Să intri pe site-ul unui hotel sau pe pagina lui de facebook și să nu vezi încă de la ”intrare” butonul de ”rezervă acum” și doar pe cel de ”sună pentru rezervare” e ca și cum ai intra în magazinul de pantofi, dar n-ar avea pantofi. Desigur, ar avea poze cu pantofi, mostre de piele de pantofi, dar nu și pantofi. Eventual, vânzătoarea te-ar ruga să suni la depozit, să vezi dacă au pantofi. Sau să trimiți un email.

Nedumerit, ieși din magazin. Alături, e alt magazin de pantofi, unde, minune!, chiar poți cumpăra pantofi. Pleci cu ei acasă și ești liniștit că ai ce încălța. Totuși, ești confuz: nu înțelegi de ce și-ar face cineva un magazin de pantofi dacă n-ar avea de gând și să vândă pantofi. De ce te-ar trimite la depozite sau la un angro care vinde pantofi de la mai multe firme. Speri să nu pățești la fel și la brutărie, să fii îmbiat cu fotografii de pâine aburindă în timp ce rafturile sunt goale.

Există în România multe hoteluri în situația magazinului de pantofi din anecdotă. Unele dintre ele, deținute de oameni de afaceri de succes, cu angajați care se ocupă de vânzări și marketing. Auzi de hotelurile lor, uneori le sunt lăudate serviciile, te decizi să le vizitezi magazinul și dai de rafturi cu poze. Căci nu poți comanda, nu poți face o rezervare. E drept, uneori, pozele sunt tare frumoase, dar nu te poți caza în ele.

Ești invitat să suni. Când comanzi un laptop de pe emag, te roagă cineva să suni? Încerc să-mi imaginez dialogul și îmi pare ridicol în zilele noastre. Suni, soliciți informația, apoi, aștepți să vadă dacă au laptopul pe stoc, dacă-l pot livra miercuri sau joi etc.

Așa și cu hotelurile fără booking engine pe site. Suni ca să vezi dacă marfa există, dacă este disponibilă camera și la ce tarif.

Produsul tău este cazarea și e unul perisabil. Camera pe care n-o vinzi în noaptea asta n-o mai vinzi niciodată, căci noaptea asta, de 20 spre 21 septembrie, nu se va repeta. Așa-i timpul, are prostul obicei de a nu reveni. Scopul oricărui hotelier e să vândă cât mai mult, pe cât mai multe canale. Site-ul hotelului și pagina de facebook sunt singurele canale unde hotelierul este rege absolut. El face regulile, dar tot el e și cel responsabil de cum funcționează. Nu se supune unei platforme de rezervări online, unei agenții, unui terț. E doar el. Față în față cu clientul. Pe care-l poate face să rezerve sau să iasă, plin de nedumerire, din magazin.
Tu ai un booking engine?
Nu te-ntrebăm dacă îl ai pe cel de la PYN. Ci dacă ai unul, oricare.
Cu alte cuvinte, poți vinde sau lași clienții să caute prin vecini?
Întreabă un consultant PYN despre cum funcționează booking engine-ul nostru aici.

Dacă-ți plac materialele noastre, nu uita să dai like/follow paginii noastre de Facebook.

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult