14 Jun

Managementul veniturilor a apărut inițial în domeniul companiilor aeriene. Azi însă îl folosesc numeroase domenii, precum firmele de închirieri de mașini, companiile de transport feroviar, teatrele, cinematografele, restaurantele, saloanele de cosmetică, spa-urile, sălile de sport etc. În industria care interesează pe noi, stăpânirea cunoștințelor de management al veniturilor este un must-have.

Ce este managementul veniturilor în domeniul hotelier?

Pe scurt, înseamnă să vinzi camera potrivită clientului potrivit, la momentul potrivit, cu prețul potrivit, pe canalul de distribuție potrivit și în cel mai eficient mod.

Ce face domeniul hotelier un domeniu ideal pentru aplicarea strategiilor de management al veniturilor?

Faptul că un hotel are o capacitate fixă (numărul de camere), că vinde produse perisabile (da, cazarea este un astfel de produs, camera nevândută azi nu o mai poți vinde niciodată), are costuri fixe mari și costuri variabile mici, produsul poate fi vândut la prețuri variabile, cererea este fluctuantă, produsul poate fi vândut în avans, iar piața poate fi segmentată.

Managementul veniturilor presupune să cunoști cererea consumatorilor în așa fel încât să optimizezi disponibilitatea și politica de prețuri pentru a maximiza creșterea veniturilor. Scopul este să nu vinzi azi o cameră la preț mic pentru că știi că o vei vinde scump mâine. Dar să o vinzi azi ieftin dacă știi că mâine cererea nu va crește.
 

Nu poți avea management al veniturilor fără informații. Doar când ai date, poți fi proactiv și nu reactiv, iar asta înseamnă că piața nu te va lua prin surprindere.

De pildă, nu putem avea eficiență în procesul de rezervare fără automatizare. Cu cât automatizăm mai mult, cu atât scădem cheltuilile legate de cooptarea noilor clienți. Cât de (in)eficient este să nu ai un booking engine? Să nu vinzi rezervări pe site-ul propriu? Să nu ai buton de ”rezervă acum”? Cât de eficient este să pierzi clienți din cauza traseului prea lung de la ”teasing” (”te-am văzut, mă interesează”) la achiziție (”rezerv acum”)?

Tot legată de eficientizare este și segmentarea. Căci asta presupune să vinzi camera potrivită clientului potrivit la momentul potrivit. Trebuie să cunoști piața căreia te adresezi și tipologia categoriilor de clienți. Nu vei vinde scump unui client corporate în sezonul de vacanțe când ai hotelul plin de familiști. Știi cine sunt clienții tăi ca să știi ce și la ce preț să le vinzi? Ai un produs software care să-ți furnizeze date în acest sens și care să-ți monitorizeze clienții și proveniența lor?

 

Managementul veniturilor nu te ajută doar la maximizarea veniturilor în perioadele cu grad mare de ocupate. Te ajută și la stimularea cererii în perioadele când n-ai oaspeți. Este o strategie pe termen lung, care ia în calcul fiecare categorie de venit cu gradul ei de profitabilitate.

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. read more

10 May

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. read more

08 Feb

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. read more

06 Mar

De ce mentalitatea ”Să muncească, de-aia-l plătesc!” e una falimentară

Ce resorturi psihologice îl fac pe angajator să-și dorească un angajat care muncește inutil? Ce mecanisme, ce strategii îl fac să prefere să nu-și doteze angajații cu instrumente care le-ar mări productivitatea, care i-ar aduce și lui profit, care le-ar eficientiza activitatea? .. read more

30 Jan

5 trenduri la care hotelierii trebuie să fie atenți

Prezența ta pe FB cum este? Ai un facebook engine? Clienții tăi sunt încurajați să ofere feedback? De câte ori este pagina ta tăguită în postările de vacanță ale oaspeților tăi? Dar ale celor care vin la conferințe? Cu conținutul cum stai? .. read more

27 Apr

Vreau să dea check-in în hotelul meu. Ce am de făcut? (II)

Continuăm seria de articole în care îți arătăm care este procesul prin care trece un turist de la dorința de a călători până și la check in și cum te poți insera în demersul unei călătorii, de la apariția ideii până la execuția ei. .. read more

23 Nov

9 sfaturi pentru cei din industria hotelieră de la Anthony Melchiorri, gazda Hotel Impossible

Tehnologia e minunată, dar ideea serviciilor personalizate pe care le oferă e și mai minunată. Asta înseamnă industria ospitalității. Cunoașteți-vă oaspeții, aflați că e ziua lor, oferiți-le un mic cadou, un discount de Crăciun, fidelizați-i. Folosiți tehnologia ca să .. read more

12 Sep

Hotelieri, hotelul trebuie să fie ca un ceas: nu se oprește când voi dormiți

Pentru că PYNBOOKING nu se instalează. PYNBOOKING se accesează. Ca un website. Ca emailul. Ca site-ul tău porno preferat. .. read more

09 Mar

Ce efect va avea GDPR asupra domeniului hotelier?

Ca hotelier, primești informații ale clienților prin intermediul mai multor canale (telefon, fax, email, site propriu, booking.com etc). Informațiile sunt găzduite în locuri diferite. Software-ul tău îți poate oferi o centralizare a acestor informații? Știi unde sunt ele și cum .. read more

24 Apr