Sedus și abandonat. Așa ne-am referi la vizitatorii de pe site-ul hotelului tău, care ajung să vadă ce ai de oferit, dau un click colo, unul, dincolo, pentru ca, din diverse motive, să ajungă să nu meargă totuși până la capăt: butonul ”rezervă acum” rămâne neatins. În 2018, studiile arată că rata de abandon pentru site-urile din industria travel este de 81 la sută. Un număr cu 10 la sută mai mare decât cel de pe magazinele online, de pildă. Există câțiva factori care explică de ce așa de mulți vizitatori nu sunt convertiți în clienți. Pe unii nu ai cum să-i combați, dar pentru alții există soluții.

 

De ce oamenii abandonează o rezervare

  • Procesul de rezervare e prea complex, prea minuțios
  • Documentarea durează foarte mult. Unii turiști caută cazare uneori pe parcursul a câtorva luni înainte de vacanță
  • Oamenii se plictisesc sau devin iritați de multitudinea de formulare care trebuie completate
  • Renunță pentru că au găsit modalități de a compara prețuri și tariful hotelului tău a pierdut cursa
  • Unii decid de la bun început că prețul e prea mare
  • Probleme tehnice care țin de funcționarea site-ului
  • Probleme tehnice cu plata
  • Clientul trebuie să ceară părerea altor parteneri de călătorie

 

Există așadar câțiva factori logici, naturali, care nu depind de hotelier. Dar și alții asupra cărora poți interveni. Iată ce poți face.

 

    1. Simplifică procesul de rezervare cât de mult poți

Cu cât are mai multe ”hopuri” de trecut până la rezervare, cu atât cresc șansele ca turistul să renunțe sau să se răzgândească. Site-ul tău trebuie să aibă un buton de ”rezervă acum”, vizibil pe orice pagină, iar vizitatorul nu trebuie să dea n clickuri până când are confirmarea rezervării. La fel, și pe pagina de facebook a hotelului. Ai nevoie de un booking engine integrat cu site-ul. Întreabă un consultant aici despre cum funcționează booking engine-ul PYNBOOKING.

    2. Site-ul trebuie să fie mobile-friendly

Oamenii folosesc din ce în ce mai des telefonul mobil pentru a face rezervări. Dacă site-ul tău nu se vede bine, nu se încarcă rapid, nu e funcțional, scrisul e prea mic, butoanele invizibile pe mobil, vizitatorii părăsesc pagina rapid. La PYN, îți oferim diverse template-uri, personalizabile, pentru un site modern, funcțional pe mobil.

 

    3. Activează diverse metode de plată

Dacă un client nu poate plăti așa cum își dorește, e foarte posibil să caute un alt hotel, unul care-i oferă această posibilitate. Cu softul PYN, se poate plăti online, prin platforma euplatesc. Sigur, comod, cu invitație la plată trimisă automat. Nu ar fi rău nici un serviciu ca PayPal, din ce în ce mai folosit.

 

   4. Conținut care să te scoată din anonimat

Am spus-o și în alte ocazii: site-ul tău este magazinul și showroom-ul hotelului tău. Este locul în care trebuie să expui tot ce e mai frumos, tot ce te diferențiază de concurență. Fotografii care să facă vizitatorii să suspină și să spună ”Ah, ce-aș vrea să stau aici”. Ca ei să se îndrăgostească de hotelul tău, tu însuți trebuie să fii îndrăgostit de el și să-l arăți lumii cu tot ce are remarcabil. Prima impresie contează, nu uita.

 

   5. Confirmarea rezervării trebuie să vină instantaneu

Există încă hoteluri care trimit manual, via telefon sau email, confirmarea unei rezervări. Cine mai așteaptă ore bune sau, uneori, chiar zile pentru ceva ce-n altă parte vine instantaneu? Ați făcut vreodată o rezervare pe booking? Cât de rapid a venit? Cu PYN, confirmarea se trimite automat, prin email. Asta pentru că channel managerul PYN actualizează în mod automat și în timp real disponibilitatea pe toate canalele de vânzare online.

 

Dacă vă plac materialele noastre, nu uitați să dați like/follow paginii noastre de facebook