Cum interacționezi digital cu potențialii tăi clienți

Crezi în avantajele aduse de interacțiunea digitală? Atunci învață mai multe despre comunicarea cu oaspeții tăi, mai ales prin mijloace digitale. Mediul online e 100% sigur și îți oferă șansa supraviețuirii în pandemie.

Anul 2020 a adus o schimbare majoră în relaționarea cu ceilalți. Mediul online era demult la putere, dar acum, influența comunicării digitale e mai vizibilă ca oricând. Starea oaspeților din unitatea ta de cazare nu mai poate fi „monitorizată” de aproape, prin ochii angajaților tăi.

Din fericire, digitalizarea e alternativa de care ai nevoie. Te ajută să comunici eficient și prietenos cu oaspeții, indiferent de distanță. Acum distanța înseamnă siguranță. De aceea, e unul dintre criteriile importante pe care oaspeții îl iau în calcul în alegerea cazării perfecte.

Știm că orice schimbare, cât de mică, aduce și un efort pe măsură. Devino familiar cu online-ul și vezi cum interacționezi digital cu potențialii tăi clienți. Iată cele mai importante reguli de urmat!

#1 Când spun social media, tu să fii acolo

Ai deja un hotel sau un restaurant? Acum construiește o comunitate. E ca în sport. Un suporter adevărat nu va spune niciodată „Echipa B a câștigat.”, ci „Noi am câștigat!”. O comunitate înseamnă interacțiune constantă între membri, sentimentul apartenenței și entuziasm pentru reușite mari și mici.

Ai nevoie de timp, răbdare și multă implicare pentru a construi o comunitate, însă investești pe termen lung. După cum te aștepți, social media e locul perfect unde trebuie să fii. Fie că e vorba de Facebook, Instagram sau un website pe care să publici articole de blog relevante pentru educarea clienților tăi. Cel mai bine e să le ai pe toate.

Fii prezent pe cât mai multe canale de comunicare și postează regulat. Arată-le potențialilor clienți empatie și grijă pentru siguranța lor. Răspunde prietenos la comentarii și acceptă feedback.
În plus, Instagramul e spațiul virtual potrivit unde îți poți spune poveștile. Vorbește despre tine, despre greutățile pe care le-a întâmpinat afacerea ta în pandemie, despre cum ai ieșit din criză și nu uita să le dai oaspeților tăi o mostră video cu unitatea ta de cazare. După atâta stat în casă, reconectarea la un mediu diferit, care îi așteaptă cu brațele deschise, le redă încrederea și optimismul.

Ține-i la curent cu noutățile și oferă-le regulat informații despre măsurile de protecție pe care le-ai adoptat pentru unitatea ta de cazare.

#2 Fii interactiv și organizează concursuri în online

Setează ținte și sărbătorește. Oamenilor le place asta, mai ales dacă se simt incluși. Cum procedezi? Când atingi un număr de 5000 de urmăritori (sau orice alt număr îți face cu ochiul) organizează un live pe Facebook în care să-i inviți la discuție și prin care să oferi ceva gratuit clienților tăi. Mergi pe ideea de concurs și răsplătește-l pe cel mai dedicat urmăritor.

Lasă-ți imaginația să găsească soluții. Poți oferi orice, de la vouchere de cazare sau de masa până la un abonament la piscina unității tale. Exemplul e general, dar tu poți fii mult mai creativ, folosindu-te de propriile resurse sau de un element care te diferențiază pe piață.

E foarte important să îți faci oaspeții părtași la succesul tău. Amintește-ți mereu un citat celebru al scriitoarei Maya Angelou: „Oamenii vor uita ce ai spus, vor uita ce ai făcut, dar nu vor uita niciodată cum i-ai făcut să se simtă”. Creează emoție!

#3 Servicii accesibile direct la domiciliul clienților

Interacțiunea digitală e un cameleon. Capătă o mulțime de nuanțe. Prezența puternică în social media nu e totul. După cum am spus în articolul nostru, tactici de marketing pentru HoReCa în 2021, livrarea la domiciliul clienților este tot o formă de a construi legături puternice. Pur și simplu, serviciile și produsele tale ajung în casele lor, cu risc minim pe timp de pandemie.

Modulul Delivery e o opțiune inteligentă pentru toate unitățile de cazare dotate cu restaurante, cât și pentru baruri, pizzerii, cafenele, ceainării sau cofetării. Această alegere îți aduce un meniu digital, personalizat, ușor de accesat de pe laptop sau telefon.

Angajații care se ocupă de pregătirea comenzilor primesc simultan toate comenzile, iar apelurile telefonice sunt total eliminate din schemă. Mai mult timp economisit, mai multe comenzi înregistrate și onorate, mai mult profit.

Fii prezent în online, dar și în casele oamenilor prin modulul Delivery. Adaugă o mică atenție din partea casei la comenzile înregistrate și vezi cum îți crește popularitatea. Un client mulțumit te recomandă întotdeauna mai departe în rețeaua lui de cunoștințe. Și uite așa îți extinzi comunitatea. Încă un detaliu! Nu dărâma tot ce ai construit prin prețuri exagerate. Creșterile trebuie să fie maxim de până la 15%.

#4 Plată online, rapidă și sigură

De când cu pandemia, plata online câștigă tot mai mult teren. Primul avantaj este siguranța. De acum, oaspeții vor acorda o mai mare atenție măsurilor de protecție și de aceea e bine să te adaptezi.

Sistemul de plăți online de la Pynbooking e soluția în acest caz. Nici măcar nu ai nevoie de POS. Urmând câteva etape simple, oaspeții tăi achită online rezervările sau orice alt serviciu pe care îl pui la dispoziție.

Totul se face printr-un banal card de debit sau credit, iar sistemul nostru protejează datele clienților. După cum vezi, cu sistemul de plată potrivit, siguranța e de ambele părți.

Adaptează-te la situație și creează legături puternice cu potențialii tăi clienți. Pentru mai multe ponturi prețioase pentru industria HoReCa, abonează-te la newsletter-ul nostru.
 

Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Știm cât de important este pentru hotelul tău să ofere clienților cea mai bună experiență la rezervare. Soluțiile integrate sunt cele mai eficiente și prietenoase, atât cu managementul hotelului, cât și cu oaspeții. Nu-i așa că sună bine? Uite cum te putem ajuta să .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Știm cât de important este pentru tine să ai totul bine pus la punct, așa că ne-am gândit că ți-ar prinde bine un property management system (sau simplu, spus PMS) modern.  Iată cum trebuie să fie PMS-ul perfect. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Iată o perspectivă absolut promițătoare, sintetizată într-o serie de facilități care pot mulțumi orice oaspete: motoare de rezervări optimizate, check-in online, recepție fără recepționer, acces în cameră prin intermediul telefonului, aplicație self service pentru oaspeți .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

În sistemul de management al proprietății hotelurilor, intuitiv, securizat și ușor de folosit, toate rezervările din mediul online se încarcă automat, fără erori. Imaginează-ți cum ar fi să ai acces la profilul complet al unui client doar din câteva clickuri. Să lași .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem că ar .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Acum e momentul. Trebuie să avem un glas puternic. Industria noastră, deși e cea mai afectată de pandemie, are încă o problemă care ne costă enorm: e muribundă din punct de vedere tehnologic. E cu mult în urma timpurilor, așa că nu are decât o șansă: readaptare .. citește mai mult