La școala de hotelărie – presupunând că am trecut printr-una – învățăm că scopul principal este să maximizăm veniturile. Să ajungem la venituri cât mai mari crescând gradul de ocupare și prețurile, atunci când piața o permite. În funcție de perioadă și de piață, scăderea prețurilor va stimula cererea și va crește gradul de ocupare. Hotelierii își bat capul cum să gestioneze prețurile ca să găsească rețeta de cocktail perfect, care să ducă la creșterea veniturilor.

Dar în ultimii ani, vedem că asta nu e de ajuns. Nu e de ajuns să vinzi camere ca să ai profit.

E nevoie de mai mult.

Există un tarif optim care duce la creșterea profitului brut, dar trebuie să știi și că venitul per cameră disponibilă mai mare duce la un profit mai mare. Deci, nu vinzi doar cazare. Vinzi mic-dejun, vinzi servicii adiționale, evenimente, săli de conferință, transfer de la aeroport, masaj, room service etc. Cu cât faci un client să cheltuiască mai mult în hotelul tău, cu atât mai bine. Cu cât îl faci să stea mai mult, e și mai bine. Cu cât îl faci să revină mai mult.... Orice client nou înseamnă costuri noi. De aceea, e preferabil să fidelizezi.

Hotelierul de azi trebuie să fie mereu conectat la realitatea din hotel. Dacă tu nu știi câte rezervări ai luna viitoare, câte ai avut acum un an în octombrie, cum a variat ocuparea în extrasezon, la cât ai vândut camera în vârf de sezon, nu vei ști ce schimbări să operezi.

Știți imaginile acelea cu agenții de la bursă care stau cu ochii pe grafice și iau decizii rapide, vând, cumpără întruna, camera e aglomerată, zboară hârtii, se strigă, se ridică brațele în aer? Cam așa trebuie să fie și hotelierul. Schema nu trebuie să fie una bătută în cuie, ci flexibilă, mereu adaptabilă.


Iar pentru asta ai nevoie de instrumente potrivite. De automatizare. Dacă tu afli că e un eveniment în weekend despre care știi că va duce la creșterea gradului de ocupare, trebuie să acționezi rapid, iar deciziile tale să se propage imediat pe toate canalele de distribuție. Nu poți face asta cu un tabel în excel sau cu pix și hârtie. Așa cum nu te vinzi împrăștiind fluturași în gară, nu poți propaga în real time tarifele cu porumbei călători sau dând telefoane zilnic.

Channel managerul este cel care-ți permite să actualizezi în timp real disponibilitatea și tarifele peste tot în mediul online. Cel care, odată eliberată o cameră, o scoate imediat la vânzare, eliminându-ți timpii morți. Iar un PMS bun îți oferă acces în timp real la rapoarte. Care includ date reale, actualizate, nu de acum doi ani de zile.

Dacă clientul Popescu a venit o dată, a fost mulțumit, deja ai o nouă sarcină: fidelizarea. Cum fidelizezi ceea ce nu cunoști? Are softul tău conturi ale clienților, cu tot istoricul lor?

Ne adresăm celor care vor să crească, celor pe care-i interesează nu să supraviețuiască (boala lungă, sărăcia omului), ci celor care vor să progreseze. Ne adresăm celor care au două obiective principale: mai mulți clienți și mai mulți clienți mulțumiți. Nu celor care fac hotelărie din plictiseală sau din lipsă de ceva mai bun.

Nu poți face performanță, nu poți prospera folosind instrumente vechi. Așa cum nu poți participa la o cursă de formula 1 cu o căruță. Oricât de rapid ar fi calul tău, tot va fi învins. Pentru că el aparține unei alte realități, pentru că aparține trecutului. Sperăm că acum, când citești acest material, ai un channel manager și-l folosești. Nu neapărat de la noi.


Dacă-ți plac materialele noastre, nu uita să dai like/follow paginii noastre de Facebook.

 


Pentru mai multe materiale cu informații relevante despre cum îți poți crește afacerea și mări gradul de ocupare, abonează-te la newsletter aici.

* indicates required

Booking Engine – ce e și ce ar trebui să facă

14 caracteristici esențiale ale booking-engine-ului tău pentru ca oaspeții să rezerve ușor, iar tu să vinzi mult. .. citește mai mult

Cu ce te ajută un software hotelier integrat?

Implementând o soluție de la un singur vânzător, hotelierii își simplifică și eficientizează munca. Costurile de IT, ca și cele operaționale scad, iar viitoarele investiții și dezvoltări în IT sunt ușurate în mod semnificativ. .. citește mai mult

PMS-ul tău te ajută sau te sabotează?

Analizează ce știe și ce face înainte de a investi. Alege-ți inteligent instrumentele pe care le folosești. .. citește mai mult

Cât De Ușor Este Să Migrezi Rezervarile în Cloud?

PYNBOOKING oferă un set up simplu, care se rezolvă în câteva ore în așa fel încât rezervările nu vor avea de suferit și, în funcție de datele care trebuie transferate, utilizatorii pot folosi noul sistem într-o oră sau două. .. citește mai mult

Un angajat care folosește un PMS bun e un angajat care-ți va trata clientul cum se cuvine

Odată intrați pe ușa din spate tipică a recepției, ați putea crede că ați călătorit în timp. Unii se duc 40 de ani, alții ”doar” 10. Găsim agende, găsim management ținut într-un tabel în Microsoft office. Promițător, nu? .. citește mai mult

Ce face un PMS bun pentru clientul tău? Mobilitate, rapiditate, confort

Softul de gestiune hotelieră nu deservește doar hotelierului în munca lui din culise, ci și oaspeților. Iar modul în care oaspeții tăi interacționează sau nu cu softul tău este încă o parte a serviciilor care vorbesc despre tine și despre calitate. De aceea, nu credem .. citește mai mult

Există hotelieri captivi într-un blocaj mental.

Industria hotelieră se bazează pe contactul uman. Și mulți hotelieri se tem că un soft prea inteligent ar elimina un astfel de contact, ar depersonaliza relația cu clienții și ar duce-o într-o zona în care n-o mai pot controla. Totuși, nu există ”un soft prea .. citește mai mult

Industria hotelieră și managerii tech savvy

Ne lipsesc managerii tech savvy. Managerii de hotel care să înțeleagă cu adevărat tehnologia și să știe s-o folosească, care să știe ce date să folosească pentru a avea rezultate peste medie. Majoritatea cred că prioritatea lor este și se limitează la menținerea nivelului de .. citește mai mult

Check-in online – un serviciu disponibil oaspeților.

Fișa de hârtie, completată cu pixul, la coadă, este istorie. Așa cum și-au rezervat camera, oaspeții pot face și check-in: online. De acest serviciu, beneficiază toți cei care au rezervat online, indiferent de modalitatea aleasă (OTA sau direct pe site-ul hotelului). .. citește mai mult