Mulţi dintre turiştii care fac rezervări prin agenţii sau prin portalurile mari, precum Booking.com, ar face bucuroşi aceeași rezervare şi direct pe site-ul hotelului vizat. Cel mai adesea, îi  împiedică însă lipsa unui sistem de verificare a disponibilităţii în timp real şi imposibilitatea plăţilor online securizate.  Din aceste motive, cota turiştilor care apelează la intermediari este în creştere, ca din păcate şi comisioanele pe care hotelierii le plătesc către terţi.
 

Cum poţi reduce aceste comisioane, care ajung şi până la 30%? Simplu, convingând un număr mai mare de clienţi să facă rezervarea şi plata direct pe site-ul tău. Pentru aceasta ai nevoie de două componente: una de tehnologia şi una de promovare. Pentru tehnologie apelezi la Pynbooking, un PMS integrat care îţi oferă inclusiv un modul de rezervări pentru website, iar promovarea o faci uşor cu ajutorul platformelor Google sau Facebook.

Tehnologia simplifică rezervarea directă

Apărute la finalul anilor 90, platformele mari de rezervări online s-au dezvoltat rapid, pentru că hotelurile nu aveau tehnologia necesară interacțiunii directe cu clienții prin website. Doar lanţurile hoteliere mari îşi permitea un sistem integrat, care să arate disponibilitatea în timp real, să permită rezervarea şi eventual plata. Pentru restul pieţei (hoteluri individuale, pensiuni etc) aceste sisteme erau intangibile din punct de vedere financiar, iar rezervările se făceau telefonic sau pe email. Spre exemplu, atunci când Booking.com a dorit să publice prima reclamă într-o revistă importantă, i-a fost refuzată deoarece nu conţinea un număr de telefon. Prin urmare, dincolo de avantajul  centralizării unui număr mare de oferte, succesul Booking, Expedia etc, a stat în capacitatea de a permite clienților să facă rezervări şi plăţi online, fără asistenţă umană şi să aibă confirmarea în timp real.
 

Situația este complet diferită astăzi, deoarece tehnologiile care permit rezervarea şi plata online au devenit accesibile oricărei companii din industria hotelieră. Astăzi un PMS în cloud, disponibil printr-un abonament lunar, costă cât o masă la restaurant. Ar trebui să facă deja parte din dotările esenţiale ale unei facilităţi de cazare, alături de electricitate, gaze, apă şi internet.
 

Cel mai probabil ai deja un website, pe care clienţii îl accesează însă doar în scop de informare. De ce să nu ai şi propriul tău "booking engine" prin care vizitatorii să finalizeze operaţiunilor de rezervare şi plată? De ce să nu ofertezi şi alte servicii conexe prin aceasta pagina, iar clienţii să le rezerve şi platească, la fel de usor. Nu te gândi că e complicat, că necesită contractarea unei echipe de dezvoltare web, achiziţii de licenţe etc.  Cu Pynboooking ai propriul sistem de rezervări online cu o interfaţă prietenoasă, modernă și optimizată pentru PC, tabletă sau telefon mobil.  Nu îţi baţi capul cu dezvoltarea şi integrarea cu procesatorii de plăţi şi nici nu ai alte costuri, în afara abonamentului lunar pentru PMS. Tu lucrezi în PMS, iar datele vor fi actualizate automat pe site. Această pagina va reflecta designul website-ului tău şi prin integrare cu PMS-ul va permite clienţilor să verifice disponibilitatea spaţiilor de cazare, să rezerve şi să plătească online, la fel de simplu ca pe Booking sau Expedia. Mai mult, poţi integra Booking Engine şi în pagina ta Facebook.

Funcţionalităţi cheie în Booking Engine

Câştigul tău stă în integrarea sistemului de gestiune (PMS) cu website-ul şi pagina de Facebook, pentru că doar astfel clienţii vor avea acces la informaţii actualizate în timp real despre disponibilitate şi preţuri. Datele se sincronizează automat, deci pe site nu trebuie să operezi nicio modificare. Deoarece, faci toate înregistrările direct în PMS, nu trebuie să ştii html şi nici nu ai nevoie de un om care să se ocupe de site. Laşi totul în grija Pynbooking. Ai la dispoziţie mai multe opţiuni de realizare a site-ului (în funcţie de complexitate afacerii) însă toate vor oferi funcționalități similare:
 

- Prezentarea ofertei de cazare (multiple tipuri de camere, tarife, servicii etc)
- Disponibilitatea spaţiilor actualizata în timp real prin integrare cu PMS-ul
- Preţuri la nivel de camere, campanii, perioada de timp
- Calendar şi facilități de verificare/rezervare
- Plăţi online securizate cu card de debit sau credit prin integrare cu diverşi procesatori de plăţi
- Facilități automate de informare şi notificare a clienţilor 
- Actualizarea automată a datelor
- Opţiuni complexe de căutare, preţuri afişate în multiple valute
- Buton "Rezervă acum" pe site şi pagina de Facebook

 

Practic, clienţii vor avea pe site-ul tău o experiență similară celei de pe platformele online globale. Rezervarea şi plată vor putea fi făcute în mod Înregistrat sau Vizitator, cu un card de credit sau debit sau chiar cu bonuri de vacanţă. Toate informaţiile sunt prezentate clar şi intuitiv, iar vizitatorii nu vor fi agresaţi de mesaje înşelătoare (vezi aici motivele pentru care Booking a primit amendă în Ungaria ) şi nici nu se vor pierde în multitudinea de oferte şi sugestii.
 

Complementar, prin acest website poţi vinde şi alte servicii: închiriere de biciclete, acces la terenuri de sport şi SPA, plimbări cu trăsura, diverse excursii, transfer de la aeroport etc, la tarife standard sau în diverse pachete promoţionale (Crăciun, spre exemplu). Modalitatea de rezervare şi plată va fi la fel de facilă şi apreciată de clienţi. Practic, nici nu vei mai avea nevoie de o persoană dedicată care să încaseze banii şi să emită bonurile fiscale pentru aceste servicii, clienţii având posibilitatea să facă plata online, în orice locaţie. 

Cu modulul Website de la Pynbooking vei putea exploata mult mai uşor paginile de social media, căutările pe google, recomandările pe forumuri de profil şi blog-uri de turism etc. Iţi recomand să citeşti şi articolul “Cum te ajută social media să obții mai multe rezervări” pentru a înţelege mai bine acest proces. Ai în vedere că sunt 15.4 milioane de utilizatori de internet în România, dintre care 12 milioane sunt activi pe social media (conform raportului România Digital 2021 realizat de Hootsuite). Turistul digital ştie ce vrea, se informează din timp şi merge direct la ţintă. Important este ca acolo să găsească tot cea are nevoie ca să finalizeze rezervarea şi plată.

Concluzii

Specialiştii spun că ponderea oaspeților care vin prin intermediul marilor agenţii online nu ar trebui să depăşească 30%, pentru ca profitabilitatea unui hotel sau pensiune să nu fie afectată. Pentru a îmbunătăţi acest indicator este  necesar să creşti rezervărilor directe, însă o poţi face doar cu ajutorul unei tehnologii moderne. Aici, Booking Engine de la Pynbooking este cea mai bună şi avantajoasă soluţie.


Evident că nu renunţi a marile platforme online, sunt o sursă constantă de venit, însă creşti procentul rezervărilor directe şi reduci comisioanele. Poţi face următorul calcul: care este ponderea clienţilor care vin prin intermediul agenţiilor online şi ce comisioane plăteşti. Cum ar fi să transferi 10-20-30% dintre aceştia către propriul site? Ai disponibiliza procente similare din comisionatele plătite către terţi, iar acest pas poate fi făcut simplu mulţumit serviciilor cloud, fără investiţii în avans.


Fă primul pas către rezervări directe, verifică oferta Pynbooking sau cere sfatul unui consultant. Treci la o tehnologie modernă, promovează-te mai intens în mediul online şi cu siguranţă vei avea satisfacţia transformării unui număr tot mai mare de vizitatori în clienţi şi chiar clienţi fideli.


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Știm cât de important este pentru hotelul tău să ofere clienților cea mai bună experiență la rezervare. Soluțiile integrate sunt cele mai eficiente și prietenoase, atât cu managementul hotelului, cât și cu oaspeții. Nu-i așa că sună bine? Uite cum te putem ajuta să .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Știm cât de important este pentru tine să ai totul bine pus la punct, așa că ne-am gândit că ți-ar prinde bine un property management system (sau simplu, spus PMS) modern.  Iată cum trebuie să fie PMS-ul perfect. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Iată o perspectivă absolut promițătoare, sintetizată într-o serie de facilități care pot mulțumi orice oaspete: motoare de rezervări optimizate, check-in online, recepție fără recepționer, acces în cameră prin intermediul telefonului, aplicație self service pentru oaspeți .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

În sistemul de management al proprietății hotelurilor, intuitiv, securizat și ușor de folosit, toate rezervările din mediul online se încarcă automat, fără erori. Imaginează-ți cum ar fi să ai acces la profilul complet al unui client doar din câteva clickuri. Să lași .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem că ar .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Acum e momentul. Trebuie să avem un glas puternic. Industria noastră, deși e cea mai afectată de pandemie, are încă o problemă care ne costă enorm: e muribundă din punct de vedere tehnologic. E cu mult în urma timpurilor, așa că nu are decât o șansă: readaptare .. citește mai mult