În fiecare domeniu, apar trenduri care rămân și trenduri care dispar. Industria hotelieră nu face excepție. De la social media la servicii personalizate, iată la ce trebuie să fiți atenți:

1.    Creșterea search-urilor pe mobil

Conform măsurătorilor, 30% dintre căutările de hotel se fac de pe mobil. Anul trecut, ele au cunoscut o creștere de 23%. Mobilul este calea și de aceea contează enorm ca fiecare hotelier să aibă o strategie în acest sens. Un pachet minimal include un site mobile-friendly și promovarea țintită spre cei care folosesc mobilul ca să-și gestioneze viața. De la check-in online la emailul de confirmare și invitația la plată online.


  Social Media este sursa de inspirație a călătorilor

Popularitatea crescută a canalelor de social media a schimbat deja piața de travel. 83% dintre călătorii care folosesc internetul pentru a decide unde vor să călătorească sunt prezenți pe social media, iar 52% spun că fotografiile prietenilor au cântărit greu când și-au făcut planurile de vacanță.

Prezența ta pe FB cum este? Ai un facebook engine? Clienții tăi sunt încurajați să ofere feedback? De câte ori este pagina ta tăguită în postările de vacanță ale oaspeților tăi? Cu conținutul cum stai?

3.    Review-urile online au impact direct asupra achizițiilor

De la Facebook la TripAdvisor, oamenii caută recomandări și validări din partea altor useri. Aproape 90 la sută dintre consumatori citesc review-uri online când vor să achiziționeze un serviciu sau un bun. Ele sunt o bună cale de a afla ce oferă cu adevărat un hotel.

Așadar, într-o lume în care un review poate arunca un hotel în glorie sau îi poate distruge reputația, este imperativ nu doar să răspunzi așteptărilor, ci să le depășești înainte, în timpul și după șederea lor. Interacționează cu oaspeții, răspunde review-urilor, indiferent dacă sunt pozitive sau negative, ai grijă să-ți menții reputația pentru a atrage viitoare rezervări.

4.    Personalizarea este cheia spre fidelizare

Într-o industrie ultra-competitivă, experiența personalizată este cheia spre fidelizare și conversia de noi oaspeți. Numărul celor dispuși să furnizeze informații personale în schimbul unei șederi cu servicii personalizate este în creștere. O altă cale ar fi urmărirea conturilor de FB și Instagram. Din ceea ce oamenii postează, poți afla ce preferințe au și astfel le poți veni în întâmpinare. 

5.    Tehnologia e prioritară

Mulți dintre oaspeții de azi sunt utilizatori înrăiți de tehnologie. Nu se simt confortabil fără smartphone și aplicații. Așa că hotelurile trebuie să se adapteze. 54% dintre hoteluri vor crește investițiile în tehnologie, concentrându-se pe plăți online (PMS-ul tău e conectat la o platformă de plăți?), check-in online și servicii disponibile prin mobil. La tine, e încă nevoie să sune la recepție pentru room-service?

O modalitate simplă de a implementa acest tip de servicii este folosirea text messages care să ajungă la oaspeți la momentul oportun. Prin ele se pot răspunde la cereri, pot fi informați privind ofertele zilei sau, pur și simplu, te poți asigura că se simt bine și nu le lipsește nimic.