Poate ați remarcat ascensiunea Uber și cea a AirBnb. Și poate ați intuit deja ceea ce vă voi spune. Sharing-economy (economia care are la bază împărțirea de servicii) este pe val și va continua să influențeze sectoarele mai tradiționale. Creșterea acestor platforme de sharing înseamnă un singur lucru: consumatorii sunt conștienți de aceste branduri și de oportunitățile pe care le oferă.

Arbnb a ajuns popular în momentul în care fondatorii acestui serviciu au realizat că turismul are nevoie de o alternativă la posibilitățile de cazare tradiționale. Călătorii de azi vor mai mult decât cazare. Vor experiențe autentice, culturale, cu parfum local. Vor interacțiune cu oameni reali, nu cu angajați în uniforme și fug de standardizare. Vor ca, pe parcursul unei perioade, să fie parte a comunității, să cunoască lucrurile care contează. La asta au dus globalizarea și tehnologia, la călători moderni care vor să se simtă ”conectați”.

Hotelurile trebuie să profite de pe urma acestui trend și să se adapteze pentru a face față concurenței. Un studiu realizat acum câțiva ani demonstra fără urmă de tăgadă că 19 la sută dintre călătorii americani au folosit servicii de cazare „shared” în 2014, 44 la sută dintre ei o făceau în viitorul apropiat, iar 66 la sută dintre mileniali apelaseră deja la forme nehoteliere de cazare.

Cum au răspuns lanțurile hoteliere care nu neglijează trendurile consumatorilor? Au încercat să dea un aspect mai tineresc, mai entuziast, mai puțin formal ospitalității. Atmosfera din hotel a început să aibă ”arome” mai locale, specifice, nu uniformizate. Chiar dacă e vorba de hoteluri-boutique, de hoteluri independente sau de branduri faimoase, au un comun câteva trăsături:

- Check-in online și wi-fi gratuit (cel din urmă nici n-ar mai trebui menționat, e ca și cum am preciza faptul că baia e dotată cu hârtie igienică)

- Lobby-uri care funcționează atât ca spații office personale, cât și ca zone de relaxare

- Spații pentru masă cu dotări care să amintească de bucătăriile de acasă

- Obiecte decorative cu parfum local

- Alimente din tradiția culinară locală

Tehnologiile noi de software de management hotelier nu reduc contactul uman, ci îi dau o altă dimensiune. Implicând oaspetele cât mai mult, accentuând partea de self-service, hotelierii nu doar că-și îmbunătățesc serviciile, ci-și cresc și veniturile.

Sharing-economy a schimbat modul în care oamenii se raportează la călătorii. Uniformizarea nu mai e pe placul consumatorilor. Iar cei care se adaptează sunt cei care văd un număr de rezervări mai mare și șederi mai îndelungate. Adică, cei care câștigă lupta cu fidelizarea clienților.



Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult