25 de platforme de rezervări, printre care TripAdvisor, Airbnb și Google, au fost de acord să opereze schimbările cerute de autoritatea britanică. Vor modifica modul în care afișează informația și se vor supune principiilor care vizează protecția consumatorilor. Principiile CMA (Competition and Markets Authority) stipulează ca un vizitator să nu fie informat în mod eronat în legătură cu care este cererea pentru o cameră anume și, în același timp, prețurile afișate inițial să fie cele finale.

 

Lanțurile hoteliere precum Accor, IHG, Hilton, Marriott, Radisson etc., au solicitat să le fie acordat mai mult timp pentru a transpune în practică reglementările. Clienților britanici le va fi afișat costul total al unei camere atunci când vor căuta cazare în străinatate, iar CMA va monitoriza toate aceste lanțuri pentru a se asigura că îndeplinesc noile cerințe.

Expedia, Booking.com, Agoda, Hotels.com, ebookers și Trivago au stârnit îngrijorări în urmă cu câteva luni cu privire la vânzarea punând presiune pe consumator (”mai sunt doar două camere la acest tarif!”), la inducerea în eroare prin reduceri care, în realitate, nu existau, și la efectul pe care comisionul îl are asupra modalității în care sunt ordonate hotelurile pe aceste platforme.


Autoritățile britanice erau preocupate de faptul că aceste practici ar putea creiona o idee greșită consumatorilor și nu i-ar ajuta, de fapt, să găsească cea mai bună ofertă, precum și de faptul că ar încălca legislația privind protecția consumatorilor. Cei șase mari jucători au consimțit să facă schimbările necesare pe site-urile lor.

CMA a inițiat un proiect internațional, împreună cu agenții similare, încercând o abordare globală a acestor practici. Directorul executiv CMA a declarat că oamenii care fac rezervări online o pot face acum cu mai multă încredere grație acțiunilor CMA și că se vor lua măsuri în cazul în care legea este încălcată.

Cele 25 de platforme de rezervări online și lanțuri hoteliere care au consimțit să se supună reglementărilor CMA sunt: Accor, AirBnb, Best Western Hotels & Resort (Marea Britanie), Google, Hilton, HolidayPirates, HomeAway, HotelsCombined, IHG, Kayak, Lastminute, Late Rooms, Marriott, Momondo, OnTheBeach, Opodo, Premier Inn, Radisson Hotel Group, Skyscanner, Travelodge, Travel Republic, Travelsupermarket, TripAdvisor, Windham Hotels and Resorts. Nu toți acești jucători s-au făcut vinovați de practicile incriminate, dar toți au fost de acord să respecte reglementările CMA.

Dacă îți plac materialele noastre și le consideri utile, nu uita să dai like/follow paginii noastre de facebook.

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.