01 Sep

 

Rolul pe care îl joacă social media în planurile de călătorie ale clienților este unul esențial și cu cât îl înțelegem mai bine, cu atât mai profitabil pentru afacerile hoteliere este.

Pentru călătorul modern, plănuirea unei vacanțe implică ceva mai mult decât să-și arunce trei haine într-o valiză. Site-urile de review-uri, comparatorii de prețuri și serviciile de home-sharing au complicat modul în care percepem industria ospitalității. Iar social media joacă un rol în oricare dintre aceste etape. FB, Instagram sau Google Plus sunt un loc propice pentru sfaturi de orice fel, pentru feed-back privind o plajă sau meniul unui restaurant. Practic, este o uriașă piață pentru opinii și dezbateri, iar marketerii pot identifica factorii care influențează deciziile și loialitatea potențialilor clienți.

Social Media îți poate răspunde, dacă știi să analizezi, la trei întrebări.

1. Cine sunt clienții tăi?

Oaspeții unui hotel de 2 stele sunt diferiți de cei care aleg un boutique hotel sau de cei care stau la 4 stele. Să înțelegi ce fel de turist vrei să atragi te aduce un pas mai aproape de marketarea targetată.

Caută-ți publicul țintă și vezi ce-l interesează când își plănuiește o vacanță. De pildă, hotelurile ieftine sunt căutate de cei tineri/studenți, în timp ce șederile de lux sunt dominate de segmentul 35 plus. Femeile, în altă ordine de idei, preferă locurile family-friendly. De asemenea, sunt categorii socio-profesionale care aleg un lanț în defavoarea altuia, iar asta te ajută să-ți cunoști concurența. Unii sunt mai interesați de mâncare, alții de ce posibilități sunt de a face sport. Toate astea le poți afla din social media. Iar odată ce afli ce vor ei, adaptezi ceea ce oferi tu: promoții la cină sau la spa.

2. Unde sunt clienții tăi?

Nu este de ajuns să știi ce vor, trebuie să știi și unde-I găsești. Flyertalk, tripadvisor, twitter sunt site-uri de top unde se discută animat despre hoteluri și servicii. Insight-ul este folositor pentru că oferă informații despre ce tip de experiențe se comentează pe fiecare canal și pentru că hotelierii pot decide, în consecință, ce fel de oferte să promoveze și unde anume.

3. Ce anume îi fidelizează?

Premii, puncte de fidelitate, discounturi. Pe turiști îi interesează programele de recompensare sub diverse forme, inclusiv rambursarea unor procente din notă pentru plățile cu cardul de credit. Feedback-ul negativ include plângeri legate de calitatea micului dejun, lounge-ul inaccesibil sau lipsa îmbunătățirilor. Posibilitatea de a schimba puncte pe nopți de cazare e însă apreciată cam de toți.

4. Despre ce se vorbește?

Cel mai des în social media se fac referiri la mic-dejun, parcare și piscină. Micul dejun e esențial pentru turiști. 

Un PMS inteligent îți asigură inclusiv un Facebook booking engine. Așa comunici direct cu clienții tăi și, știind ce vor, știi ce să le vinzi. 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. read more

10 May

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. read more

08 Feb

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. read more

06 Mar

De ce mentalitatea ”Să muncească, de-aia-l plătesc!” e una falimentară

Ce resorturi psihologice îl fac pe angajator să-și dorească un angajat care muncește inutil? Ce mecanisme, ce strategii îl fac să prefere să nu-și doteze angajații cu instrumente care le-ar mări productivitatea, care i-ar aduce și lui profit, care le-ar eficientiza activitatea? .. read more

30 Jan

5 trenduri la care hotelierii trebuie să fie atenți

Prezența ta pe FB cum este? Ai un facebook engine? Clienții tăi sunt încurajați să ofere feedback? De câte ori este pagina ta tăguită în postările de vacanță ale oaspeților tăi? Dar ale celor care vin la conferințe? Cu conținutul cum stai? .. read more

27 Apr

Vreau să dea check-in în hotelul meu. Ce am de făcut? (II)

Continuăm seria de articole în care îți arătăm care este procesul prin care trece un turist de la dorința de a călători până și la check in și cum te poți insera în demersul unei călătorii, de la apariția ideii până la execuția ei. .. read more

23 Nov

9 sfaturi pentru cei din industria hotelieră de la Anthony Melchiorri, gazda Hotel Impossible

Tehnologia e minunată, dar ideea serviciilor personalizate pe care le oferă e și mai minunată. Asta înseamnă industria ospitalității. Cunoașteți-vă oaspeții, aflați că e ziua lor, oferiți-le un mic cadou, un discount de Crăciun, fidelizați-i. Folosiți tehnologia ca să .. read more

12 Sep

Hotelieri, hotelul trebuie să fie ca un ceas: nu se oprește când voi dormiți

Pentru că PYNBOOKING nu se instalează. PYNBOOKING se accesează. Ca un website. Ca emailul. Ca site-ul tău porno preferat. .. read more

09 Mar

Ce efect va avea GDPR asupra domeniului hotelier?

Ca hotelier, primești informații ale clienților prin intermediul mai multor canale (telefon, fax, email, site propriu, booking.com etc). Informațiile sunt găzduite în locuri diferite. Software-ul tău îți poate oferi o centralizare a acestor informații? Știi unde sunt ele și cum .. read more

24 Apr