Facebook a lansat City Guides, o funcție în aplicația de facebook care permite userilor să rezerve camere la hotel și mese la restaurant și să trimită mesaje sau să contacteze direct restaurante, hoteluri, organizatori de tururi și rezervări la diverse obiective. Și înainte, la unele hoteluri sau restaurante, apărea buton de ”book now”, prin care rezervarea era făcută direct la stabilimentul respectiv. Consumatorii puteau deja să rezerve un uber, de pildă, dar ultima mișcare Facebook este percepută drept o mare provocare adresată celor de la Google, care au lansat aplicația google trips în septembrie cu feature-ul ”Things to do” și abilitatea de a crea planuri zilnice într-o anumită zonă. Spre deosebire de FB, Google Trips nu oferea și posibilitatea rezervării.

În ultimele luni, apăruseră noi secțiuni precum ”găsește cel mai apropiat wifi”, ”întâlnește alți oameni”, ”verifică vremea”etc. Acum, FB a adăugat o altă funcție la meniul ”more”: City Guides. City Guides îți arată o listă de orașe pe care le-au vizitat prietenii tăi, împreună cu recomandări de locuri și activități. Datele sunt extrase din check-in-urile și postările prietenilor tăi. 

Update-ul a fost făcut pe 2 martie în Statele Unite și a adăugat City Guides la sfârșitul listei de features ale aplicației. În momentul de față îți arată mai multe orașe din jurul lumii, precum Melbourne, San Francisco, Chicago etc, poți tasta și vizualiza locuri din Melbourne, precum Australian Open Tennis sau o galerie de artă de pe Hosier Lane Street, dacă prietenii tăi au fost acolo. Australian Open are un rating de 4,5 stele și posibilitatea de a trimite mesaje sau de a suna la locul respectiv, de a-ti plănui un itinerariu cu hartă și indicații, de a vedea fotografii, citi review-uri și de a citi despre evenimentele care urmează.

Pentru cei care caută experiențe cotidiene, de zi cu zi, care vor să vadă cum trăiesc localnicii, într-o anumită destinație, există un feature numit Places the Locals Go.

Facebook City Guides nu doar ușurează rezervările, ci ajută utilizatorii să ia decizii, informându-i cu privire la calitatea serviciilor din reviewurile postate de-a lungul timpului chiar de prietenii lor.

Lansarea City Guides înseamnă că piața jucătorilor mari de travel planning și booking și-a mai adăugat un nume. Este mai orientat spre latura de social, de interacțiune decât Google Trips și similar în unele privințe cu modul în care TripAdvisor a integrat vizitele prietenilor noștri în destinațiile și paginile sale de hotel. 
Facebook se alătură jocului de trip-planning și rezervări. Înainte, utilizatorii aveau acces numai la căutări sau vedeau check-in-urile prietenilor sau foloseau motorul de căutări. Ca și FB, Google Trips dă utilizatorilor posibilitatea să acceseze indicații privind un obiectiv turistic, să sune la locul de cazare și să citească review-uri. Însă Google, spre deosebire de Facebook, dă dreptul utilizatorilor Gmail să acceseze rezervări trecute, curente și viitoare.

Următoarea mișcare aparține celor de la Google, dacă zvonurile sunt adevărate, se pare că vor adăuga și ei funcții de rezervare în Google Trips, iar asta înseamnă linkuri către booking engine-uri terțiare, concentrate mai ales pe tururi și obiective turistice.

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.