16 Nov

Te-ai întrebat vreodată cum îți apar oaspeții la ușă?
Care e parcursul lor până să completeze fișa de cazare? Sunt mai multe etape, dar orice drum începe cu dorința.
Apoi, planul îndeplinirii ei.
A treia etapă ar fi demararea lui.
Și abia a patra este călătoria propriu-zisă.


Sigur, pe tine, hotelier fiind, te interesează ultima: să vezi clientul cu trollerul intrând în proprietatea ta.
 Greșit.
Ar trebui să te intereseze să exiști în itinerariul acesta încă din primul moment.
Să-l faci să te dorească, să-l faci să te includă în plan, să exiști dinainte în mintea lui.
Începem acum o serie de articole prin care vom încerca să-ți sugerăm cum poți fi prezent alături de el pe parcursul tuturor etapelor.
Orice vacanță e declanșată de o scânteie. O fotografie, o stare, un cântec, o relatare a cuiva. Ceva total subiectiv. Asta pornește tot angrenajul care-l face pe turist să dea check-in în hotelul tău.
Fii prezent de la început în visul lui. Căci orice călătorie e un vis. Aprinde scânteia, contribuie la concretizare.
Cel mai ușor e să jonglezi cu dorința.
Dacă ai un hotel potrivit vacanțelor romantice, asigură-te că vizitatorul se vizualizează cu perechea la o cină romantică în restaurantul tău sau pe balcon, privind apusul. Dacă e un loc pentru familii, atunci accentuează ceea ce pot face copiii. Dacă e de distracție, atunci arată ce e în împrejurimi.

Concret. Cum faci asta?
Existând în online site mobile-friendly + Facebook , acolo unde se nasc din ce în ce mai multe dorințe și se aprind din ce în ce mai multe scântei.


1. SEO
Folosește tactici SEO (search engine optimization) pentru ca site-ul tău să se regăsească în primele rezultate returnate de motoarele de căutare. Utilizatorii deschid primele rezultate, nu vor ajunge la pagina 20 pe care te găsești în prezent. Asigură-te că ești printre primii.
2. Cuvinte-cheie
Asigură-te că cei care caută pachete de nișă te vor găsi. De pildă, ”peisaj romantic” sau ”panorama spectaculoasă” să fie sintagme prezente în descrierea hotelului tău. Cuvintele-cheie trebuie să-ți ajute clienții să te localizeze. De pildă, dacă ai un B&B din Constanța, asigură-te că ai cuvintele ”Constanța bed and breakfast” în titlurile paginilor și în descrieri.
3. Site mobile-friendly, cu poze care fură privirile și care se încarcă rapid rapid
Asigură-te că ai un site „responsiv” care se adapteaza la device-ul folosit, indiferent de mărimea ecranului. Tabletă, mobil, laptop, desktop. Dacă site-ul nu este responsiv, navigatorul va abandona căutarea, deci, sunt șanse mari să pierzi rezervarea.Optimizarea pentru mobil este esențială, mai ales că din ce în ce mai mulți oameni folosesc mobilul pentru rezervări. Google răsplătește site-urile responsive cu un ranking superior și cu o casetă în culori evidențiate la fiecare rezultat ”mobile friendly”. Dacă site-ul tău nu e mobile-friendly, vei avea de pierdut.
Asigură-te că se încarcă rapid. Verifică-i constant viteza. Google ține cont și de asta atunci când acordă rankingul. În plus, nimeni nu are răbdare să stea două minute ca să se încarce o pagină.
4. Review-uri
49 la sută dintre consumatori nu fac rezervări la hoteluri care nu au review-uri, 81% le consideră importante, 70% cred că sunt a doua cea mai de încredere formă de promovare, iar 93 la sută susțin că deciziile lor sunt influențate de review-uri, în timp ce 88% au aceeași încredere în ele ca-n recomandările de la persoane cunoscute.
5. Social Media
Să conduci un hotel înseamnă și ”marcă personală”.
Ai contact direct cu oamenii, iar industria ospitalității este despre implicare în primul rând. Întreține contactul cu potențialii clienți mereu. Nu doar în timpul șederii. Comunică, spune-le ce mai faci, ce e nou, ce servicii ai îmbunătățit. Postează poze, implică-I în afacerea ta, cere-le opinia.
Asigură-te că nu ești uitat și nu uita: rezervările se pot face și prin FB. Iar 70 la sută dintre intervievații unui sondaj au afirmat că și-au făcut rezervarea fiind influentați de postările online ale unui prieten.
Social media nu înseamnă doar un profil. Partea cea mai grea este să trezești reacții și să-i determini pe alții să îți împărtășească mai departe conținutul. Atunci când serviciile sunt de calitate, clienților trebuie să le reamintești să ”spună” și altora. Nu uita că 70 la sută dintre oaspeți își updatează constant statusurile când sunt în vacanță. Stimulează asta, servește-te de obiceiul acesta, pune în joc mici recompense. Astfel, influențezi indirect milioane de călători care fac research în social media.
Actualizează-ți pagina regulat. Postează lucruri interesante, inedite, fotografii recente, povești locale care să-ți atragă audiența. Scopul sunt like-urile, dar și comentariile. Intrigă-i, începe conversații și vei vedea vizibilitatea crescând și, în consecință, afacerea ta.

 Pentru partea a doua, click Vreau să dea check-in în hotelul meu. Ce am de făcut? (II)


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. read more

19 Jan

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. read more

10 May

Management hotelier

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează? Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. read more

03 Oct

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. read more

08 Feb

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. read more

06 Mar

Ce face un soft bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. read more

05 Dec

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. read more

26 Jul

Industria hotelieră, muribundă din punct de vedere tehnologic.

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. read more

23 Feb

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. read more

30 Aug