17 Jun

Managementul veniturilor constă, așa cum am arătat și în materialul anterior, în a oferi camera potrivită la prețul potrivit, clientului potrivit și la momentul potrivit. Aceleași principii se aplică însă și restaurantelor, facilităților de petrecere a timpului liber, saloanelor de cosmetică etc. Componenta comună tuturor acestor tipuri de afaceri este perisabilitatea produselor. Perisabilă nu este doar o prăjitură sau un pahar de vin. Dacă un hotel nu vinde azi o cameră, aceasta este iremediabil pierdută, ziua neputându-se ține în stoc pentru… a doua zi. Neglijând acest aspect (deși nevândută, o cameră generează totuși costuri), hotelul va înregistra pierderi de venituri și, implicit, scăderi de profit

Pentru creșterea veniturilor/profitului, este esențial să înțelegem importanța managementului veniturilor în industria ospitalității. Iată în ce constă el și la ce ajută:

  • Se concentrează pe fiecare departament din hotel și pe acțiunile menite să-l facă mai profitabil
     
  • Face hotelul per ansamblu mai profitabil scăzând cheltuielile
     
  • Duce la inovație prin crearea de noi produse și servicii și prin politica de prețuri aferentă lor
     
  • Ajută la îmbunătățirea prognozelor privind cererea
     
  • Personalul ajunge să înțeleagă cum se administrează fluxul de venituri
     
  • Ajută la acumularea de date ”inteligente” și la consolidarea brandului pe piață
     
  • Reduce timpul și costurile asociate cu strategiile tradiționale de tarifare

Nu vei putea însă să vinzi camera potrivită clientului potrivit, la momentul potrivit și la prețul potrivit fără să ai un tablou exact atât asupra clienților, cât și asupra provenienței lor, asupra prețului pe care sunt dispuși să-l achite, asupra fluctuațiilor de cerere. Iar pentru astfel de date, ai nevoie de un software care să le colecteze și să le livreze în timp real. De un software cu care să poți jongla cu tarifele, iar acestea să se actualizeze automat peste tot. De un software cu care să te poți vinde singur, scăzând astfel costul obținerii de rezervări. Dacă un procent din clienții tăi sunt familiști, vei vinde într-un fel. Dacă sunt oameni de afaceri, altfel. Dacă sunt trimiși de companii la cursuri și conferințe, abordarea ta iarăși va fi diferită. 

Hint: ești familiar cu conceptul de lose-it-rate? Se referă la situația în care, decât să vândă o cameră la prețul X, e preferabil ca hotelul să n-o vândă deloc. 

Despre asta și multe alte lucruri folositoare, vom continua să vorbim în materiale viitoare. 
Învățăm și creștem împreună!

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. read more

10 May

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. read more

08 Feb

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. read more

06 Mar

De ce mentalitatea ”Să muncească, de-aia-l plătesc!” e una falimentară

Ce resorturi psihologice îl fac pe angajator să-și dorească un angajat care muncește inutil? Ce mecanisme, ce strategii îl fac să prefere să nu-și doteze angajații cu instrumente care le-ar mări productivitatea, care i-ar aduce și lui profit, care le-ar eficientiza activitatea? .. read more

30 Jan

5 trenduri la care hotelierii trebuie să fie atenți

Prezența ta pe FB cum este? Ai un facebook engine? Clienții tăi sunt încurajați să ofere feedback? De câte ori este pagina ta tăguită în postările de vacanță ale oaspeților tăi? Dar ale celor care vin la conferințe? Cu conținutul cum stai? .. read more

27 Apr

Vreau să dea check-in în hotelul meu. Ce am de făcut? (II)

Continuăm seria de articole în care îți arătăm care este procesul prin care trece un turist de la dorința de a călători până și la check in și cum te poți insera în demersul unei călătorii, de la apariția ideii până la execuția ei. .. read more

23 Nov

9 sfaturi pentru cei din industria hotelieră de la Anthony Melchiorri, gazda Hotel Impossible

Tehnologia e minunată, dar ideea serviciilor personalizate pe care le oferă e și mai minunată. Asta înseamnă industria ospitalității. Cunoașteți-vă oaspeții, aflați că e ziua lor, oferiți-le un mic cadou, un discount de Crăciun, fidelizați-i. Folosiți tehnologia ca să .. read more

12 Sep

Hotelieri, hotelul trebuie să fie ca un ceas: nu se oprește când voi dormiți

Pentru că PYNBOOKING nu se instalează. PYNBOOKING se accesează. Ca un website. Ca emailul. Ca site-ul tău porno preferat. .. read more

09 Mar

Ce efect va avea GDPR asupra domeniului hotelier?

Ca hotelier, primești informații ale clienților prin intermediul mai multor canale (telefon, fax, email, site propriu, booking.com etc). Informațiile sunt găzduite în locuri diferite. Software-ul tău îți poate oferi o centralizare a acestor informații? Știi unde sunt ele și cum .. read more

24 Apr