Hotelul World Trade Center Bucharest a fost amendat cu 15 000 de euro pentru încălcarea prevederilor privind Protecția Datelor.

Ce s-a întâmplat?

O listă printată, utilizată pentru verificarea oaspeților care luau micul dejun, conținând date cu caracter personal ale 46 de clienți, cazați în hotel, a fost fotografiată de persoane neautorizate și postată în mediul online. Operatorul a fost sancționat pentru că nu s-a asigurat că angajații care au acces la datele cu caracter personal nu le prelucrează decât la cererea sa. De asemenea, nu a implementat măsuri tehnice și organizatorice care să asigure un nivel corespunzător de securitate, iar asta a dus la divulgarea datelor și, implicit, la afectarea dreptului la viață privată a persoanelor în cauză.


Știm foarte bine că în țară, sunt nenumărate hoteluri care lucrează cu liste printate pe hârtie. Care circulă în sus și în jos, care trec prin diferite mâini fără ca toți cei care au acces la ele să știe și cum să protejeze datele pe care le conțin.

Întreabă-ne despre datele tale. Întreabă-ne ce trebuie făcut ca să nu ajungi în astfel de situații. Solicită un consultant aici. 

Hârtia complică viața hotelierilor și nu este prima situație de acest gen pe care o remarcăm. De aceea, este nevoie de tehnologie, pentru ca riscurile să fie diminuate. Cu PYN, ”lista” se transformă în aplicație. Datale sunt ascunse și, în plus, este una activă. Pe măsură ce oaspeții vin la masă, angajatul îi bifează și îi ”elimină” pe rând. Tabelul afișat nu poate fi printat, practic eroarea umană este eliminată. Datele sunt în siguranță, hotelul este-n siguranță și nu riscă amenzi pentru încălcarea prevederilor GDPR, iar hotelierii au mai puțin de muncă. Dacă până acum, să ai un soft sigur, performant îți ușura și-ți făcea munca mai profitabilă, acum e și o chestiune care te păzește de necazuri cu legea care, iată, nu-s deloc ieftine. 

Cu PYN nu mai ai nevoie de liste printate care sfârșesc aiurea prin hotel și pe care, după cum se vede, le poate fotografia oricine, aducând, astfel, prejudicii de imagine și prejudicii financiare hotelului. Cu datele clienților tăi operează doar angajații cărora tu le dai acces. Nivelul de acces poate fi diferențiat în funcție de poziția ocupată în hotel. Angajatul din sala unde se servește micul dejun nu va mai sta cu o foaie în mână pentru verificarea celor care au achiziționat cazare cu mic-dejun, ci va avea o tabletă sau un telefon, de pe care se loghează la soft, cu username și parolă. O soluție elegantă și sigură. Așa cum, dacă achiziționați modulul POS, pentru restaurant, nu mai e nevoie de imprimante de secție, iar comenzile ajung de pe dispozitivul ospătarului direct pe tableta bucătarului.

Datele sunt protejate, iar transmiterea la servere este criptată. Informațiile sunt stocate pe servere găzduite pe teritoriul UE de către Amazon Web Service pe toată durata abonamentului și, ulterior încetării lui, încă 6 luni. După acest termen, PYN își rezervă dreptul de a șterge aceste date.