Până când turistul ajunge să facă o rezervare și să pășească fizic în hotelul tău, trebuie să existe dorința de a călători. Apoi, călătoria lui începe în online, înainte să se concretizeze fizic. Tu, ca hotelier, asigură-te că ești prezent în demersul lui încă de la început. Și noi îți arătăm cum să faci asta.

1. Search Engine Optimization

Folosește tactici SEO pentru ca site-ul tău să se regăsească în primele rezultate returnate de motoarele de căutare. Utilizatorii deschid primele rezultate, nu vor ajunge la pagina 20 pe care te găsești în prezent. Asigură-te că ești printre primii.

Asigură-te că cei care caută pachete de nișă te vor găsi. De pildă, ”peisaj romantic” sau ”panorama spectaculoasă” să fie sintagme prezente în descrierea hotelului tău. 
Cuvintele-cheie trebuie să-ți ajute clienții să te localizeze. De pildă, dacă ai un B&B din Constanța, asigură-te că ai cuvintele ”Constanța bed and breakfast” în titlurile paginilor și în descrieri.

2. Linkuri și social media
Linkurile altor pagini către site-ul tău (un site foto, unul de resurse locale, unul de contacte etc) ajută. Poți cere site-urilor restaurantelor, site-urilor cu atracții turistice și altor afaceri din zonă să afișeze un link către site-ul tău. 
Social media te ajută și ea. Fii activ pe paginile de acolo. Listează-te în Google, TripAdvisor și altele de profil. Cere feedback, provoacă-ți clienții să își facă review-uri. Te vor ajuta.

3. Fotografii de calitate și conținut relevant

Încarcă fotografii și clipuri de calitate pe site-ul tău. Asigură-te că-s optimizate pentru web. Fă update-uri regulate și vino mereu cu conținut nou și relevant. Ține un blog. Răspunde întrebărilor și nelămuririlor pe care le au clienții online.

4. Site responsiv

Asigură-te că ai un site „responsiv” care se adapteaza la device-ul folosit, indiferent de mărimea ecranului. Tabletă, mobil, laptop, desktop. Dacă site-ul nu este responsiv, navigatorul va abandona căutarea, deci, sunt șanse mari să pierzi rezervarea. Optimizarea pentru mobil este esențială, mai ales că din ce în ce mai mulți oameni folosesc mobilul pentru rezervări. Google răsplătește site-urile responsive cu un ranking superior și cu o casetă în culori evidențiate la fiecare rezultat ”mobile friendly”. Dacă site-ul tău nu e mobile-friendly, vei avea de pierdut.

5. Site rapid

Asigură-te că se încarcă rapid.  Verifică-I constant viteza. Google ține cont și de asta atunci când acordă rankingul. În plus, nimeni nu are răbdare să stea două minute ca să se încarce o pagină.

6. Rezervări directe

Dă-le vizitatorilor oportunitatea să rezerve direct, printr-un motor de rezervări. Asta trebuie să fie partea esențială a oricărui site hotelier. Orice link, orice click suplimentar pe care trebuie să-l facă turistul e un pas spre pierderea rezervării.


7. Review-uri

49 la sută dintre consumatori nu fac rezervări la hoteluri care nu au review-uri, 81% le consideră importante, 70% cred că sunt a doua cea mai de încredere formă de promovare, iar 93 la sută susțin că deciziile lor sunt influențate de review-uri, în timp ce 88% au aceeași încredere în ele ca-n recomandările de la personae cunoscute. TripAdvisor și Google local sunt un must. Adăugați-vă widgetul TripAdvisor pe homepage ca să vă păstrați vizitatorii pe site. Atâta timp cât vă tratați oaspeții cu professionalism și ei se simt bine la voi, feedbackul va fi pozitiv și veți vrea să fie văzut de cât mai mulți.

8. Implicarea prin social media

Să conduci un hotel înseamnă și ”marcă personală”. Ai contact direct cu oamenii, iar industria ospitalității este despre implicare în primul rând. Întreține contactul cu potențialii clienți mereu. Nu doar în timpul șederii. Comunică, spune-le ce mai faci, ce e nou, ce servicii ai îmbunătățit. Postează poze, implică-I în afacerea ta, cere-le opinia. Asigură-te că nu ești uitat și nu uita: rezervările se pot face și prin FB. Iar 70 la sută dintre intervievații unui sondaj au afirmat că și-au făcut rezervarea fiind influentați de postările online ale unui prieten.

Social media nu înseamnă doar un profil. Partea cea mai grea este să trezești reacții și să-i determini pe alții să îți împărtășească mai departe conținutul. Atunci când serviciile sunt de calitate, clienților trebuie să le reamintești să ”spună” și altora. Nu uita că 70 la sută dintre oaspeți își updatează constant statusurile când sunt în vacanță. Stimulează asta, servește-te de obiceiul acesta, pune în joc mici recompense. Astfel, influențezi indirect milioane de călători care fac research în social media.

Facebook este ideal atunci când e vorba de etapele luării de decizii privind organizarea unei vacanțe. Twitter este mai folosit pentru sugestii și sfaturi, în timp ce Instagram este preferat de cei care plănuiesc vacanțele sau își împărtășeșc experiențele.

Updatează-ți pagina regulat. Postează lucruri interesante, catchy, fotografii recente, povești locale care să-ți atragă audiența. Scopul sunt like-urile, dar și comentariile. Intrigă-i, începe conversații și vei vedea vizibilitatea crescând și, în consecință, afacerea ta. 
Pagina ta de Fb nu va înlocui website-ul, dar îi va fi un adjuvant important. Oaspeții te pot evalua și prin sistemul de rating FB și, printr-un buton de abonare la newsletter, obții adresele lor. Prin care te poți adresa direct și le poți prezenta promoții, oferte, servicii noi. De asemenea, poți spune lumii despre evenimentele pe care le organizezi prin pagina de evenimente. Cei care participă pot face check in, iar restul lumii vede, vorba se duce, curiozitatea crește.

Și nu în ultimul rând: nu uita de rezervările direct din pagina de FB. Un PMS inteligent va oferi și un Facebook engine. Vizitatorii nu mai e nevoie să părăsească pagina de FB pentru a face rezervarea.

Instagram este și el important. Un detaliu cu un mic-dejun într-o lumină vintage va stârni imaginația. Un apus de soare de pe balcon, la fel.

În ceea ce privește Twitter, creează un hashtag simplu, ușor de memorat și roagă-ți vizitatorii să-l folosească atunci când fac postări referitoare la călătoria lor.