Dacă vă închipuiți cumva că, odată ce-ați achiziționat sistemul de gestiune hotelieră instalat pe server local, necazurile s-au terminat și problemele au dispărut, vă înșelați. Pregătiți-vă cu bugete serioase pentru hardware, mentenanță, dezvoltare și upgrade-uri.


Costuri sensibil mai mari pentru software-urile instalate local


Un sistem de gestiune instalat local poate ajunge să coste 25000 de euro și vorbim doar despre costurile inițiale (licențe și hardware). Costurile de mentenanță sunt și ele substanțiale (înlocuirea pieselor hardware când este cazul sau upgrade-urile care se impun). Mai adaugăm la asta și costurile cu energia, salariile personalului IT, costurile adiționale si deja vorbim de o investiție serioasă.

 

Upgrade-uri costisitoare, adaptabilitate redusă pentru software-urile instalate local
 

Apoi, povestea este una fără sfârșit. Upgrade-urile fiind costisitoare, de multe ori, hotelurile rămân cu variantele de software învechite, ceea ce nu doar că nu le aduce beneficii, ci ajunge chiar să le scadă din competitivitate. Un PMS care nu facilitează rezervările online sau nu interacționează cu alte programe folosite (precum cel de contabilitate sau procesarea cardurilor) va ajunge să împiedice satisfacerea clienților, care așteaptă asistență online în timp real, și să afecteze disponibilitatea camerelor, care trebuie să fie actualizată în permanență. Iar asta se traduce în scăderea vânzărilor.
 

Cheltuieli de hardware
 

De asemenea, dacă v-ați imaginat că cel care vă vinde programul e răspunzător de tot, nimic mai fals: el se ocupă doar de soft, nu și de partea fizică. În scurt timp, vă veți da seama că aveți nevoie de un specialist IT pentru că nu puteți gestiona singur partea de hardware, back-up-urile sau problemele de securitate. Vă pricepeți la siguranța bazelor de date, la protocoale de recuperare după o calamitate sau o defecțiune sau la asigurarea protecției accesului la sistem?

 

Toate aceste dezavantaje se traduc în bani deloc puțini, în întârzieri și răspuns îngreunat la nevoile clienților. Pe scurt, în pierderi și scăderea calității serviciilor.
 

Aplicațiile Cloud: accesibile de oriunde, nu necesită instalare, număr de useri nelimitat
 

În schimb, aplicațiile dezvoltate în Cloud nu sunt instalate. Niciunde. Nu depind de calculatorul hotelului, ci sunt disponibile online și sunt accesate prin browser, cu o parolă unică. Tot ce ai nevoie: un dispozitiv – PC, tabletă, telefon – cu acces la internet. Cedează calculatorul? Crașează sistemul de operare? Nu-I nimic. Te loghezi de pe telefon sau de pe tabletă și îți administrezi în continuare hotelul.

Software-ul este localizat in CLOUD. Dacă în camera în care e localizat computerul de la hotelul tău are loc o inundație sau o pana de curent, sistemul continuă să funcționeze.
 

Resurse fizice minime pentru aplicațiile cloud: un dispozitiv conectat la internet

Resursele tehnice de care are nevoie o aplicație PMS cloud (incluzând baza de date și stocarea lor) sunt sarcina furnizorului PMS-ului. Nu trebuie să cumperi cabluri, servere, drivere pentru back-up. Un telefon sau un calculator cu acces la internet – e tot ce ai nevoie. Nemainecesitând tot angrenajul fizic, nu mai ai nici povara întreținerii lui. De mentenanța softului se vor ocupa cei care ți l-au furnizat. Structura de prețuri a unei aplicații Cloud se bazează, în principiu, pe un un model de abonament, ceea ce înseamnă sume previzibile, mici, de plătit lunar, fără upgrade-uri costisitoare. Un alt avantaj constă în faptul că sumele investite sunt operaționale, nu capitale. Hotelierul nu își mai asumă responsabilitatea unei achiziții care se depreciază în timp, a unei achiziții care nu ține pasul cu noile nevoi ale afacerii și cu noile tehnologii. Pentru că cerințele tehnice ale unei aplicații cloud se limitează la două elemente: un dispozitiv (computer, telefon, tabletă) și o conexiune la internet via browser.


Aplicațiile cloud sunt operaționale imediat
 

Set-up-ul este simplu și rapid. În timp ce un software instalat pe un server local cere zile și săptămâni de instalare și training, aplicațiile Cloud nu cer instalare deloc, iar trainingul este desfășurat live sau prin tutorial online.

O aplicație Cloud este funcțională în aceeași zi.Update-urile și upgrade-urile sunt realizate pentru toți userii și adesea fără costuri suplimentare.
Sistemul este flexibil și poate fi adaptat la nevoile respectivului hotel. Atunci când o afacere hotelieră se dezvoltă și s-a optat pentru un software instalat local, va avea, la un moment dat, nevoie ca software-ul cu pricina să fie instalat și pe alte computere sau la alte sedii. Asta înseamnă mai multe licențe și servere adiționale. Asta înseamnă mai MULȚI BANI.

Cu o aplicație cloud, sistemul crește și se dezvoltă odată cu afacerea ta. Fără să fie nevoie de licențe și de bani extra pentru utilizarea lui în noile spații. Sistemul poate fi accesat de pe un număr nelimitat de dispozitive fără costuri suplimentare. Managementul centralizat al proprietăților din diverse locuri este o proprietate inerentă a a aplicațiilor cloud de gestiune hotelieră. Personalizarea funcțiilor este, de asemenea, subînțeleasă.
 

Motoare de rezervări incluse
 

Aplicațiile cloud asigură direcționarea rezervărilor online spre PMS și de acolo , nemaifiind nevoie de actualizarea numărului de camere disponibile pe fiecare dintre site-urile partenere, ca în cazul unui software instalat local, aceasta realizându-se automat, spre deosebire de software-urile instalate local care impun actualizări manuale după fiecare rezervare, anulare sau modificare de date.


Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.