Un sondaj realizat în luna august care măsoară comportamentul de consum al turiștilor a stabilit că, dintre vizitatorii direcți ai site-urilor hoteliere, ai site-urilor de rezervări, precum Booking.com, expedia.com, hotels.com etc, ai celor de inchirieri, precum Airbnb, mai bine de jumătate sunt… femei. În jur de 52 la sută pentru Booking&co, 54 pentru Airbnb.

Motoarele de căutare sunt, în continuare, cele mai mari furnizoare de trafic pentru toate cele trei categorii de site-uri. Peste 50 la sută din traficul de pe site-urile hoteliere, indiferent de profilul lor, vine din motoarele de căutare, 20 la sută dintre vizitatori fiind cu vârste peste 55 de ani.

Site-urile de prezentare de tip pagini ale paginilor site-urilor de distracție, ale hotelurilor, stațiunilor și obiectivelor turistice reprezintă a doua sursă de trafic pentru cele trei categorii, având un aport de 15% din numărul total de vizitatori.

O previziune spune că-n 2017, numărul total de vizitatori va crește la aproape 28 de milioane. Așadar, și prezența ta în online trebuie să crească, la fel și capacitatea de a administra optim rezervările. 

Cât este de important site-ul hotelului tău și ce trebuie să faci ca să-I reții pe vizitatori și să-i faci să rezerve la tine, v-am mai spus. 


1. SEO
Folosește tactici SEO (search engine optimization) pentru ca site-ul tău să se regăsească în primele rezultate returnate de motoarele de căutare. Utilizatorii deschid primele rezultate, nu vor ajunge la pagina 20 pe care te găsești în prezent. Asigură-te că ești printre primii. 

2. Cuvinte-cheie 

Asigură-te că cei care caută pachete de nișă te vor găsi. De pildă, ”peisaj romantic” sau ”panorama spectaculoasă” să fie sintagme prezente în descrierea hotelului tău. 
Cuvintele-cheie trebuie să-ți ajute clienții să te localizeze. De pildă, dacă ai un B&B din Constanța, asigură-te că ai cuvintele ”Constanța bed and breakfast” în titlurile paginilor și în descrieri. 

3. Site mobile-friendly, cu poze care fură privirile și care se încarcă rapid rapid

Asigură-te că ai un site „responsiv” care se adapteaza la device-ul folosit, indiferent de mărimea ecranului. Tabletă, mobil, laptop, desktop. Dacă site-ul nu este responsiv, navigatorul va abandona căutarea, deci, sunt șanse mari să pierzi rezervarea.

Optimizarea pentru mobil este esențială, mai ales că din ce în ce mai mulți oameni folosesc mobilul pentru rezervări. Google răsplătește site-urile responsive cu un ranking superior și cu o casetă în culori evidențiate la fiecare rezultat ”mobile friendly”. Dacă site-ul tău nu e mobile-friendly, vei avea de pierdut.

Asigură-te că se încarcă rapid. Verifică-i constant viteza. Google ține cont și de asta atunci când acordă rankingul. În plus, nimeni nu are răbdare să stea două minute ca să se încarce o pagină.

4. Review-uri
49 la sută dintre consumatori nu fac rezervări la hoteluri care nu au review-uri, 81% le consideră importante, 70% cred că sunt a doua cea mai de încredere formă de promovare, iar 93 la sută susțin că deciziile lor sunt influențate de review-uri, în timp ce 88% au aceeași încredere în ele ca-n recomandările de la persoane cunoscute. 

5. Social Media
Să conduci un hotel înseamnă și ”marcă personală”. Ai contact direct cu oamenii, iar industria ospitalității este despre implicare în primul rând. Întreține contactul cu potențialii clienți mereu. Nu doar în timpul șederii. Comunică, spune-le ce mai faci, ce e nou, ce servicii ai îmbunătățit. Postează poze, implică-I în afacerea ta, cere-le opinia. Asigură-te că nu ești uitat și nu uita: rezervările se pot face și prin FB. Iar 70 la sută dintre intervievații unui sondaj au afirmat că și-au făcut rezervarea fiind influentați de postările online ale unui prieten. 

 Social media nu înseamnă doar un profil. Partea cea mai grea este să trezești reacții și să-i determini pe alții să îți împărtășească mai departe conținutul. Atunci când serviciile sunt de calitate, clienților trebuie să le reamintești să ”spună” și altora. Nu uita că 70 la sută dintre oaspeți își updatează constant statusurile când sunt în vacanță. Stimulează asta, servește-te de obiceiul acesta, pune în joc mici recompense. Astfel, influențezi indirect milioane de călători care fac research în social media. 

Actualizează-ți pagina regulat. Postează lucruri interesante, inedite, fotografii recente, povești locale care să-ți atragă audiența. Scopul sunt like-urile, dar și comentariile. Intrigă-i, începe conversații și vei vedea vizibilitatea crescând și, în consecință, afacerea ta.

Solicită o demonstrație
Your subscription could not be saved. Please try again.
Your subscription has been successful.