Criza de personal din HoReCa se adânceşte, 36.000 de joburi fiind în mod curent promovate pe platformele de specialitate. Publicarea unui anunţ nu ajută cu nimic, soluţia trebuie căutată în altă parte. Lucrezi mai inteligent şi suplineşti lipsa oamenilor prin tehnologie.
 

Un complex din Vrancea cu 350 de locuri de cazare a redus de la 15 la 4, numărul persoanelor din Recepţie, fară să afecteze calitatea serviciilor. 11 oameni, care în mod evident nu au fost disponibilizați, au fost direcţionaţi către alte activităţi, unde era mare nevoie de personal.
 

Cum a fost posibil? Prin trecerea la un sistem informatic modern, cu multiple facilităţi de automatizare şi self-service. Complexul în discuţie este unul dintre clienţii Pynbooking, care a înţeles beneficiile digitalizării şi le-a pus rapid în practică.
 

Multe hoteluri au nevoie de personal suplimentar pentru rezervări şi recepţie. În principal, pentru a prelua solicitările clienţilor şi pentru a fluidiza operaţiunile de check-in şi check-out. Pentru că este sezon, nimeni nu doreşte să aibă cozi interminabile şi oaspeţi nemulţumiţi. Este nevoie de mai mulţi oameni, pentru că preluarea apelurilor telefonice şi înregistrarea datelor consumă timp. Dacă aducem în discuţie şi programul de lucru extins, pentru că turiştii nu sună doar în intervalul Luni-Vineri/9-17, nevoia de oameni creşte. În multe cazuri, datele clienților sunt înregistrate redundant, în 2-3 aplicaţii (rezervare, facturare etc) pentru că acestea nu comunică între ele. Ce rezultă de aici? Munca multă şi eficienţă redusă.

Hotel cu autoservire

Un sistem inteligent, ca Pynbooking vine cu o abordare nouă. Mută rezervările în online, prin integrarea PMS-Booking Engine-Website (garantăm că dă rezultate) şi preia automat datele clienţilor. Sunt eliminate astfel discuţiile telefonice lungi, precum şi înregistrările manuale, unde apar frecvent erori. Datele ajung astfel imediat în sistem şi sunt procesate pentru pregătirea cazării. După validare, sistemul generează automat fişa de cazare şi o trimite oaspetelui, printr-un link personalizat şi securizat. Acesta primeşte documentul pe telefonul mobil şi îl poate semna digital. Dacă nu este posibil să o facă pe propriul telefon mobil, o poate face prin intermediul aplicaţiei de tip kiosk, pe o tabletă plasată în Recepţie. Mai mult, sistemul activează codul pentru camera şi pregăteşte cheia sau cardul de acces, dacă hotelul este dotat cu yale inteligente.  Sistemul elimină orice prelucrare manuală de date în Recepţie şi orice completare de hârtii. Clientul petrece doar câteva momente, cât să ia cheia şi este deja în cameră.
 

La check-out, abordarea este similară. Fişa de consum este vizualizată pe telefon, acceptată şi plătită online. Pentru aceasta, Pynbooking se integrează cu majoritatea procesatorilor de plăţi, inclusiv Stripe. Clientul înregistrează şi datele de facturare (pentru persoanele juridice. spre exemplu), iar factura este expediată automat pe email. Altfel, cineva în recepţie ar fi preluat datele într-un sistem de facturare, ar fi verificat de două ori cu turistul, ar fi printat documentul, ar fi cerut o semnătură de primire etc. Nişte minute bune, care creează ineficienţă şi întârziere.
 

Generaţia nouă de consumatori nu doreşte însă să piardă timpul, este deja certitudine. Un studiu făcut de Harvard Business Review arata, încă de acum 2-3 ani, că  81% dintre clienţi preferă să rezolve singuri o problemă, înainte să interacţioneze direct cu un angajat.

Tehnologia nu cere pauză de masă

În funcţie de dimensiunea locaţiei, 1-2 persoane vor face faţă momentelor aglomerate din Recepţie. Fără tehnologie ar fi fost necesare 3 sau 4. În esenţă, un sistem inteligent ca Pynbooking funcţionează ca un al doilea angajat, fără să ceară însă pauză de masă, concediu, lucru în ture etc. Avem clienţi care au atins un procent de 95% rezervări online, deoarece platforma Pynbooking funcţionează 24/7 şi este foarte intuitivă. Cu această tehnologie, ai canalul de rezervări deschis non-stop. Nu trebuie să răspundă nimeni la telefoane şi email-uri, iar aplicaţia GuestApp  nici măcar nu trebuie instalată. Funcţionează doar prin accesarea unui link, pe orice tip de telefon, Android sau iOS.

Pentru că majoritatea turiştilor au un smartphone conectat la internet şi sunt dispuşi să completeze singuri datele necesare, activităţile aferente Recepţiei sunt cel mai simplu de automatizat. Cum salariile sunt în creştere, chiar şi pentru job-uri entry level, investiţia în tehnologie se amortizează mai repede decât s-ar crede. Mai ales că Pynbooking este un PMS accesibil în baza unui abonament lunar, similar unui contract de telefonie mobilă.
 

Puţin probabil că pe termen scurt, criza din HoReCa să dispară. 36.000 de posturi libere sunt greu de acoperit, chiar dacă unele sunt sezoniere. Prin urmare, nu fă eforturi disperate să angajezi pe oricine în orice condiţii, ci ocoleşte elegant problema. Apelează la tehnologie şi suplineşte lipsa oamenilor, cu un mod de lucru inteligent şi eficient.
 

Contactează-ne chiar acum pentru informaţii suplimentare despre facilităţile de tip self service din Pynbooking, la telefon sau e-mail sau citeşte despre cum folosesc alte hoteluri serviciile noastre, dacă nu eşti încă pregătit pentru o astfel de discuţie.

 

 

 

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.