14 Sep
Știți vorba aceea care spune că ”micul dejun e cea mai importantă masă a zilei”? Ei bine, ea este valabilă și pentru turiștii care vă trec pragul. Vă promit: ei nu vor uita importanța pe care ați acordat-o acestei mese. Și, implicit, confortului și sănătății lor. Atunci când îți publici oferta și scrii ”include mic-dejun”, ai grijă ca asta să includă: mic-dejun. Nu gunoi. Nu prafuri solubile.

Ce părere ai? Trecem pragul micului dejun în valoare de 2-3 lei? Hai, nu faceți pe sfioșii. Știm și noi cum e cu ouăle congelate la pungă. E greu să faci ochiuri din ele, nu? Noroc cu omleta. Sau cu băutura cu gust de lapte, cu sucul cu aromă identic naturală de portocale și crenvurștii care pot conține urme vagi de carne. Sau ceaiul din prafuri. Știm că mai fură și angajații de la bucătărie. Dar asta e strict problema ta.

Mai rău e că vor afla și oaspeții tăi, care a doua oară nu vor mai veni.
Pentru că vei fi arătat cât contează ei pentru tine: 2 lei.


Știm. Vrei să scazi cheltuielile, să mărești profitul. Dar rentează să economisești azi 5 lei ca să pierzi sezonul următor 200? De la un singur client?
Știți cum e: clienții sunt vorbăreți. Nu sunt prea discreți, nu-și țin gura. Iar de când cu explozia social media, vorbele se duc cu biții și cu baiții ca vântul și ca gândul. Mai există review-uri pe booking sau pe tripadvisor. Iar ei știu să folosească instrumentul ăsta, lucrurile nu pot merge înapoi.

Fii decent. Nu te lăcomi ineficient. Oferă un mic-dejun de 8 lei. Nu cerem să le dai stridii și Veuve Cliquot. Ci să-i faci să se simtă ca acasă, nu ca într-un orfelinat ceaușist din anii 80. Mai bine ceri pe cameră 210 lei în loc de 202 decât să pierzi lamentabil la capitolul ”mic-dejun”.

Ce-ar trebui să conțină?
O sursă de proteină, ceva dulce, carbohidrați, lactate. Reale. Nu contrafăcute.
Cu 8 lei de persoană (gândește-te la cei care nu apucă micul dejun pentru că nu se trezesc sau că nu toți consumă tot ce-ai prevăzut), poți oferi un mic-dejun calitativ. Un croisant cald, de calitate decentă, e 1 leu maximum. Două ouă adevărate, cu coajă? 1 Leu. O porție de cereale cu lapte nu costă, iarăși, mai mult de 1 leu. De 2-3 lei poți oferi câteva felii de mezeluri de calitate. Mai adaugă un cubuleț de unt, gem, pâine. Și ai oferit un mic-dejun decent, care nu va provoca deranjuri majore intestinelor, simțului olfactiv și vizualului oaspeților tăi și nici nu îți va aduce faima de cel mai meschin hotelier.

Fă-i să se simtă ca în vizită la o mătușă iubitoare. Nu ca și cum ar fi fost reintrodus serviciul militar obligatoriu, iar la popotă se dă tei cu bromură. 

Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. read more

10 May

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. read more

08 Feb

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. read more

06 Mar

De ce mentalitatea ”Să muncească, de-aia-l plătesc!” e una falimentară

Ce resorturi psihologice îl fac pe angajator să-și dorească un angajat care muncește inutil? Ce mecanisme, ce strategii îl fac să prefere să nu-și doteze angajații cu instrumente care le-ar mări productivitatea, care i-ar aduce și lui profit, care le-ar eficientiza activitatea? .. read more

30 Jan

5 trenduri la care hotelierii trebuie să fie atenți

Prezența ta pe FB cum este? Ai un facebook engine? Clienții tăi sunt încurajați să ofere feedback? De câte ori este pagina ta tăguită în postările de vacanță ale oaspeților tăi? Dar ale celor care vin la conferințe? Cu conținutul cum stai? .. read more

27 Apr

Vreau să dea check-in în hotelul meu. Ce am de făcut? (II)

Continuăm seria de articole în care îți arătăm care este procesul prin care trece un turist de la dorința de a călători până și la check in și cum te poți insera în demersul unei călătorii, de la apariția ideii până la execuția ei. .. read more

23 Nov

9 sfaturi pentru cei din industria hotelieră de la Anthony Melchiorri, gazda Hotel Impossible

Tehnologia e minunată, dar ideea serviciilor personalizate pe care le oferă e și mai minunată. Asta înseamnă industria ospitalității. Cunoașteți-vă oaspeții, aflați că e ziua lor, oferiți-le un mic cadou, un discount de Crăciun, fidelizați-i. Folosiți tehnologia ca să .. read more

12 Sep

Hotelieri, hotelul trebuie să fie ca un ceas: nu se oprește când voi dormiți

Pentru că PYNBOOKING nu se instalează. PYNBOOKING se accesează. Ca un website. Ca emailul. Ca site-ul tău porno preferat. .. read more

09 Mar

Ce efect va avea GDPR asupra domeniului hotelier?

Ca hotelier, primești informații ale clienților prin intermediul mai multor canale (telefon, fax, email, site propriu, booking.com etc). Informațiile sunt găzduite în locuri diferite. Software-ul tău îți poate oferi o centralizare a acestor informații? Știi unde sunt ele și cum .. read more

24 Apr