• Nu se va impune taxa de promovare turistică de 1% din costul cazării – măsura nu a putut fi inclusă
     
  • Hotelurile vor fi controlate de inspectori incognito (mystery guests) care nu vor fi obligați să se legitimeze, iar proprietarii de hoteluri/pensiuni se trezesc abia la final cu rezultatul actului de control, fără să fie consultați pe parcursul procesului în legătură cu eventualele nereguli
     
  • Pentru Airbnb, va fi nevoie de înregistrare la Minister. Pe această platformă și altele similare, se vor promova doar imobile înregistrate. Înregistrarea presupune informarea autorităților privind activitatea de închiriere și raportarea numărului de oaspeți cazați anual
     
  • Proiectul include și o serie de prevederi privind patrimoniul turistic, cu reglementări care afectează regimul construcțiilor în zonele turistice, inclusiv plaje, și instituie un sistem național de colectare și interpretare a datelor pentru o evaluare mai exactă a veniturilor din turism. Hotelurile situate aproape de plajă au drept de preferință la preț egal pentru închirierea plajelor din proximitate
     
  • Se stabilește cadrul legal pentru înființarea a 20 de birouri externe de promovare turistică
     
  • Se stabilește cadrul legal pentru înființarea organizațiilor de management al destinației
     
  • Furnizorii de servicii turistice vor colecta următoarele date de la turiști: nume, prenume, data nașterii, locul nașterii, cetățenia, domiciliul, seria și/sau numărul actului de identitate, data eliberării și instituția emitentă, statul emitent, CNP sau numărul personal de identificare (cu excepția celor care nu posedă un astfel de număr), data sosirii și data plecării, scopul călătoriei, date privind plata (adresa de facturare, date din profilul ”client fidel”, agenția sau agentul prin care a fost făcută rezervarea sau cumpărat biletul etc.)
  • Dacă-ți plac materialele noastre și le consideri utile, nu uita să dai like/follow paginii noastre de Facebook.