Sunt situații când ne întrebăm ce vor managerii de hotel. Care-i scopul lor? Care-s obiectivele? Noi credem că cel mai important este să vândă. Să aibă 0 camere libere în fiecare seară. Să se asigure că elimină, pe cât posibil, riscul să rămână cu ceva nevândut.

Ne adresăm managerilor care asta vor: vor să vândă.

Un manager de hotel, pentru a vinde maximum, are nevoie de instrumente. De un PMS bun, de un booking engine, de un channel manager. De ceea ce-l ajută să ajungă la turist, la oaspete, sursa lui de venituri. Alta nu are.
Veți spune că e exagerat. Că n-ai nevoie de un PMS de generație nouă, că te descurci perfect, cu cel vechi, tradițional, care nu-ți actualizează automat disponibilitatea.

Imaginați-vă următoarele scenarii:


Scenariul 1
La ora 18, ai două camere libere. Ai introdus manual disponibilitatea pe toate canalele: la booking.com, la expedia.com, la hotelbeds.com etc. Pe fiecare piață, canal unde te vinzi, hotelul tău apare ca având două camere disponibile. Cineva rezervă o cameră pe booking. Se schimbă disponibilitatea acolo, dar pe celălalte canale ești afișat tot cu două camere libere.

Clientul Y de pe expedia.com vede că ai două camere libere, vrea două, le ia pe amândouă.
Rezultă: Overbooking. Nemulțumire. Probleme.


Scenariul 2:
Introduci pe toate canalele, la ora 8 seara, 3 camere libere. Clientul X rezervă una. Peste două ore, o anulează. Managerul de rezervări nu se mai află la birou ca să actualizeze. Pe booking.com, clientul Y și clientul Z rezervă fiecare câte o cameră. Disponibilitatea ta, teoretic, e 0. Practic, tu mai ai o cameră liberă pe care n-o poți vinde. Pentru că nimeni n-a actualizat disponibilitatea. Pentru că nu ai un PMS care să facă asta.
Să presupunem că tariful este de 70 de euro. Înmulțit cu 30 de zile, înseamnă 2100 euro pe lună. Adică un salariu al unui angajat, cu tot cu obligații. Pentru o singură cameră nerezervată zilnic. Pentru care încasai cu condiția să ai instrumentul potrivit. Îți permiți să renunți la 2100 de euro/cameră lunar?

Un PMS vechi nu face decât să-ți genereze liste ale rezervărilor, ale camerelor care necesită curățenie, liste, liste, liste. Liste care nu sunt însă interconectate și care își pierd valabilitatea din momentul în care au fost generate.
 

Scenariul 3:

Ai, să presupunem, 30 de camere disponibile. Se face check-out din 3 camere, deci, ai 33 de camere disponibile, dintre care trei necesită curățenie. Cele două numere, cel al disponibilității și cel al camerelor unde e nevoie de cameristă, sunt două liste moarte, ale trecutului, care nu-s legate, nu-s sincronizate și care nu te ajută. Camerista poate afla instantaneu că s-a eliberat camera 403 și trebuie făcută ordine. Cu un PMS vechi, tu trebuie să modifici disponibilitatea, canal cu canal, să chemi camerista, să-i indici care camere necesită serviciile ei.
 

Scenariul 4:

Un hotelier poate executa în medie 30 de acțiuni pe zi pe booking.com. Ca să exemplificăm printr-un singur canal de vânzare. Rezervări, modificări, anulări. După fiecare dintre acestea, cineva trebuie să modifice datele, să actualizeze pe toate canalele. Cineva care poate nu apucă mereu să țină pasul. Iar din cauza asta, TU PIERZI BANI. Este de ajuns ca pe un canal numărul să nu fie exact, cel actual, că vânzările tale au de pierdut.

Este ca și cum ai vinde roșii în piață, te duci cu 5 kg, dar pe tarabă pui doar 3. Iar restul de 2 nu sunt vizibile clienților, nu le văd, nu știu de ele, cred că tu ai doar 3 în timp ce restul putrezesc sub tejghea.


Tu nu ai nevoie să deții liste de numere. Listele nu te ajută cu nimic. Tu ai nevoie de liste care se accesează.


Așa cum nu ai nevoie să deții un software. Ca un sul de hârtie igienică pe inventar. Ci ai nevoie să accesezi un soft. Nu să deții informație moartă, neactuală. Cu astfel de oameni, suntem interesați să colaborăm. Cei pentru care informația nu e un obiect ”pe stoc”, ci un organism viu, pe care-l observă și de care se folosesc în timp real.



Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Știm cât de important este pentru hotelul tău să ofere clienților cea mai bună experiență la rezervare. Soluțiile integrate sunt cele mai eficiente și prietenoase, atât cu managementul hotelului, cât și cu oaspeții. Nu-i așa că sună bine? Uite cum te putem ajuta să .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Știm cât de important este pentru tine să ai totul bine pus la punct, așa că ne-am gândit că ți-ar prinde bine un property management system (sau simplu, spus PMS) modern.  Iată cum trebuie să fie PMS-ul perfect. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Iată o perspectivă absolut promițătoare, sintetizată într-o serie de facilități care pot mulțumi orice oaspete: motoare de rezervări optimizate, check-in online, recepție fără recepționer, acces în cameră prin intermediul telefonului, aplicație self service pentru oaspeți .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

În sistemul de management al proprietății hotelurilor, intuitiv, securizat și ușor de folosit, toate rezervările din mediul online se încarcă automat, fără erori. Imaginează-ți cum ar fi să ai acces la profilul complet al unui client doar din câteva clickuri. Să lași .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem că ar .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Acum e momentul. Trebuie să avem un glas puternic. Industria noastră, deși e cea mai afectată de pandemie, are încă o problemă care ne costă enorm: e muribundă din punct de vedere tehnologic. E cu mult în urma timpurilor, așa că nu are decât o șansă: readaptare .. citește mai mult