Atunci când afacerea ta hotelieră merge prost, când criza bate la ușă, iar numărul de rezervări scade, ai putea fi tentat să scazi tarifele. Numai că, această măsură, mai ales dacă nu este susținută și de altele, s-ar putea să nu aducă redresarea dorită, ci dimpotrivă.

Să urmărim un caz:
• Carter Wilson, consultant și analist la STR, a explicat în cadrul unei conferințe din domeniu ce s-a întâmplat atunci când hotelierii au scăzut prețurile la ultima recesiune.
În munca sa de consultant, a întâlnit adesea clienți care se plângeau că-n zona lor, inevitabil, când lucrurile încep să meargă prost, unul sau două hoteluri dau tonul scăderilor drastice de tarife, iar celelalte le urmează.

Asta l-a făcut să analizeze veniturile per cameră disponibilă pe durata unui an de zile după ce-au fost introduse prețurile micșorate.

Și a aflat, poate spre surprinderea noastră, că toți au pierdut, doar că-n maniere diferite.

În 2009, piața hotelieră din SUA a intrat în cădere liberă după ce cererea a scăzut dramatic.
În analiza sa, Wilson s-a orientat spre 4 hoteluri per categorie din orașul Chicago, un oraș ale cărui hoteluri s-au încadrat în media națională în ceea ce privește scăderea veniturilor per cameră disponibilă, aceasta fiind în jurul a 10%.

Tiparul a fost același: odată instalată recesiunea, un hotel a scăzut tarifele, iar celelalte l-au urmat. Al doilea l-a imitat după o lună, al patrulea după aprox. trei luni. Primele două hoteluri care au scăzut prețurile au înregistrat o scădere a veniturilor cu 20%.

Wilson a mai făcut o observație interesantă:
• Cei din categoria ”lux” au fost mai sensibili la presiunea pusă de competitori și au reacționat mult mai rapid decât cei din categoria medie sau cu prețuri accesibile (24 de zile de la primul la al doilea versus 30 de zile, respectiv 100 de zile de la primul la al patrulea, versus 130 de zile). Cei mai reactivi au fost însă cei din centrul orașului, acolo unde concentrația de hoteluri e mare, cu doar 15 zile diferență între primul și al doilea.

Wilson susține că reacția celor din Chicago n-a fost o situație izolată, majoritatea hotelierilor neștiind ce să facă pentru a-și menține tarifele atunci când se declanșează o criză. Tu știi?

Dacă plănuiești să scazi tarifele, fie ești sigur că vei vinde atât de mult încât diferența de preț va fi acoperită de creșterea gradului de ocupare, fie te vei concentra spre a vinde și alte produse, în afară de cazare, fie vei scădea costurile, menținând însă cel puțin calitatea prezentă a serviciilor oferite.

Cel mai mic preț nu e neapărat și cel mai competitiv când vine vorba de creșterea veniturilor. El trebuie susținut de ”cârje” suplimentare. Asigură-te că le ai.

Dar ce coincidență, iată că tocmai traversăm o perioadă de criză!

Ca participanți activi în industrie, știm că este o perioadă dificilă pentru toți jucătorii din Horeca. De aceea vrem să știi că noi, cei de la PYNBOOKING, fiind dezvoltatori exclusiv români de software de gestiune hotelieră, suntem interesați în primul rând de situația hotelierilor de pe piața românească.

Așa că te invităm să discutăm mai multe despre aspectele care te privesc pe tine și afacerea ta hotelieră în contextul crizei actuale.

Solicită un consultant PYNBOOKING AICI și discută cu el.


Îți dorim mult succes!

Stai activ,
Stai sănătos!


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult