În mod curent, un hotel care doreşte să-şi digitalizeze activitatea are două opţiuni majore: un PMS 100% cloud ca Pynbooking sau un PMS instalat local, oferit de unul dintre concurenţiii noştri. Oferta Pynbooking este „all-in-one” adică, un ecosistem unitar, care include toate elementele necesare administrării unui hotel (PMS, Guest APP, Channel Manager, Booking Engine, Event Management, POS Restaurant) şi este platită printr-un abonament lunar, cu valoare constantă. Oferta concurentei include doar PMS, restul componentelor fiind adaugate de la alţi furnizori, implică achiziţia de licenţe şi implementarea soluţiei pe serverul clientului.
 

Pynbooking reprezintă noua generaţie de software hotelier, aparută odată cu revoluţia generata de cloud şi suntem singura companie din România şi printre puţinele din Europa care oferă un un pachet "all in one" pentru gestiunea integrată a unui hotel.

Care sunt însă diferenţele dintre Pynbooking şi concurenta directă? Să le luăm pe rând:
  1. Funcţionalităţi

  • Pynbooking: All-in-One cu funcţionalităţi complete. Un ecosistem unic care include: PMS + Guest APP + Channel Manager + Booking Engine + GuestApp + Event Management + POS Restaurant. Toate aceste componente sunt integrate nativ în pachet şi trebuie doar activate. Nu există conectori şi nu implica sincronizarea datelor, deoarece toate componentele au fost proiectate să funcţioneze împreună. Clientul primește totul într-un singur abonament.
  • Concurenţa: Combină mai multe aplicaţii, de la mai mulţi furnizori. Integrarea acestor componente se face prin conectori, implică servicii suplimentare, iar sincronizarea datelor este sub asteptari.
  1. Investiţie iniţială:

  • Pynbooking: ZERO. Nu aveţi nevoie de echipamente, nu cumpăraţi licenţe perene. Practic, nu trebuie să scoateţi niciun ban din buzunar atunci când începeţi să utilizaţi sistemul. Singurul cost este abonamentul lunar în funcţie de pachetul ales, doar PMS sau PMS împreună cu Channel Manager, Booking Engine si POS Restaurant.
  • Concurenţa: Câteva mii de euro. Implementarea unui sistem tradiţional implica o cheltuială de câteva mii de euro cu: achiziţia unui server şi a licenţelor aferente (sistem de operare, baze de date) licenţele de PMS, instalare aşi configurarea acestora. Aveţi în vedere că un server cu nivel mediu de performanţă costa cca 2000 Eur,  iar o licenţă Windows Server 2019 încă 4-500 eur. Însă costul final al unui proiect este  structurat astfel: 1/3 hardware, 1/3 licenţe, 1/3 servicii.
  1. Implementare

  • Pynbooking: Nu există implementare, ci doar o configurare: creare utilizatori, mapare proprietate (tipuri de camere, planuri tarifare, etc)  definire servicii, preţuri, cote de TVA, integrarea cu case de marcat. Durează câteva ore, iar clienţii se descurcă siguri cu ajutorul manualelor, tutorialelor video şi a suportului telefonic. Situațiile mai deosebite (integrare cu un sistem ERP, spre exemplu) se rezolvă cu ajutorul suportului de la distanţă. Toate serviciile de suport oferite clienților la iniţierea proiecutlui sunt gratuite.
  • Concurenţa: Pachete complexe de implementare ce implică configurări multiple, deoarece sunt tehnologii mai vechi. Durează cel puţin 1-2 săptămâni, iar costurile pornesc de la 300-400 eur/om/zi. Clienţii nu se descurca singuri şi pentru orice intervenţie trebuie să apeleze la furnizori.
  1. Riscuri asociate proiectului
  • Pynbooking:  Risc ZERO. Fiind un PMS pe bază de abonament, fără cheltuieli în avans clientul poate renunţa oricând, fără să piardă investiţia iniţială.
  • Concurenţa: Risc RIDICAT. Numeroase proiecte de implementare eşuează complet (sistemele nu intra în producţie) sau nu ajung să livreze rezultatele promise de furnizori. Investiţia iniţială în echipamente şi licenţe este pierdută complet (licenţe şi servicii) sau parţial, dacă anumite echipamente pot fi reutilizate.
  1. Integrare cu Channel Manager şi Booking engine
  • Pynbooking: Integrarea acestor două soluţii este nativă şi inclusă în pachetul All in One. Dacă au optat pentru un pachet extins, clienţii Pynbooking beneficiază automat şi gratuit de integrarea în PMS a unui Channel Manager pentru conectare cu platformele online de rezervări, dar şi de un motor de rezervări pe propriul website. Cele trei componente sunt integrate nativ (adică au fost dezvoltate împreună) şi nu implică niciun efort din partea clientului.
  • Concurenţa: În unele cazuri, concurenţa nu deţine propriile soluţii de Channel Manager şi Booking engine şi apelează la parteneri. Situaţia duce la plata unor comisioane şi a unui efort de integrare prin conectori, ceea ce complică artificial proiectul.
  1. Training
  • Pynbooking: Gratuit. Platforma este foarte intuitivă şi gândită pe o logică similară aplicaţiilor de social media. Prin urmare utilizatorii au nevoie de informaţii de bază, mulţi descoperind singuri modul de utilizare cu ajutorul tutorialelor online. De asemenea, suportul telefonic este disponibil gratuit.
  • Concurenţa: Training dedicat, câteva zile. Deoarece interfeţele sunt complexe şi desuete, utilizatorii nu se descurca singuri şi au nevoie de training. Aceste sesiuni sunt derulate cu traineri dedicaţi: 3-400 euro/zi la care se adaugă şi costurile de deplasare, dacă beneficiarul este în altă localitate. În documentaţia unor concurenţi direcţi este menţionată explicit nevoia a minim 3 zile de training, ceea ce generează un cost de 900-1200 euro cel puţin.
  1. Utilizare şi mobilitate
  • Pynbooking: Libertate deplină, soluţie este accesibilă prin browser, de pe orice dispozitiv (laptop, desktop, tableta, telefon mobil) şi de pe orice platformă (Windows, Mac, iOS, Android) Nu implică instalare, deci utilizatorul nu depinde de un anumit echipament şi nici de o anumită locaţie. Dacă a căzut curentul în locaţie, poţi accesa Pynbooking de pe telefonul mobil şi poţi finaliza orice operaţiune de checkin sau check-out, spre exemplu. 
  • Concurenţa: De cele mai multe ori are un client desktop care se instalează local. Sistemul poate fi accesat doar de pe echipamentele unde este instalat şi dacă serverul funcţionează. Această situaţie limitează mobilitate şi nu oferă libertate de mişcare managerilor. În eventualitatea unei întreruperi a alimentării cu energie, sau a unei defecţiuni a serverului, sistemul nu poate fi accesat.
  1. Mentenanţă şi suport
  • Pynbooking: Gratuit pe toate durata de viaţă a contractului. Suportul telefonic şi de la distanţă nu generează costuri suplimentare, iar mentenanţa sistemului este făcută centralizat şi automat, Pynbooking fiind o platformă cloud. Orice modificare făcută în sistem la sugestia unui client, se transmite automat tuturor.
  • Concurenţa: Suport contrat cost pentru orice intervenţie. Pe site-ul unuia dintre concurenţii direcţi este menţionat explicit: 100 euro per situaţie rezolvată, cu o creşte re de 50% a tarifului pentru situaţiile urgenţe. De asemenea, clienţii plătesc pentru modificările legislative.
  1. Actualizări
  • Pynbooking: Fiind în cloud, orice actualizare a platformei Pynbooking este disponibilă automat tuturor clienţilor. Aceştia nici nu vor observa schimbările şi vor avea întotdeauna acces la cea mai nouă versiune a soluţiei. Automat, fără efort, fără întreruperi şi fără costuri suplimentare.
  • Concurenţa: Modificări în general anuale sau mai rar, care implică actualizarea sistemului la fiecare client în parte. Dacă aţi instalat, spre exemplu, versiunea 2020, anul viitor când furnizorul va lansa versiunea 2022 nu veţi benefică automat de îmbunătăţirile aduse ci va fi nevoie de intervenţia unei echipe tehnice. Operaţiunea poate duce la întreruperea sistemului pentru o perioadă de timp şi poate genera costuri suplimentare. Uneori este nevoie chiar şi de un up grade al serverului pe care rulează sistemul.
  1. Back-up
  • Pynbooking: Gratuit şi fără griji din partea beneficiarului. Platforma Pynbooking rulează în cloud-ul Amazon (cel mai mare furnizor de cloud al nivel global) iar sistemul beneficiază automat de realizarea copiilor de siguranţă. Practic datele pe care le încărcaţi în PMS-ul Pynbooking nu vor fi pierdute niciodată. Oferă şi protecţie anti ransomware.
  • Concurenţa: Contra cost prin achiziţia unor soluţii dedicate. Furnizorii de software nu garantează şi backup-ul datelor. Ei sunt responsabili de funcţionalitatea sistemului, nu şi de securitate acestuia. În cazul implementărilor on-premises, beneficiarii trebuie să asigure administrarea infrastructurii hardware şi serviciile de back-up, ceea ce implică costuri suplimentare. Situaţia nu diferă nici dacă implementarea se face în regim hosting. (se optează pentru un server într-un Centru de Date extern).

 

Dacă eşti în căutarea unei soluţii pentru gestiunea completă a unui hotel sau pensiuni, ai ajuns unde trebuie. Contactează un consultant Pynbooking la telefon +40 0371 400 100 sau pe email office@pyn.ro, iar dacă nu eşti încă pregătit pentru o astfel de discutie citeste citeşte despre cum folosesc alte hoteluri serviciile noastre.

 

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Știm cât de important este pentru hotelul tău să ofere clienților cea mai bună experiență la rezervare. Soluțiile integrate sunt cele mai eficiente și prietenoase, atât cu managementul hotelului, cât și cu oaspeții. Nu-i așa că sună bine? Uite cum te putem ajuta să .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Știm cât de important este pentru tine să ai totul bine pus la punct, așa că ne-am gândit că ți-ar prinde bine un property management system (sau simplu, spus PMS) modern.  Iată cum trebuie să fie PMS-ul perfect. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Iată o perspectivă absolut promițătoare, sintetizată într-o serie de facilități care pot mulțumi orice oaspete: motoare de rezervări optimizate, check-in online, recepție fără recepționer, acces în cameră prin intermediul telefonului, aplicație self service pentru oaspeți .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

În sistemul de management al proprietății hotelurilor, intuitiv, securizat și ușor de folosit, toate rezervările din mediul online se încarcă automat, fără erori. Imaginează-ți cum ar fi să ai acces la profilul complet al unui client doar din câteva clickuri. Să lași .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem că ar .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Acum e momentul. Trebuie să avem un glas puternic. Industria noastră, deși e cea mai afectată de pandemie, are încă o problemă care ne costă enorm: e muribundă din punct de vedere tehnologic. E cu mult în urma timpurilor, așa că nu are decât o șansă: readaptare .. citește mai mult