Hotelieri, doriţi să reduceţi numărul celor care anulează rezervările pe ultima sută de metru sau pur şi simplu nu se prezintă? Securizaţi  operaţiunile de rezervare şi cazare cu o platformă modernă care solicită turiştilor garantarea serviciilor contractate cu un card bancar.
 

Cu Booking Engine de la Pynbooking oferiţi potenţialilor oaspeţi aceleaşi condiţii de rezervare şi anulare, ca oricare dintre agenţiile on-line globale. Booking, Expedia etc. Construiţi o politică proprie de rezervare anulare, astfel încât să oferiţi turiştilor flexibilitate, dar totodată să reduceţi numărul anularilor şi neprezentărilor. Este cea mai bună soluţie, ca să aveţi un grad optim de ocupare şi să limitaţi pierderile, fără să afectaţi totuşi relaţiile cu clienţii.

 

30% dintre turişti anulează rezervările

 

Anulările şi neprezentările sunt o mare bătaie de cap, pentru orice operator din turism. Înainte de pandemie, rata de anulare pentru rezervările realizate prin marile platforme on-line era de  40% şi de cca 30% pentru cele făcute direct la unităţile de cazare (date din aprilie 2019 conform D-Edge Hospitality Solutions). Nu exista date din perioada pandemiei, însă cu siguranţă aceste procente au crescut.  
 

Majoritatea turiştilor căută cea mai bună opţiune de cazare la cel mai mic preţ şi încearcă să facă rezervări cât mai de timpuriu În mod evident, anulările nu pot fi eliminate complete, pentru că planurile turiştilor se schimbă în funcţie de elemente care nu sunt întotdeauna la alegerea lor. Pot fi însă diminuate, mai ales în cazul anulărilor din ultimul moment sau al neprezentările, care în esenţe sunt cele mai păguboase, pentru că nu mai oferă timpul necesar reofertarii camerelor cu pricina.
 

Dacă marile platforme au propria politica de anulare, ce este de făcut însă cu rezervările făcute prin email sau telefon? Pentru aceste rezervări turiştii nu oferă nicio garanţie şi de acea sunt cel mai uşor de anulat sau de ignorat. Clienţii care nu se prezintă sau anulează în ultimul moment sunt, în majoritatea cazurilor, cei care nu şi-au asumat nimic la efecturarea rezervării: nu platesc un avans sau nu garantează cu cardul. Atunci când sunt sunaţi din recepţie, aceştia nu răspund al telefon sau se scuze că au uitat să notifice proprietatea. Scuzele însă nu ajută, camerele rămân neocupate, iar paguba este deja generată.

Cum să reduci la ZERO neprezentările

Cea mai simplă abordare este utilizarea pe site-ul propriu a unui motor propriu de rezervări (Booking Engine) pentru toate solicitările directe: internet, email, telefon, social media). Practic Booking Engine de la Pynbooking oferă condiţii de rezervare similare platformelor online. Fiecărei solicitări i se ataşează condiţiile specifice de anulare (în funcţie de perioadă, sejur etc), iar clientul garantează rezervarea cu un card bancar.
 

Pynbooking permite o flexibilitate maximă a condiţiilor de rezervare şi plată. Spre exemplu, clienţii pot plăti complet serviciile la efectuarea rezervării, putând beneficia astfel de tarife preferenţiale sau pot avea zero taxe de anulare până în preziua rezervării. Stabilirea unui politici comerciale clare şi a unor rezervări „flexibile dar garantate” reprezintă cea mai bună abordare, utilizată de altfel şi de majoritatea unităţilor de cazare care utilizează Pynbooking.  Astfel, sunt atraşi atât turiştii care au planuri ferme, cât şi cei care nu sunt hotărâţi, dar totodată se elimină complet riscul de neprezentare. La termenul stabilit, cardul asociat rezervării va fi debitat cu valoarea agreată (o noapte de cazare, spre exemplu). Întreg procesul este transparent, iar turistul vede explicit, pe pagina de rezervare, condiţiile (sume, termen limită) şi le asumă în cunoştinţă de cauză.

 

Avem clienţi, care după integrarea pe site a motorului de rezervare Pynbooking au redus până la zero anulările din scurt şi neprezentările, cu efecte majore asupra profitabilităţii. Evident, scenariul diferă în funcţie de specificul fiecărei unităţi de cazare şi a politicii comerciale practicate.
 

„Un efect important al direcţionării rezervărilor directe de la telefon către website a fost şi eliminarea anularilor fără penalizare, deoarece rezervările făcute pe site sunt plătite în avans sau garantate cu un card bancar.” Studiu de caz Hotel Carpathia Sinaia 

Opţiuni suplimentare

După cum spuneam anterior, planurile de călătorie se schimbă, din cele mai diverse motive şi nimeni nu doreşte să "pedepsească"  turiştii într-o asemenea situaţie. Este importantă însă găsirea unei soluţii din care ambele părţi să aibă de câştigat sau să-şi limiteze pagubele. Există şi alte abordări care ajută în acest sens:

  • Reprogramarea rezervării la o altă dată pentru care există disponibilitate
  • Oferirea de vouchere utilizabile atunci când doreşte clientul
  • Stabilirea unui interval maxim pentru, care o rezervare poate fi făcută în avans
  • Iniţierea unei comunicări cu oaspeţii care au rezervări pentru a le aminti şi ai ţine conectaţi

Toate aceste facilităţi sunt disponibile prin Pynbooking, majoritatea fiind uşor de realizat sau chiar automatizate de către platformă, cu un efort minim din partea utilizatorilor.
 

Faceţi primul pas către rezervări directe sigure şi garantate, verificaţi chiar acum oferta Pynbooking sau cereţi sfatul unui consultant. Dacă aveţi un volum apăsător de rezervări anulate şi neprezentări, este timpul să treceţi la o tehnologie modernă, care să vă permită aplicarea unor condiţii comerciale flexibile, dar eficiente. Doar astfel veţi avea putea monetiza cu adevărat campaniile de promovare şi veţi fideliza un număr mare de clienţi, fără să vă faceţi griji cu rezervările anulate şi neprezentările.

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Știm cât de important este pentru hotelul tău să ofere clienților cea mai bună experiență la rezervare. Soluțiile integrate sunt cele mai eficiente și prietenoase, atât cu managementul hotelului, cât și cu oaspeții. Nu-i așa că sună bine? Uite cum te putem ajuta să .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Știm cât de important este pentru tine să ai totul bine pus la punct, așa că ne-am gândit că ți-ar prinde bine un property management system (sau simplu, spus PMS) modern.  Iată cum trebuie să fie PMS-ul perfect. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Iată o perspectivă absolut promițătoare, sintetizată într-o serie de facilități care pot mulțumi orice oaspete: motoare de rezervări optimizate, check-in online, recepție fără recepționer, acces în cameră prin intermediul telefonului, aplicație self service pentru oaspeți .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

În sistemul de management al proprietății hotelurilor, intuitiv, securizat și ușor de folosit, toate rezervările din mediul online se încarcă automat, fără erori. Imaginează-ți cum ar fi să ai acces la profilul complet al unui client doar din câteva clickuri. Să lași .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem că ar .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Acum e momentul. Trebuie să avem un glas puternic. Industria noastră, deși e cea mai afectată de pandemie, are încă o problemă care ne costă enorm: e muribundă din punct de vedere tehnologic. E cu mult în urma timpurilor, așa că nu are decât o șansă: readaptare .. citește mai mult