții se pot geolocaliza și pot rezerva o cameră de pe telefonul lor, dar aceste rezervări adesea urmează un canal vechi de distribuție dacă software-ul de management hotelier nu este actualizat. Și cu cât infrastructura este mai veche, cu atât este mai greu și mai costisitor de menținut.

Așadar, ce poate face un hotelier? Cum se poate conduce o afacere în economia de azi folosind tehnologia de alaltăieri? Cum se pot înlocui sistemele legacy, îmbătrânite, din operațiunile de zi cu zi?

Acum 20 de ani, probabil a existat aceeași reticență legată de vânzările de camere online. Interacțiunea cu clientul începe la rezervare și se termină la check-out, ar fi spus un hotelier în 1998. Iar azi, nouă ni se spune des, când le vorbim clienților noștri despre self-service că distribuitorii sunt responsabili de cerere și că interacțiunea cu oaspetele începe de la check-in și se încheie la check-out. Carevasăzică, zero implicare pe parcursul rezervării. 

Istoric, software-urile hoteliere nu au schimbat standardele de calitate sau experiența concretă a oaspeților. Singura modificare suferită a fost cea care ținea de livrarea serviciului respectiv. Hotelurile care ofereau pachete interesante pe site au continuat s-o facă. Oaspeții care vor să rezerve prin recepție încă pot pune mâna pe telefon și o pot face. Rezervările online au fost alternativa. Nu singura variantă. În mod similar, self check-in-ul pe care un PMS ca PYNBOOKING îl pune la dispoziția clienților săi nu va afecta negativ experiența oaspeților. Căci un management adecvat le va oferi oaspeților posibilitatea alegerii. Opțiunea care li se potrivește. 

În eventualitatea unei rezervări online, cu un software legacy, hotelierul trebuie să trimită inventarul camerelor la toți terții care vând, pe căi separate, să introducă detaliile rezervării în PMS și peste tot unde e nevoie. Cu cât a crescut numărul de canale de vânzare, cu atât a crescut și numărul rezervărilor online și, în consecință, cel al operațiunilor care se impun la fiecare rezervare. Hotelierii trebuie să jongleze cu mai multe inventare pentru mai multe surse și introducerea manuală a datelor a devenit o corvoadă. 

Nu și cu un sistem integrat, care corelează PMS-ul cu canalele de vânzare și care updatează automat disponibilitatea pe toate. Și introduce, tot automat, datele în PMS. Inclusiv fișa de cazare pe care clientul și-o completează de pe telefonul sau tableta lui, stând comod în taxi sau tren, și nu în fața recepției, cu foaie și pix. Am depășit acea epocă, da?

Dar check-in-ul este aparența operațiunii pe care o presupune o rezervare. El presupune, în fundal, chestiuni mult mai complexe, precum interacțiunea directă cu clientul și un flux continuu de informații între recepție, housekeeping și oaspete. Dacă departamentul de curățenie nu este parte integrată a PMS-ului, pot interveni tot felul de neajunsuri, statusul unei camere devine incert, procesul de marcare a ei ca disponibilă suferă întârzieri, deci, vânzările stagnează. De aceea, este nevoie de o soluție care să integreze toate aceste aspecte: Booking Engine, Channel Manager, PMS și housekeeping. 

Solicită AICI un consultant PYNBOOKING și află ce poți face pentru a influența pozitiv experiența oaspeților tăi!
 

Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. read more

10 May

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. read more

08 Feb

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. read more

06 Mar

De ce mentalitatea ”Să muncească, de-aia-l plătesc!” e una falimentară

Ce resorturi psihologice îl fac pe angajator să-și dorească un angajat care muncește inutil? Ce mecanisme, ce strategii îl fac să prefere să nu-și doteze angajații cu instrumente care le-ar mări productivitatea, care i-ar aduce și lui profit, care le-ar eficientiza activitatea? .. read more

30 Jan

5 trenduri la care hotelierii trebuie să fie atenți

Prezența ta pe FB cum este? Ai un facebook engine? Clienții tăi sunt încurajați să ofere feedback? De câte ori este pagina ta tăguită în postările de vacanță ale oaspeților tăi? Dar ale celor care vin la conferințe? Cu conținutul cum stai? .. read more

27 Apr

Vreau să dea check-in în hotelul meu. Ce am de făcut? (II)

Continuăm seria de articole în care îți arătăm care este procesul prin care trece un turist de la dorința de a călători până și la check in și cum te poți insera în demersul unei călătorii, de la apariția ideii până la execuția ei. .. read more

23 Nov

9 sfaturi pentru cei din industria hotelieră de la Anthony Melchiorri, gazda Hotel Impossible

Tehnologia e minunată, dar ideea serviciilor personalizate pe care le oferă e și mai minunată. Asta înseamnă industria ospitalității. Cunoașteți-vă oaspeții, aflați că e ziua lor, oferiți-le un mic cadou, un discount de Crăciun, fidelizați-i. Folosiți tehnologia ca să .. read more

12 Sep

Hotelieri, hotelul trebuie să fie ca un ceas: nu se oprește când voi dormiți

Pentru că PYNBOOKING nu se instalează. PYNBOOKING se accesează. Ca un website. Ca emailul. Ca site-ul tău porno preferat. .. read more

09 Mar

Ce efect va avea GDPR asupra domeniului hotelier?

Ca hotelier, primești informații ale clienților prin intermediul mai multor canale (telefon, fax, email, site propriu, booking.com etc). Informațiile sunt găzduite în locuri diferite. Software-ul tău îți poate oferi o centralizare a acestor informații? Știi unde sunt ele și cum .. read more

24 Apr