Când vorbim de softuri hoteliere, două mari categorii se disting: Soft on Premises și softurile găzduite în Cloud.
De cele mai multe ori, o discuție despre cele două încearcă să le departajeze folosind comparații, avantajele uneia față de avantajele celeilalte. Și din punctul meu de vedere, ele pot fi comparate. Așa cum comparăm telefonul fix cu telefonul mobil.

Integrarea cu diversele sisteme folosite în hotel. 

Una dintre griji era integrarea cu casele fiscale, softul de contabilitate, soft-uri de yale. Îi liniștim pe cei îngrijorați. PYNBOOKING se integrează ușor și rapid cu site-urile de rezervări online (booking, expedia, hotelbeds, travco, site-ul de hotel, facebook etc) cu orice casă fiscală, cu soft-urile mari de contabilitate, iar, dacă tot vorbim de flexibilitate, trimite cod de acces în cameră, automat prin sms către oaspeți la o ora prestabilită cu hotelierul, în așa fel încât clientul își deschide ușa fără a mai avea nevoie de cartele sau chei înmânate de recepție.
Sigur, sistemul nostru se interfațează și cu sisteme de acces pe bază de cartelă, dar eram cu mintea la flexibilitatea redusă a Cloud-ului și n-am putut să mă abțin. :)

Continuăm cu Prețul.

Deoarece softul în Cloud nu se instalează local, nu trebuie cumpărat. Plăteșți abonament și îl accesezi cât ai nevoie.
Softul on Premises, căruia o să-i spunem SOP de acum înainte, se instalează, necesită un tehnician care să facă asta. Îl cumperi, e al tău, plăteșți mentenanță că deh, vei mai avea nevoie de suport ulterior, iar de acum încolo, ai în hotelul tău un server, care este scump și fragil.

Dacă angajații aleg să joace Counter Strike pe server fără ca tu să știi, se poate virusa. Dacă se uită la filme pe el, cel mai probabil se va virusa.
Ai nevoie de o rețea funcțională, care să nu dea rateuri. Dacă dă rateuri, stațiile răspândite prin tot hotelul nu se vor mai conecta la server, deci nu vei mai lucra. 
În general, când ajungem în acest punct, suporterii SOP zic ok, dar și net-ul se poate opri, și nu mai poți lucra. Este foarte adevărat, dar în 2020 toată lumea are date mobile pe telefon, iar posibila pană de net se va rezolva de către provider, care în general are o armată de oameni dedicată acestui scop.

Internet-ul pe telefon.

În timpul în care internet-ul este căzut, toți angajații pot continua lucrul de pe telefon, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Încearcă să faci asta și din SOP, care nu merge decât pe stațiile instalate, în timp ce încerci să-ți găseșți it-stul (dacă nu cumva, din cauza costului unui salariu în plus ai un serviciu externalizat, care va ajunge la tine cândva) care să-ti repare rețeaua. Și ăsta e cazul bun, în care nu s-a stricat serverul. Care, dacă se strică, e foarte posibil să te lase fără sistem și fără baza de date. Nu-i problemă, în general se pot recupera, doar că nu vrei să știi costul și cât va dura. 

Flexibilitatea update-uri-lor. 

Deoarece soft-ul este în Cloud orice îmbunătățire este instant la îndemână tuturor clienților, fără intervenție la fiecare în parte și cost de implementare.

Securitatea datelor. 

În primul rând, ambele sisteme stochează date pe mai multe servere. Cele Cloud, folosesc servere securizate furnizate de data centere de nivelul Amazoncele instalate folosesc servere locale, ale hotelului. Oare unde sunt datele mai vulnerabile?

Fiind cel mai mare sistem de procesare cloud, Amazon AWS asigură o protecție la cel mai înalt nivel. Toate funcționalitățile sale precum accesul sigur, firewall-ul încorporat, useri unici, autentificare bazată pe factori multipli sub rețele private, unități de stocare de date criptate, etc., asigură că datele stocate în cloud sunt mult mai sigur păstrate decât ar putea fi vreodată pe serverul dumneavoastră local.

Dacă doriți să aflați mai multe informații despre securitatea AWS va rugăm să accessati următorul link:https://aws.amazon.com/security/

În încheiere, cineva spunea că este foarte greu pentru un recepționer să lucreze de pe tabletă sau telefon. Și despre curentul electric se spunea că o să ne omoare pe toți când a apărut, iar despre fotografii că o să ne fure sufletul.
Am fost recepționer și am rămas fără curent cu o coadă de 70 de persoane la recepție, undeva pe litoral. Am scos telefonul și am scăpat de linșaj, cazând oaspeții de pe telefon, foarte simplu. Vis-a-vis, vecinul avea un sistem instalat local. El nu caza pe telefon, caza pe caiet, după memorie.

Solicită un consultant AICI și află mai multe despre programele de gestiune hotel dezvoltate în Cloud!
 

Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult