În ciuda cifrelor bune de peste vară, pandemia a subțiat profitabilitatea în industria ospitalităţii. Această realitate face ca tot mai multe hoteluri să dorească creşterea numărului de rezervări directe, pentru a reduce comisioanele plătite către marile platforme. Pentru acesta au nevoie atât de tehnologia necesară, cât şi de creativitate pentru a-şi personaliza ofertele şi a le face mai atractive şi mai competitive. În mod evident, nimeni nu îşi permite să renunţe la rezervările de volum generate de parteneri ca Booking.com, Agoda sau chiar Travelminit, însă atingerea unui echilibru şi reducerea dependenței de aceste surse sunt obiective de dorit.

Pe mulţi hotelieri însă lipsa tehnologiei necesare, prin care să ofere pe propriul website o experienţă de căutare, rezervare şi plată similară cu cea a marilor platforme OTA (Online Travel Agency) îi împiedica să-şi crească rezervările directe. 
Ce ai însă nevoie pentru creşterea rezervărilor directe şi cum te poate susţine Pynbooking în acest demers? Să le luăm pe rând:
 

Integrare Booking Engine pe site-ul hotelului

Primul pas este să instalezi pe website-ul tău un motor de rezervări (Booking Engine) care să permită afişarea camerelor, preţurilor şi disponibilității în timp real. În acest sens,  modulul Booking Engine trebuie integrat cu PMS-ul hotelului, unde vor fi centralitate şi sincronizate automat toate rezervările, indiferent de canal (internet, telefon, email). Aceasta înseamnă că un client care ajunge pe site (în pagina Rezervări, spre exemplu) va avea în faţă disponibilitatea reală şi nu va fi nevoie să confirme telefonic sau pe email. Dacă nu ai un site corespunzător, Pynbooking îţi poate dezvolta unul (modern şi personalizat) pentru care poţi primi inclusiv servicii de hosting şi mentenanţa. Totul într-un singur abonament.
 

Descoperă oferta Pynbooking de webdesing.
 

Un astfel de site oferă o experienţă similară celei de pe marile platforme de rezervări. Clienţii poţi vizualiza oferta proprietăţii, cu numeroase imagini din camere, preţuri diferenţiate pe multiple criterii (perioadă, politica de anulare, servicii suplimentare incluse), au acces la Scor şi Opinii etc.

Opţiuni multiple de plată

Rezervările online fără plată online reprezintă însă jumătate din drum. Conectarea site-ului cu un modul de plăţi online (procesatori locali, Stripe Google Pay, Apple Pay) este esenţială pentru securizarea rezervărilor şi reducerea numărului de anulari şi neprezentări. Cu Pynbooking ai la dispoziţie o listă extinsă de procesatori de plăţi online şi chiar poţi oferi clienților posibilitatea achitării cu tichete de vacanţă. Serviciile oferite sunt încasate fără efort, iar facturile sunt emise automat din PMS-ul Pynbooking. De ce să-ţi mai baţi capul cu persoane care sună, rezervă şi apoi anulează în ultima secundă sau pur şi simplu nu se prezintă la cazare?

Conţinut şi oferte

Alături de tehnologie, marketingul are un rol important în creşterea rezervărilor directe. Pentru un hotel, online şi digital trebuie să fie ca sarea şi piperul în bucătărie. Mai concret, nu merge fără. Ai nevoie de conţinut interesant ca să atragi vizitatorii pe social media şi website, precum şi de oferte competitive. Creativitatea este esenţială pentru că nu exista o reţetă 100% sigură. Încearcă permanent abordări noi, împachetează diverse servicii şi nu neglija niciun canal de promovare. Ai permanent în vedere ceea ce îşi doreşte clientul, nu ceea ce doreşti tu să vinzi.

Fidelizarea clienţilor

Costă mai puţin să vinzi unui client existent decât unui nou. Cifrele diferă în funcţie de domeniu, însă în toate cazurile, la baza fidelizării clienţilor stă o experienţă pozitivă. Clienţii revin acolo unde se simt bine, aceasta însemnând nu doar facilităţile din cameră, ci şi simplitatea rezervării, a modului de check-in şi check-out, a plăţii facile etc. Tehnologia ajută mult în acest proces, atât prin simplificarea modului de interacţiune cu oaspeţii, cât şi prin posibilitatea comunicării personalizate cu aceştia. Prin Pynbooking poţi aborda anumite categorii de clienţi cu oferte create special pe dorinţele acestora. Spre exemplu, le poţi oferi vouchere digitale cu procent variabil de reducere, pentru diferite perioade ale anului, care se aplică automat la tarifele afișate pe site. Un motiv în plus să revină într-un loc unde s-au simţit bine, nu crezi?

 

Acordă atenţie maximă acestor patru elemente şi cu siguranţă vei creşte rezervările directe. 15.48 milioane de romani utilizează Internetul, iar 12 milioane sunt activi săptămânal pe social media. ​Interesant este şi că 87,7% dintre cei care intra pe Internet caută să cumpere online diverse produse şi servicii. De ce să nu fie şi serviciile hotelului tău printre achiziţii. 

Majoritatea utilizatorilor Pynbooking raportează rezervări directe între 40 şi 60%, ceea ce înseamnă că se poate, dacă există tehnologia potrivită şi un marketing creativ. Echipa Pynbooking te poate consilia în acest proces, contactează-ne chiar acum pe orice canal de comunicare. Succes!

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Știm cât de important este pentru hotelul tău să ofere clienților cea mai bună experiență la rezervare. Soluțiile integrate sunt cele mai eficiente și prietenoase, atât cu managementul hotelului, cât și cu oaspeții. Nu-i așa că sună bine? Uite cum te putem ajuta să .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Știm cât de important este pentru tine să ai totul bine pus la punct, așa că ne-am gândit că ți-ar prinde bine un property management system (sau simplu, spus PMS) modern.  Iată cum trebuie să fie PMS-ul perfect. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Iată o perspectivă absolut promițătoare, sintetizată într-o serie de facilități care pot mulțumi orice oaspete: motoare de rezervări optimizate, check-in online, recepție fără recepționer, acces în cameră prin intermediul telefonului, aplicație self service pentru oaspeți .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

În sistemul de management al proprietății hotelurilor, intuitiv, securizat și ușor de folosit, toate rezervările din mediul online se încarcă automat, fără erori. Imaginează-ți cum ar fi să ai acces la profilul complet al unui client doar din câteva clickuri. Să lași .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem că ar .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Acum e momentul. Trebuie să avem un glas puternic. Industria noastră, deși e cea mai afectată de pandemie, are încă o problemă care ne costă enorm: e muribundă din punct de vedere tehnologic. E cu mult în urma timpurilor, așa că nu are decât o șansă: readaptare .. citește mai mult