Hotelul World Trade Center Bucharest a fost amendat cu 15 000 de euro pentru încălcarea prevederilor privind Protecția Datelor.

Ce s-a întâmplat?

O listă printată, utilizată pentru verificarea oaspeților care luau micul dejun, conținând date cu caracter personal ale 46 de clienți, cazați în hotel, a fost fotografiată de persoane neautorizate și postată în mediul online. Operatorul a fost sancționat pentru că nu s-a asigurat că angajații care au acces la datele cu caracter personal nu le prelucrează decât la cererea sa. De asemenea, nu a implementat măsuri tehnice și organizatorice care să asigure un nivel corespunzător de securitate, iar asta a dus la divulgarea datelor și, implicit, la afectarea dreptului la viață privată a persoanelor în cauză.


Știm foarte bine că în țară, sunt nenumărate hoteluri care lucrează cu liste printate pe hârtie. Care circulă în sus și în jos, care trec prin diferite mâini fără ca toți cei care au acces la ele să știe și cum să protejeze datele pe care le conțin.

Întreabă-ne despre datele tale. Întreabă-ne ce trebuie făcut ca să nu ajungi în astfel de situații. Solicită un consultant aici. 

Hârtia complică viața hotelierilor și nu este prima situație de acest gen pe care o remarcăm. De aceea, este nevoie de tehnologie, pentru ca riscurile să fie diminuate. Cu PYN, ”lista” se transformă în aplicație. Datale sunt ascunse și, în plus, este una activă. Pe măsură ce oaspeții vin la masă, angajatul îi bifează și îi ”elimină” pe rând. Tabelul afișat nu poate fi printat, practic eroarea umană este eliminată. Datele sunt în siguranță, hotelul este-n siguranță și nu riscă amenzi pentru încălcarea prevederilor GDPR, iar hotelierii au mai puțin de muncă. Dacă până acum, să ai un soft sigur, performant îți ușura și-ți făcea munca mai profitabilă, acum e și o chestiune care te păzește de necazuri cu legea care, iată, nu-s deloc ieftine. 

Cu PYN nu mai ai nevoie de liste printate care sfârșesc aiurea prin hotel și pe care, după cum se vede, le poate fotografia oricine, aducând, astfel, prejudicii de imagine și prejudicii financiare hotelului. Cu datele clienților tăi operează doar angajații cărora tu le dai acces. Nivelul de acces poate fi diferențiat în funcție de poziția ocupată în hotel. Angajatul din sala unde se servește micul dejun nu va mai sta cu o foaie în mână pentru verificarea celor care au achiziționat cazare cu mic-dejun, ci va avea o tabletă sau un telefon, de pe care se loghează la soft, cu username și parolă. O soluție elegantă și sigură. Așa cum, dacă achiziționați modulul POS, pentru restaurant, nu mai e nevoie de imprimante de secție, iar comenzile ajung de pe dispozitivul ospătarului direct pe tableta bucătarului.

Datele sunt protejate, iar transmiterea la servere este criptată. Informațiile sunt stocate pe servere găzduite pe teritoriul UE de către Amazon Web Service pe toată durata abonamentului și, ulterior încetării lui, încă 6 luni. După acest termen, PYN își rezervă dreptul de a șterge aceste date.


 

Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult