Să fii manager nu e simplu. Iar poate cea mai complicată parte a postului este să te asiguri că ești înconjurat de oamenii potriviți, să te asiguri că își folosesc potențialul maxim, că sunt adecvați locului în care au fost distribuiți. O altă provocare este să alegi instrumentele potrivite. Pentru că, în orice domeniu, ai nevoie de unelte. Ele te pot ridica sau te pot sabota. Pot aduce plus-valoare sau te pot ține pe loc.

Mașina de spălat nu a fost doar un instrument care a salvat timpul și efortul femeilor. A fost unealta care le-a permis să se dedice altor lucruri. Care le-a eliberat și le-a deschis noi orizonturi. Lucruri importante pentru ele, dezvoltarea lor și familia lor. Similar, un soft de management hotelier nu doar preia acțiuni repetitive, obligatorii, care nu aduc plus-valoare, ci îți face angajații disponibili pentru clienți, pentru servicii, pentru ceea ce se traduce în venituri și satisfacție. Copiatul datelor cu copy paste dintr-o parte într-alta nu te ajută să câștigi mai mulți bani. Nu-ți umple camerele, nu îmbunătățește cu nimic calitatea serviciilor tale. Ziua de muncă are 8 ore. În cele 8 ore de activitate, cât la sută din munca angajatului tău e eficientă, profitabilă și cât din ea ar putea fi preluată de o mașină, lăsându-l să fie la dispoziția oaspeților, să le iasă în întâmpinare, să le observe nevoile și să le intuiască?

Dimineața îmi iau cafea pe drumul spre birou. Obișnuiam să variez cafeneaua, nu mă fidelizase niciuna. Până când, la a treia vizită într-una dintre ele, barista a știut ce sortiment vreau și că o prefer fără zahăr. Pentru că m-a văzut, pentru că a fost atent. Pentru că a avut ochi pentru mine. De atunci, cumpăr cafea numai de acolo.

Alegeri. Mereu e vorba de alegeri. De a cântări și a opta pentru elemente care să ne ajute. De eficiență. Și de așteptări.

Înainte de a achiziționa un soft de management hotelier, managerul își stabilește un orizont de așteptări. Se întreabă ce vrea de la soft. Nimeni nu face o achiziție fără un set de criterii.

Și apoi, cercetează piața. Vede ce i-ar satisface cât mai bine nevoile.
Nevoia de automatizare, nevoia de acces în timp real la date actuale, nu expirate, nevoia ca rezervările să fie corelate peste tot cu situația ”din teren”, nevoia de reducere a costurilor cu infrastructura, nevoia unui serviciu flexibil, adaptat nevoilor hotelului, fără contracte împovărătoare, nevoia de a nu mai avea overbooking, nevoia de a vinde mai mult.

Alege apoi în cunoștință de cauză produsul care îndeplinește criteriile. Un soft nu e un dat al destinului, al hazardului. Așa cum alegi un furnizor de cafea pentru micul dejun, testând, comparând, optând pentru sortimentul și prețul care-ți convin, aroma care place clienților, așa cum alegi produse de curățenie eficiente sub toate raporturile, vei alege și un software. Care te satisface pe tine, pe angajat, pe client.