Coordonarea între departamentele hotelului tău este esențială pentru bunul-mers al operațiunilor și pentru livrarea de servicii de calitate oaspeților. Când vine vorba despre legătura dintre personalul de la recepție și de cel din curățenie, camerele sunt preocuparea principală. Ambele departamente schimbă constant informații cu privire la starea camerelor: recepția trebuie să furnizeze lista cu sosirile așteptate și cu plecările și, atunci când acestea au loc, să se asigure că au fost curățate camerele sau că urmează să fie curățate curând. La rândul său, departamentul de curățenie trebuie să informeze recepția odată ce camerele au fost curățate, verificate și eliberate în așa fel încât recepția să le distribuie mai departe, fie către rezervări, ca fiind disponibile, fie către oaspeți. Tot acest flux presupune multă coordonare și comunicare.

Coordonarea unui program de curățenie pentru întregul hotel prin foi și tabele și o comunicare tradițională în două sensuri devine o corvoadă și nu de puține ori se întâmplă ca angajații de la curățenie să se simtă depășiți atunci când le sunt alocate multe camere deodată sau când sunt trimiși la camera greșită, iar de cele care au nevoie de curățenie nu se ocupă nimeni. Recepționerii la rândul lor devin nervoși așteptând răspunsuri de la cameriste și neștiind dacă sunt gata camerele pentru oaspeții nou-veniți.

Dar, cu introducerea unui PMS mobil, durerile de cap și nervii inutili dispar ca prin minune. Gândiți-vă. Cu un telefon pe care au acces la secțiunea din PMS care le interesează – housekeeping – cameristele pot folosi dispozitivul pentru a vedea ce camere au de curățat în ziua respectivă, iar suplimentar, cei de la recepție le pot nota în PMS noi sarcini. Odată ce un oaspete face check-out sau când iese, lăsând camera neocupată – camerista primește notificare și știe ce are de făcut. Când camera a fost curățată, face update în real time, iar astfel cei de la recepție știu că totul este pregătit pentru noii oaspeți.

Asta nu contribuie doar la suprimarea apelurilor de la recepție, dar e de ajutor și recepționerilor pentru că pot vedea în timp real starea camerelor, îi ajută și pe recepționeri pentru că știu acum cu siguranță când o camera este gata pentru o nouă rezervare. Cu un PMS mobil, angajații află rapid, cu un simplu click, cum stau în hotel din toate punctele de vedere. Fiecare departament se poate concentra la munca lui specifică și, în cele din urmă, de ceea ce contează cu adevărat: oaspeții.

Apoi, cameristele pot semnala orice problemă de ordin practic: că s-a ars un bec, că nu mai funcționează aerul condiționat etc, problem pe care serviciul de mentenanță sau cine este însărcinat le poate rezolva înainte să vină oaspeții. Din moment ce sistemul poate fi accesat de oriunde și oricând, fiecare va ști în orice moment ce e de făcut și va primi alertele adecvate.

Nici nu vă imaginați cât timp se economisește și cât de clară devine comunicarea, iar productivitatea angajaților crește, odată cu calitatea serviciilor. Totul cu un PMS mobil.


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult