Anual, cca 60% dintre companii, iar hotelurile nu fac excepţie, se confruntă cu pierderea datelor, incidente care le afectează serios activitatea şi generează pierderi financiare. Cauzele sunt diverse, de la defectarea unui hard disk sau furtul unui calculator, până la un virus informatic. Astfel de griji nu există atunci când utilizezi Pynbooking, deoarece toate înregistrările hotelului tău sunt păstrate în „cloud”, adică într-un centru de date profesional, în mai multe copii de siguranţă.
 

Auzim frecvent că datele sunt noul petrol şi pun în mişcare afacerile în era digitală. Cât de adevărată este o astfel de expresie? Gândește-te pentru o clipă, cum ar fi să nu ai acces la date? Să vrei să dai un telefon, iar lista de contacte să fie goală sau să vină un client în recepţie, iar datele rezervării sale, să nu mai existe. Din păcate astfel de situaţii sunt reale, iar datele statistice (spre exemplu, Global State of Cybersecurity în Small and Medium-Sized Business) arată că sunt mai frecvente, decât am fi tentaţi să credem. La capitolul cauze pentru pierderea datelor avem:

  • 45% defecţiuni echipamente (hard diskuri, computere, servere). În caz că nu ştiai, durata medie de viaţă a unui HDD sau SDD este de cca 5 ani, toate aceste unităţi de stocare a datelor având un număr limitat de operațiuni scriere/rescriere. Deci, nu ţin o veşnicie.
  • 34% erori software. În dezvoltarea aplicaţiilor apar frecvent erori, care uneori ajung şi în productie prin actualizarea sistemului de gestiune, updateuri ale bazei de date etc. Chiar şi o banală actualizare de Windows poate genera apariţia unor erori sau conflicte.
  • 23%  viruşi şi atacuri informatice. Atacurile informatice sunt în creştere, cu precădere cele de tip ransomware, prin care hackerii criptează bazele de date şi cer o răscumpărare pentru deblocarea acesteia. În România, cele mai cunoscute cazuri sunt cele ale spitalelor Victor Babeș din Bucureşti și Municipal Huși, Dorohoi şi Alba Iulia, autorităţile recunoscând doar într-un singur caz plata unei răscumpărări de 10.000 eur. (informaţie conform G4Media.ro)
  • 20% erori generate de utilizatori. Doar cine nu munceşte nu greşeşte spune un proverb românesc, iar cum tehnologia mai are şi unele necunoscute, apar şi ştergeri involuntare de date, erori la instalarea unor aplicaţii, sisteme de operare etc.

 

La fel de reale sunt şi pagubele, care pentru hoteluri se transformă rapid din pierdere de imagine, în pierdere financiară. Gândește-te ce deranj generează 1-2 ore de inactivitate în urma unei căderi a alimentării cu energie electrică. Continuă această proiecție cu pierderea totală sau parțială a datelor... cel mai probabil “haos” ar fi un termen mai potrivit. Dar nu trebuie să ajungi acolo.

Soluţii la pierderea datelor

Tehnologia oferă şi o soluţie pentru pierderea datelor, iar aceasta se numește back-up. La modul simplist, scrii toate datele pe alt hard disk sau pe un CD şi îl păstrezi într-o altă locaţie, în siguranță. Practic însă, lucrurile sunt mai complicate, iar datele trebuie salvate la un interval cât mai mic de timp, pentru a pierde cât mai puţine înregistrări, în situaţia unei defecţiuni. Mai mult, trebuie să le şi poţi restaura la fel de rapid, pentru ca întreruperea activităţii să fie cât mai scurtă. Dacă sistemul tău de gestiune a proprietăţii (PMS) este instalat pe un PC sau server, iar acesta are o defecţiune (software sau hardware) existenţa unei copii de siguranţă a datelor nu te ajută. Ai nevoie de un specialist IT, care să repare sau să înlocuiască echipamentul defect şi să reinstaleze sistemul. Ceea ce poate dura câteva zile.

După cum spuneam la început, Pynbooking te scapă de toate aceste griji. În primul rând pentru ca PMS-ul Pynbooking nu este instalat local. Nu rulează pe calculatorul său serverul tău şi prin urmare nu e grija ta funcţionarea acestui echipament. Ai eliminat 45% dintre cauze!

Pynbooking, 100% cloud

PMS-ul Pynbooking rulează în cloud, termen general care defineşte un centru de date profesional, cu tehnologii de mare performanţă. În cloud, serverele sunt virtualizate, iar când un echipament de defectează, aplicaţiile se mută automat şi fără întrerupere pe un alt echipament, fără ca utilizatorii să sesizeze situaţia.  Mai mult, PMS-ul Pynbooking rulează în cloud-ul Amazon, care este cel mai mare furnizor de cloud. Amazon operează o reţea cu peste 80 Centre de Date şi investeşte anual  miliarde de dolari în tehnologii care să asigure disponibilitatea şi securitatea datelor, tehnologii care sunt inaccesibile unei companii mici sau medii. Amazon garantează că serviciile sale au o disponibilitatea de 99.99%, ceea ce înseamnă că lunar întreruperile nu vor cumula mai mult de 4-5 minute.
 

Dacă se defectează calculatorul de pe care lucrezi tu sau angajaţii tăi, nimic mai simplu. Accesezi platforma Pynbooking de pe un alt echipament (calculator, tableta sau chiar telefon mobil) cu aceleaşi date de autentificare şi îţi continui activitatea. Tot ce îţi trebuie este o conexiune la Internet. Procedezi la fel şi dacă ţi-a fost virusat calculatorul, ceea ce te scapă de alte 23% dintre cauze. Totuşi, nu uita că trebuie să foloseşti o soluţie solidă de securitate informatică, care să împiedice furtul datelor.
 

Complementar, Pynbooking salvează automat datele, iar tu nu trebuie să îţi baţi capul cu backup-ul de care aminteam anterior. Nu trebuie să salvezi înregistrările pe un alt hard disk şi nici să cumperi un al doilea server, în caz că primul se defectează.  În esenţă, Pynbooking este soluţia ideală pentru hotelurile care nu au personal IT sau nu vor să se complice cu administrarea unor servere pe care să ruleze sistemul de gestiune, backup-ul datelor etc. Tu te ocupi de ceea ce-ţi place: administrarea unui hotel, iar noi ne ocupăm ca aplicaţiile pe care le foloseşti: PMS, Channel manager, Kiosk Hotel, Self Service Guest App şi datele pe care le înregistrezi să fie permanent accesibile, indiferent de loc sau dispozitiv.
 

Prin urmare, nu-ţi face griji că ai putea pierde datele şi lasă-le în seama tehnologiei. Contactează-ne chiar acum pentru informaţii suplimentare despre serviciile Pynbooking, la telefon sau e-mail sau citeşte despre cum folosesc alte hoteluri serviciile noastre, dacă nu eşti încă pregătit pentru o astfel de discuţie.

 

 

 

 

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Știm cât de important este pentru hotelul tău să ofere clienților cea mai bună experiență la rezervare. Soluțiile integrate sunt cele mai eficiente și prietenoase, atât cu managementul hotelului, cât și cu oaspeții. Nu-i așa că sună bine? Uite cum te putem ajuta să .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Știm cât de important este pentru tine să ai totul bine pus la punct, așa că ne-am gândit că ți-ar prinde bine un property management system (sau simplu, spus PMS) modern.  Iată cum trebuie să fie PMS-ul perfect. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Iată o perspectivă absolut promițătoare, sintetizată într-o serie de facilități care pot mulțumi orice oaspete: motoare de rezervări optimizate, check-in online, recepție fără recepționer, acces în cameră prin intermediul telefonului, aplicație self service pentru oaspeți .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

În sistemul de management al proprietății hotelurilor, intuitiv, securizat și ușor de folosit, toate rezervările din mediul online se încarcă automat, fără erori. Imaginează-ți cum ar fi să ai acces la profilul complet al unui client doar din câteva clickuri. Să lași .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem că ar .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Acum e momentul. Trebuie să avem un glas puternic. Industria noastră, deși e cea mai afectată de pandemie, are încă o problemă care ne costă enorm: e muribundă din punct de vedere tehnologic. E cu mult în urma timpurilor, așa că nu are decât o șansă: readaptare .. citește mai mult