Furnizorii de softuri de management hotelier (PMS) s-au înmulțit ca ciupercile după ploaie pe piață. Nevoia unui channel manager a ajuns una de bază și nu e altceva decât semn de maturizare a industriei. Vremea disponibilității ținute pe caiet, cu pixul, sau în tabele excel a apus la fel ca cea a dinozaurilor.
 

Totuși, de unde știi cum să alegi un PMS (property management software) care să-ți acopere nevoile și să nu te lase descoperit pe diverse flancuri? Mulți se marketează exclusiv pe ideea prețului mic. Dar la ce-ți folosește o pereche de încălțăminte făcută pe vapor care te lasă desculț când plouă afară?
 

Poți lăsa un instrument atât de important, cu implicații în distribuție și managementul veniturilor, la voia întâmplării?
 

O soluție integrată, care gestionează tot, de la disponibilitate la facturare, de la încasări la check-in online, este ca un angajat universal. Nu există om care să le facă pe toate, este fizic o imposibilitate, dar pentru asta sunt softuri. Asta trebuie să facă. Fără resturi, fără greșeli, fără uzura inerentă resursei umane.
 

PMS integrat – legea primordială, Constituția unui soft bun

Channel managerul nu poate funcționa în condiții optime fără să fie sincronizat cu booking engine-ul și cu PMS-ul. Altfel, e ca un membru desprins de restul corpului. Ce faci cu un creier fără mâini sau cu mâini fără cerebel?

Un soft bun preia oaspetele de oriunde ar veni (canale de vânzări, site propriu, fb) și-l însoțește nu doar pe parcursul rezervării, ci pe toată durata șederii și dincolo de ea. Nu mai este vorba de-o legătură conjuncturală, ci de una de durată.

Un PMS bun face tot. De la gestionarea rezervărilor, la emiterea facturilor, la emailurile de confirmare, la plăți online, la emiterea de rapoarte financiare și invitație la check-in online. Preia sarcinile managerului, ale celui care se ocupă cu rezervările, ale contabilului, ale recepționerului, Altfel, este inutil, este ca și cum ai folosi un briceag, când tu ai nevoie de tractor combinat cu semănătoare și sapă electrică.

Știi care e partea bună? Că funcționează și când tu nu ești acolo. Spre deosebire de un angajat, nu are program de 8 ore. Mașinăria nu se oprește niciodată. Preia toate taskurile rutinate și le îndeplinește indiferent de ore și condiții.
 

1.    Ești bolnav? Te oprești tu din muncă, nu și el. Disponibilitatea se actualizează fără tine odată făcută rezervarea, anularea sau modificări.
 

2.    Ești în vacanță? Doar tu faci cerere de vacanță, nu și el. Mailurile de confirmare a rezervărilor se trimit automat.
 

3.    Nu ți-a pornit mașina de dimineață? Tu te duci la service, nu și el. Invitația la plată online o trimite el.
 

4.    Pleci la serbarea de Crăciun a copilului? El rămâne la muncă. 24 din 24. Tu bucură-te de eveniment, se ocupă el să invite oaspeții să-și facă check-in online.
 

5.    Ieși la bere cu prietenii și cineva de la o agenție sună și spune că vrea 12 camere în perioada x? Nicio problemă. Intri de pe mobil, aloci camerele și apoi, e treaba lui să scoată camerele de la vânzare în perioada X de peste tot.
 

6.    Vrea cineva să facă o plată? Nu are nevoie de tine, se ocupă el, trimițând factura.
 

7.    Pană de curent la hotel? Doar tu, aspiratoarele și espressoarele treceți pe energia de la generator, softul continuă să funcționeze fără tine și raportul financiar se accesează de pe mobil sau tabletă. Este acolo mereu, la dispoziția ta.
 

Te invit să ne spui la câte dintre aceste tipuri de solicitări poate răspunde softul pe care-l folosești acum și să-ți faci singur un bilanț al investiției. Un soft bun înseamnă că tu și angajații tăi nu mai faceți muncă de rutină. Înseamnă eliberare din sclavia copy-paste-ului de date dintr-un loc într-altul. Înseamnă flexibilitate a ta, a angajaților și timp pentru ceea ce-ți solicită într-adevăr abilitățile, nu să tastezi control c-control v de sute de ori pe zi.


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Știm cât de important este pentru hotelul tău să ofere clienților cea mai bună experiență la rezervare. Soluțiile integrate sunt cele mai eficiente și prietenoase, atât cu managementul hotelului, cât și cu oaspeții. Nu-i așa că sună bine? Uite cum te putem ajuta să .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Știm cât de important este pentru tine să ai totul bine pus la punct, așa că ne-am gândit că ți-ar prinde bine un property management system (sau simplu, spus PMS) modern.  Iată cum trebuie să fie PMS-ul perfect. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Iată o perspectivă absolut promițătoare, sintetizată într-o serie de facilități care pot mulțumi orice oaspete: motoare de rezervări optimizate, check-in online, recepție fără recepționer, acces în cameră prin intermediul telefonului, aplicație self service pentru oaspeți .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

În sistemul de management al proprietății hotelurilor, intuitiv, securizat și ușor de folosit, toate rezervările din mediul online se încarcă automat, fără erori. Imaginează-ți cum ar fi să ai acces la profilul complet al unui client doar din câteva clickuri. Să lași .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem că ar .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Acum e momentul. Trebuie să avem un glas puternic. Industria noastră, deși e cea mai afectată de pandemie, are încă o problemă care ne costă enorm: e muribundă din punct de vedere tehnologic. E cu mult în urma timpurilor, așa că nu are decât o șansă: readaptare .. citește mai mult