Există situații și perioade (una tocmai se apropie) în care, desi gradul de ocupare este unul mare, hotelierii nu fac pasul spre creșterea prețurilor așa cum ar spune legea elementară a cererii și ofertei. Explicația nu este una simplă, ci este data de corelația mai multor factori.

 

  1. Lipsa încrederii

După criza din 2009, hotelierii suflă și-n iaurt. Le e teamă să crească prețurile la cazare, iar dacă unii n-o fac, nici ceilalți n-o vor face. Dorința unuia de a mări tarifele nu poate ignora piața. În plus, managerii prioritizează creșterea gradului de ocupare în detrimentul tarifelor. O altă explicație constă în preocuparea pentru creșterea veniturilor per cameră disponibilă. Unii hotelieri neglijează tarifele crezând că o rată de ocupare mai mare e suficientă pentru a compensa, Sau că vor suplini vânzând mai multe servicii extra.

 

  1. Oferta mare

Oferta spațiilor de cazare a crescut, e un fapt. Aproape săptămânal citim știri despre deschiderea de noi hoteluri în țară. Unele hoteluri mențin un nivel scăzut al prețurilor pentru a face față competiției din ce în ce mai acerbe.

 

  1. Distribuția

În ultimul deceniu, importanța intermediarilor din online a crescut enorm. Am putea spune că au un rol dominant în epoca în care nu poți funcționa fără booking, Airbnb etc. Politica de prețuri a devenit și mai complicată odată cu intrarea în joc a marilor actori OTA. Hotelierii se văd nevoiți să mențină un echilibru în condiții precare, iar combinația ideală de prețuri e greu de atins. Platformele online își atrag turiștii promițându-le ”dealuri”, ”discounturi”, iar site-urile de last-minute înfloresc. Mentalitatea oaspeților s-a schimbat, acum reducerile sunt privite ca regulă, nu ca excepție. Pe acest fundal, loialitatea pentru un brand anume a scăzut.

 Aici, hotelurile mici, independente au o oportunitate pe care-o pot fructifica: să-și ghideze potențialii clienți spre rezervări directe. Iar rolul unui booking engine este primordial. E șansa de a vinde mai bine, direct, fără comisioane și de a-ți fideliza clienții într-un mediu extrem de volatil. Un channel manager te ajută și să actualizezi prețurile peste tot, să jonglezi cu ele în funcție de gradul de ocupare.


 

  1. Concurența alternativelor

Mai există cineva care ignoră Airbnb?
La început s-a crezut că nu va influența domeniul hotelier, că se adresează unei alte categorii de public. În timp, s-a văzut că și consumatorii se schimbă, nu doar industria, iar cel puțin o parte din ei își modifică comportamentul de consum. 

Soluția nu poate fi nici ea una simplă. Ca să crești prețurile, trebuie să ții cont de toți factorii de mai sus și să-i contracarezi pe fiecare în parte. Crești calitatea serviciilor, crești tehnologizarea, atragi mai mulți clienți direcți, ieși în evidență. 

 

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult