Dacă vă închipuiți cumva că, odată ce-ați achiziționat sistemul de gestiune hotelieră instalat pe server local, necazurile s-au terminat și problemele au dispărut, vă înșelați. Pregătiți-vă cu bugete serioase pentru hardware, mentenanță, dezvoltare și upgrade-uri.


Costuri sensibil mai mari pentru software-urile instalate local


Un sistem de gestiune instalat local poate ajunge să coste 25000 de euro și vorbim doar despre costurile inițiale (licențe și hardware). Costurile de mentenanță sunt și ele substanțiale (înlocuirea pieselor hardware când este cazul sau upgrade-urile care se impun). Mai adaugăm la asta și costurile cu energia, salariile personalului IT, costurile adiționale si deja vorbim de o investiție serioasă.

 

Upgrade-uri costisitoare, adaptabilitate redusă pentru software-urile instalate local
 

Apoi, povestea este una fără sfârșit. Upgrade-urile fiind costisitoare, de multe ori, hotelurile rămân cu variantele de software învechite, ceea ce nu doar că nu le aduce beneficii, ci ajunge chiar să le scadă din competitivitate. Un PMS care nu facilitează rezervările online sau nu interacționează cu alte programe folosite (precum cel de contabilitate sau procesarea cardurilor) va ajunge să împiedice satisfacerea clienților, care așteaptă asistență online în timp real, și să afecteze disponibilitatea camerelor, care trebuie să fie actualizată în permanență. Iar asta se traduce în scăderea vânzărilor.
 

Cheltuieli de hardware
 

De asemenea, dacă v-ați imaginat că cel care vă vinde programul e răspunzător de tot, nimic mai fals: el se ocupă doar de soft, nu și de partea fizică. În scurt timp, vă veți da seama că aveți nevoie de un specialist IT pentru că nu puteți gestiona singur partea de hardware, back-up-urile sau problemele de securitate. Vă pricepeți la siguranța bazelor de date, la protocoale de recuperare după o calamitate sau o defecțiune sau la asigurarea protecției accesului la sistem?

 

Toate aceste dezavantaje se traduc în bani deloc puțini, în întârzieri și răspuns îngreunat la nevoile clienților. Pe scurt, în pierderi și scăderea calității serviciilor.
 

Aplicațiile Cloud: accesibile de oriunde, nu necesită instalare, număr de useri nelimitat
 

În schimb, aplicațiile dezvoltate în Cloud nu sunt instalate. Niciunde. Nu depind de calculatorul hotelului, ci sunt disponibile online și sunt accesate prin browser, cu o parolă unică. Tot ce ai nevoie: un dispozitiv – PC, tabletă, telefon – cu acces la internet. Cedează calculatorul? Crașează sistemul de operare? Nu-I nimic. Te loghezi de pe telefon sau de pe tabletă și îți administrezi în continuare hotelul.

Software-ul este localizat in CLOUD. Dacă în camera în care e localizat computerul de la hotelul tău are loc o inundație sau o pana de curent, sistemul continuă să funcționeze.
 

Resurse fizice minime pentru aplicațiile cloud: un dispozitiv conectat la internet

Resursele tehnice de care are nevoie o aplicație PMS cloud (incluzând baza de date și stocarea lor) sunt sarcina furnizorului PMS-ului. Nu trebuie să cumperi cabluri, servere, drivere pentru back-up. Un telefon sau un calculator cu acces la internet – e tot ce ai nevoie. Nemainecesitând tot angrenajul fizic, nu mai ai nici povara întreținerii lui. De mentenanța softului se vor ocupa cei care ți l-au furnizat. Structura de prețuri a unei aplicații Cloud se bazează, în principiu, pe un un model de abonament, ceea ce înseamnă sume previzibile, mici, de plătit lunar, fără upgrade-uri costisitoare. Un alt avantaj constă în faptul că sumele investite sunt operaționale, nu capitale. Hotelierul nu își mai asumă responsabilitatea unei achiziții care se depreciază în timp, a unei achiziții care nu ține pasul cu noile nevoi ale afacerii și cu noile tehnologii. Pentru că cerințele tehnice ale unei aplicații cloud se limitează la două elemente: un dispozitiv (computer, telefon, tabletă) și o conexiune la internet via browser.


Aplicațiile cloud sunt operaționale imediat
 

Set-up-ul este simplu și rapid. În timp ce un software instalat pe un server local cere zile și săptămâni de instalare și training, aplicațiile Cloud nu cer instalare deloc, iar trainingul este desfășurat live sau prin tutorial online.

O aplicație Cloud este funcțională în aceeași zi.Update-urile și upgrade-urile sunt realizate pentru toți userii și adesea fără costuri suplimentare.
Sistemul este flexibil și poate fi adaptat la nevoile respectivului hotel. Atunci când o afacere hotelieră se dezvoltă și s-a optat pentru un software instalat local, va avea, la un moment dat, nevoie ca software-ul cu pricina să fie instalat și pe alte computere sau la alte sedii. Asta înseamnă mai multe licențe și servere adiționale. Asta înseamnă mai MULȚI BANI.

Cu o aplicație cloud, sistemul crește și se dezvoltă odată cu afacerea ta. Fără să fie nevoie de licențe și de bani extra pentru utilizarea lui în noile spații. Sistemul poate fi accesat de pe un număr nelimitat de dispozitive fără costuri suplimentare. Managementul centralizat al proprietăților din diverse locuri este o proprietate inerentă a a aplicațiilor cloud de gestiune hotelieră. Personalizarea funcțiilor este, de asemenea, subînțeleasă.
 

Motoare de rezervări incluse
 

Aplicațiile cloud asigură direcționarea rezervărilor online spre PMS și de acolo , nemaifiind nevoie de actualizarea numărului de camere disponibile pe fiecare dintre site-urile partenere, ca în cazul unui software instalat local, aceasta realizându-se automat, spre deosebire de software-urile instalate local care impun actualizări manuale după fiecare rezervare, anulare sau modificare de date.



Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Știm cât de important este pentru hotelul tău să ofere clienților cea mai bună experiență la rezervare. Soluțiile integrate sunt cele mai eficiente și prietenoase, atât cu managementul hotelului, cât și cu oaspeții. Nu-i așa că sună bine? Uite cum te putem ajuta să .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Știm cât de important este pentru tine să ai totul bine pus la punct, așa că ne-am gândit că ți-ar prinde bine un property management system (sau simplu, spus PMS) modern.  Iată cum trebuie să fie PMS-ul perfect. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Iată o perspectivă absolut promițătoare, sintetizată într-o serie de facilități care pot mulțumi orice oaspete: motoare de rezervări optimizate, check-in online, recepție fără recepționer, acces în cameră prin intermediul telefonului, aplicație self service pentru oaspeți .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

În sistemul de management al proprietății hotelurilor, intuitiv, securizat și ușor de folosit, toate rezervările din mediul online se încarcă automat, fără erori. Imaginează-ți cum ar fi să ai acces la profilul complet al unui client doar din câteva clickuri. Să lași .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem că ar .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Acum e momentul. Trebuie să avem un glas puternic. Industria noastră, deși e cea mai afectată de pandemie, are încă o problemă care ne costă enorm: e muribundă din punct de vedere tehnologic. E cu mult în urma timpurilor, așa că nu are decât o șansă: readaptare .. citește mai mult