”Din două una, dați-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! Dar atunci să se schimbe pe ici, pe colo, și anume în punctele esențiale”.

După aproximativ un an de zile de la introducerea voucherelor de vacanță, voci din industrie, mai mult sau mai puțin interesate, cer schimbarea regimului în care pot fi folosite. Având în vedere că beneficiarii lor le folosesc preponderant în sezon și pe Litoral, adică în perioade și zone care oricum se vând bine, se pune problema limitării utilizării lor la extrasezon și la zone care se încadrează mai degrabă la profilul ecoturistic. Astfel, se presupune că s-ar revitaliza turismul în afara celor 3 luni estivale și din zonele în care turiștii nu prea se înghesuie. Cu alte cuvinte, e nevoie de sprijin în extrasezon și-n regiuni nu tocmai populare, că de restul de ocupăm singuri.

Ce sunt, de fapt, voucherele de vacanță?

Sunt o metodă de a sprijini turismul autohton pe banii statului și de a recompensa angajații la stat, cu mențiunea că și privații pot apela la ele într-o modalitatea similară abordării tichetelor de masă.
În sezon, cererea crește, hotelurile se umplu, prețurile cresc, iar cei care nu beneficiază de vouchere de vacanță se văd nevoiți să scoată mai mulți bani din buzunar pentru un loc de cazare pe litoral.
În același timp, există hotelieri care se plâng, pe căi neoficiale, că turiștii veniți cu vouchere de vacanță, în afară de cazare pe care o achită cu tichetele, nu sunt dispuși să achiziționeze alte servicii, precum masa la restaurant, ședințe la spa sau orice altceva mai comercializează hotelul și, prin urmare, ar prefera clienți veniți pe alte filieri, ceva mai generoși.


Nedumerirea noastră privindu-i pe nemulțumiți este următoarea: hotelierii nu sunt obligați să accepte vouchere. De ce o fac? Sau, dacă o fac, de ce nu-și stabilesc tarifele pe care le consideră profitabile pentru afacerea lor?

Doi la mână, cât de reprezentative sunt vocile celor care pretind schimbarea regimului voucherelor? Vorbesc ei pentru o majoritate a hotelierilor?

Trei la mână, în ceea ce privește sezonalitatea, ce măsuri a luat fiecare, în hotelul lui, pentru a-și asigura un grad de ocupare decent și în afara sezonului estival? Sau își pun ouăle într-un singur coș și așteaptă ca statul să le rezolve problema gradului de ocupare în extrasezon? Există hoteluri - exemple lăudabile - care-au investit în zona de tratamente/recuperare/balneo și care și-au asigurat astfel un flux de turiști constant.

Și nu în ultimul rând, care-i poziția beneficiarilor, recte a angajaților la stat care beneficiază de aceste tichete? Le-ar conveni ca opțiunile lor să fie limitate la o perioadă/zonă? Și ei au plângeri, reclamând mulți că tarifele achitate prin vouchere sunt mult prea mari față de ce primesc în schimb.

 

Înainte de a cere o modificare, trebuie să vedem cât de legitimă este ea, ce probleme există, pentru câți și cum vor fi ele soluționate prin schimbare. Iar toate vocile trebuie să se facă auzite. 

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult