Ne sfătuim mereu clienții și colaboratorii să fie atenți la competiție. Să se uite mereu ce fac și ceilalți, cum vând și la ce vând. Nu-ți dorești să moară capra vecinului, ci doar să vezi dacă-i mai grasă decât a ta și cum a făcut s-o-ngrașe.

Există însă manageri de hotel care uită că nu toate camerele sunt la fel. Atunci când văd la ce prețuri vinde competiția, consideră – în mod eronat – că ar trebui să taxeze similar. Măsură care ar fi total indicată dacă nu s-ar compara mere cu plăcinte. Iar pentru a nu face comparații defectuoase, e nevoie de date, de cifre exacte, accesibile în timp real. Și de instrumentele necesare pentru a le obține.

Este periculos să iei decizii privind prețurile bazându-te pe un context șubred. În prețul unei camere, intră o serie de variabile. Orice manager trebuie să facă următorul exercițiu de imaginație: să se pună în locul unui oaspete. Să vadă căutarea și alegerea unei camere prin ochii acestuia.

Iată câteva dintre variabilele care stabilesc prețul

  • Tipul prețului: trebuie să știi atunci când compari dacă e prețul maxim sau minim. Poate hotelul X vinde la prețul mai mare pentru că e o conferință și asta-i asigură grad de ocupare de 90 la sută în săptămâna Y.
  • Durata șederii: prețurile scad pentru șederile lungi. Iar strategiile diferă de la hotel la hotel.
  • Tipul camerei: standard, premium, apartament etc.
  • Mediul în care se vând. Prețurile diferă de la OTA la propriul site de exemplu sau de la client simplu la membru, seniori etc.

Din moment ce toate acestea influențează prețul unei camere, vei vrea să ai acces la cât mai multe dintre ele pentru a face o analiză comparativă. Diferența de preț între cel mai bun preț disponibil și cel mai bun preț variabil este un indicator important. Maparea completă a tipurilor de camere este fundația unui management al veniturilor eficient.

 

Criteriile de mai sus pot fi completate pentru un tablou și mai grăitor cu altele:

  • Cel mai mic preț comparat cu cel mai bun preț variabil. De pildă, prețul cel mai mic ar putea fi cu 10% mai mic decât cel mai bun preț variabil.
  • Prețurile pentru membri comparate cu cei pentru non-membri (așa cum sunt afișate pe site)
  • Comparații între prețurile de ieri, cele de acum trei zile, de acum șapte zile și aceleași zile din aceeași perioadă a anului trecut.
     

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult