Să intri pe site-ul unui hotel sau pe pagina lui de facebook și să nu vezi încă de la ”intrare” butonul de ”rezervă acum” și doar pe cel de ”sună pentru rezervare” e ca și cum ai intra în magazinul de pantofi, dar n-ar avea pantofi. Desigur, ar avea poze cu pantofi, mostre de piele de pantofi, dar nu și pantofi. Eventual, vânzătoarea te-ar ruga să suni la depozit, să vezi dacă au pantofi. Sau să trimiți un email.

Nedumerit, ieși din magazin. Alături, e alt magazin de pantofi, unde, minune!, chiar poți cumpăra pantofi. Pleci cu ei acasă și ești liniștit că ai ce încălța. Totuși, ești confuz: nu înțelegi de ce și-ar face cineva un magazin de pantofi dacă n-ar avea de gând și să vândă pantofi. De ce te-ar trimite la depozite sau la un angro care vinde pantofi de la mai multe firme. Speri să nu pățești la fel și la brutărie, să fii îmbiat cu fotografii de pâine aburindă în timp ce rafturile sunt goale.

Există în România multe hoteluri în situația magazinului de pantofi din anecdotă. Unele dintre ele, deținute de oameni de afaceri de succes, cu angajați care se ocupă de vânzări și marketing. Auzi de hotelurile lor, uneori le sunt lăudate serviciile, te decizi să le vizitezi magazinul și dai de rafturi cu poze. Căci nu poți comanda, nu poți face o rezervare. E drept, uneori, pozele sunt tare frumoase, dar nu te poți caza în ele.

Ești invitat să suni. Când comanzi un laptop de pe emag, te roagă cineva să suni? Încerc să-mi imaginez dialogul și îmi pare ridicol în zilele noastre. Suni, soliciți informația, apoi, aștepți să vadă dacă au laptopul pe stoc, dacă-l pot livra miercuri sau joi etc.

Așa și cu hotelurile fără booking engine pe site. Suni ca să vezi dacă marfa există, dacă este disponibilă camera și la ce tarif.

Produsul tău este cazarea și e unul perisabil. Camera pe care n-o vinzi în noaptea asta n-o mai vinzi niciodată, căci noaptea asta, de 20 spre 21 septembrie, nu se va repeta. Așa-i timpul, are prostul obicei de a nu reveni. Scopul oricărui hotelier e să vândă cât mai mult, pe cât mai multe canale. Site-ul hotelului și pagina de facebook sunt singurele canale unde hotelierul este rege absolut. El face regulile, dar tot el e și cel responsabil de cum funcționează. Nu se supune unei platforme de rezervări online, unei agenții, unui terț. E doar el. Față în față cu clientul. Pe care-l poate face să rezerve sau să iasă, plin de nedumerire, din magazin.
Tu ai un booking engine?
Nu te-ntrebăm dacă îl ai pe cel de la PYN. Ci dacă ai unul, oricare.
Cu alte cuvinte, poți vinde sau lași clienții să caute prin vecini?
Întreabă un consultant PYN despre cum funcționează booking engine-ul nostru aici.

Dacă-ți plac materialele noastre, nu uita să dai like/follow paginii noastre de Facebook.